Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl uostamiesčio skaudulio – galvosūkiai

2023-06-13 06:37

Klaipėdiečių aplenkiama ir keiksnojama Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinė sankryža išgyvena etapą, kai du jos statybai pasamdyti rangovai turi derinti savo veiksmus.

Viltis: jau kitų metų vasarą į Klaipėdą įvažiuoti turėtų būti lengviau.
Viltis: jau kitų metų vasarą į Klaipėdą įvažiuoti turėtų būti lengviau. / Miesto savivaldybės nuotr.

Priminė istoriją

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus ir vicemeras Algirdas Kamarauskas apžiūrėjo rekonstruojamą sankryžą, išklausė kelininkus.

A. Vaitkus pasakojo, kad minėtos žiedinės sankryžos istorija prasidėjo dar 2007 m., kai uosto direkcijos lėšomis buvo padaryti visų Baltijos prospekto sankryžų projektai.

Šios istorijos pradžia ir dabartiniai įvykiai parodo, kaip „greitai“ mūsų mieste vyko procesai.

„Dar rengiant projektą, miesto valdžia, uosto direkcijai nežinant, pakeitė detalaus plano sprendinius ties Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankirta bei suplanavo čia tunelį. Tada ji susilaukė didelės išmanančių žmonių kritikos. Juk čia yra viena žemiausių miesto vietų, o požeminiai vandenys čia labai aukšti. Toks miesto valdžios žingsnis sutrukdė šio žingsnio įgyvendinimą laiku, – prisiminė meras. – Visa istorija nusikėlė iki 2015 m., nes miesto savivaldybė neišdavė projektui statybos leidimo. Tais metais man pavyko įkalbėti tuometinį susisiekimo viceministrą Algį Žvaliauską atvažiuoti į Klaipėdą ir susitikti su savivaldybės administracijos direktoriumi Sauliumi Budinu aptarti projektą. Tada pavyko įtikinti administracijos direktorių daryti matematinį modeliavimą.“

2018 m. Vyriausybė skyrė 10 mln. eurų, tai tapo pagrindu pradėti dabar vykdomą projektą.

Toks miesto valdžios žingsnis sutrukdė šio žingsnio įgyvendinimą laiku.

Liko klausimų

A. Vaitkus stebisi ir nesupranta, kodėl tada pasirinkti du rangovai.

„Buvo teigiama, kad taip didinama konkurencija. Atėjo metas, kai tie du rangovai susitiko viename taške. Dabar reikia nuspręsti dėl darbų kokybės, perimti darbus vieniems iš kitų ir apsispręsti dėl atsakomybės. Visa tai kainuoja laiką ir pinigus. „Kauno tiltai“ man pasirodė geranoriški, jie sutinka eiti į kompromisą ir susitarti su latvių įmone „LNK Industries“, kuri vykdo Vilniaus plente esančio geležinkelio viaduko rekonstrukciją“, – kalbėjo meras.

Pirmojo projekto užsakovas – savivaldybė, antrojo – Lietuvos automobilių kelių direkcija. Norint rekonstruoti geležinkelio viaduką, eismo organizavimo sprendimai turi būti numatomi savivaldybei priklausančioje statybvietės dalyje.

Pažadai teikia vilčių

Pokalbio su rangovų atstovais metu Klaipėdos meras išgirdo pažadą darbų šioje dalyje pabaigos sulaukti ne iki gruodžio mėnesio galo, o iki liepos 17 d.

Žiedinėje Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžoje bus požeminės perėjos, nuspręsta, kad jose turėtų veikti vaizdo stebėjimo kameros.

Šio apsilankymo metu pastebėta, kad išvažiuojant iš Dubysos g. į Šilutės plentą nutiestas pernelyg staigus išsukimas, todėl sunkvežimiai jau spėjo apgadinti ką tik įrengtus kelio bortelius. Šią klaidą dabar pats laikas ištaisyti.

Miesto meras tikisi, kad kitų metų viduryje ar rudenį rekonstrukcija bus baigta.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų