Seniausias uostamiesčio dienraštis "Klaipėda" švenčia savo 70 metų jubiliejų. Ta proga skaitytojams siūloma ne tik prenumeruoti laikraštį už mažesnę kainą, bet ir iš arčiau susipažinti su jame dirbančia komanda. Šįkart dairomės po maketavimo ir dizaino skyrių.
"Svarbiausia – tinkamai pateikti"
Dienraščio estetiniu vaizdu rūpinasi fantazijos nestokojanti penkių žmonių komanda. Kai kurie jų "Klaipėdos" redakcijoje dirba apie dvidešimt metų.
Skyriaus techninė redaktorė ir ilgametė darbuotoja Laima Laurišonienė dar atmena laikus, kai laikraštis buvo nespalvotas, o apie naująsias technologijas darbe buvo galima tik svajoti.
Ji pasakojo, kad anksčiau maketavimo darbai buvo atliekami rankiniu būdu, o pirmieji spalvoti dienraščio numeriai pasirodė tik kompiuterizavus priemones.
Nors ši techninė veikla gerokai skiriasi nuo žurnalistinės, tačiau, pašnekovės žodžiais, – ne ką mažiau svarbi. Skyriaus darbuotojai atsakingi už tai, kad naujienos, skelbimų ir reklamų puslapiai tvarkingai sugultų į vientisą formą. O tai, be abejonės, lemia ir laikraščio skaitomumą.
"Kaip pateiksi, taip ir skaitys. Kartais reikia ilgai pasukti galvą, pavyzdžiui, kai netelpa tekstai – trumpinti gaila, o prirašyti irgi negali. Neslėpsiu, būna, kad tą patį puslapį tenka perdaryti daug kartų, nes vis nesiseka pasiekti geriausio rezultato. "Stumdai" tekstus ir nuotraukas, kol pavyksta. Dauguma žurnalistų sako, kad pas mus daromi stebuklai", – šypsojosi L.Laurišonienė.
Klaidos – neišvengiamos
Profesionalūs maketuotojai bei dizaineriai į savo veiklą žvelgia kūrybiškai. Kaip paaiškėjo, tekstų mozaikos dėliojimas – daug kruopštumo ir atidumo reikalaujantis darbas.
Būta ir ne itin malonių ar net kuriozinių nutikimų. Pavyzdžiui, kartą per klaidą pasirodė sukeisti prierašai po nuotraukomis.
"Įsivaizduokite, laikraštyje po fotografija su pirmaklase rašoma apie statybininkus. Skaitytojai skambino į redakciją juokdamiesi. Arba kažkada leidinys išėjo be brūkšninių kodų, tad teko patiems dalyti dienraštį. O šiaip mes labai drausmingai dirbame", – įsitikinusi pašnekovė.
Tiesa, ne kartą redakcijoje jie kiurksojo iki išnaktų, siekdami skaitytojams pranešti šviežiausias naujienas.
"Svarbiausi įvykiai vyksta tuomet, kai visi ilsisi. Pamenu, per vienas krepšinio varžybas laukdami rezultatų užsibuvome darbe iki antros nakties. Kantriai budėjome, bet mūsų komanda linksma, nenuobodžiavome, kartu žiūrėjome rungtynes", – prisiminė pašnekovė.
Skaitykite už mažesnę kainą
Dienraščio maketavimo ir dizaino komanda įsitikinusi – leidiniui svarbus ne tik turinys, bet ir jo išvaizda. Būtent todėl jie nedvejodami čiuptų į rankas "Klaipėdos" dienraštį. "Tvarkingas, gražiai atrodo, patrauklus akiai", – trumpai paaiškino jie.
Nuo šiandien savo skaitytojams "Klaipėda" siūlo dar ir patrauklią akciją.
Vienintelį uostamiestyje ir pirmadieniais pasirodantį dienraštį skaitytojai 2016-iesiems gali užsiprenumeruoti už 45 eurus. Įprastinė kaina – 59,4 euro.
Akcija vyks iki lapkričio 9 d. Kaina įmonėms – 49,2 euro.
Faktai ir skaičiai
7 kg – tiek kilogramų dažų reikia norint išleisti vieną "Klaipėdos" dienraščio numerį.
20 429 – tiek "Klaipėdos" dienraščio numerių pasirodė nuo 1945 m.
20 000 – maždaug tiek žodžių vidutiniškai yra viename laikraščio numeryje.
Naujausi komentarai