Pereiti į pagrindinį turinį

Dovana iš „Bitės“ apkarto: pirkėja tikina gavusi sugedusį televizorių

2020-01-18 03:00

Bendrovės "Bitė Lietuva" klientė gražiausias metų šventes atsimins su dideliu kartėliu. Prieš pat Kalėdas išsimokėtinai televizorių įsigijusi moteris taip ir nespėjo juo pasidžiaugti, nes išpakavusi ir įjungusi aparatą pastebėjo sugadintą ekraną.

Nusivylimas: bendrovės klientė tikino likusi "ant ledo" – už nežinia kaip pažeistą daiktą teks mokėti dvejus metus.
Nusivylimas: bendrovės klientė tikino likusi "ant ledo" – už nežinia kaip pažeistą daiktą teks mokėti dvejus metus. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Įsiūlė vadybininkė

"Bitės Lietuva" klientė L. L. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) keikia tą dieną, kai, pasidavusi vadybininkų įtikinėjimams, pasirašė sutartį su šia telekomunikacijų bendrove.

Skambučio moteris sulaukė prieš pat didžiąsias šventes, kai žmonės paprastai tampa dosnesni, linkę plačiau atverti pinigines.

Be to, pirkti naują televizorių ji svarstė jau ilgai.

"Vadybininkė mane atakavo skambučiais, pasiūlė neblogas sąlygas, pritaikė nuolaidą, tai ir susigundžiau. Gyvenu viena su mažamete dukra. Pati nepajėgčiau sunkaus įrenginio parsinešti į trečią daugiabučio namo aukštą, todėl man patiko, kad televizorių pažadėjo pristatyti į namus. Nereikėjo dėl nieko sukti galvos", – atsiminė pašnekovė.

Esu absoliučiai tikra – gavau televizorių pažeistu ekranu, todėl nė nemaniau nuleisti rankų.

Gruodžio 19 d. L. L. pasirašė dvejų metų sutartį dėl 55 colių (139 cm) ekrano išmaniojo televizoriaus "Samsung" bei mobilaus maršrutizatoriaus įsigijimo.

Abiejų įrenginių kaina siekia kiek daugiau nei 530 eurų. Apskaičiuota mėnesinė įmoka – 22 eurai.

Pristatė be apsauginės plėvelės

Jau kitą dieną, gruodžio 20-ąją, kurjeris atvežė televizorių į namus.

Nieko blogo neįtardama bei patenkinta greitu aptarnavimu moteris padėjo savo parašą ant prekės priėmimo kvito ir kartu su dukra ėmėsi išpakuoti naują daiktą.

Ir netrukus pakilią nuotaiką pakeitė kartus nusivylimas.

"Dukra šokinėjo iš laimės, kad pagaliau žiūrėsime filmus dideliame ekrane. Tai turėjo būti kalėdinė dovana jai! Įjungusios televizorių nustėrome – ekrane driekėsi kelių centimetrų pločio juoda linija, kitose vietose taip pat matyti jau ne tokie ryškūs defektai. Neturėjau žalio supratimo, kas atsitiko, palaikiau tai broku", – apmaudą liejo pašnekovė.

L. L. stebėjosi: kodėl kurjeris televizorių pristatė be apsauginės ekrano plėvelės?

Jau kitą dieną telefonu ji susisiekė su bendrovės vadybininke ir papasakojo, kas atsitiko.

Nuraminusi klientę "Bitės Lietuva" darbuotoja paprašė elektroniniu paštu atsiųsti įrenginio nuotraukas ir patikino artimiausiu metu duosianti atsakymą.

Taip prasidėjo kiek mažiau nei mėnesį trukęs, L. L. žodžiais, sudėtingas ir neefektyvus bendravimas net su keliomis bendrovės vadybininkėmis.

"Esu absoliučiai tikra – gavau televizorių pažeistu ekranu, todėl nė nemaniau nuleisti rankų. Tačiau mano skundas buvo nuolat vilkinamas. Kaskart pati skambindavau bendruoju "Bitės" telefonu, pasakodavau tą pačią istoriją ir klausdavau, ar reikalai bent kiek pasistūmėjo. Nuotraukas nusiunčiau dviem vadybininkėms. Kartais susidarydavo įspūdis, kad tie žmonės dirba skirtingose bendrovėse, nes nė vienas negalėjo nieko normaliai pasakyti. Taip sulaukiau Kalėdų, tada Naujųjų. Tyla. Tas pirkinys man sugadino visas šventes. Keisčiausia, kad prieš pasirašant sutartį vadybininkės noriai bendravo, o vos iškilus problemai paliko likimo valiai", – dėstė L. L.

Gedimas: beveik 500 eurų vertės televizoriaus "Samsung" ekrane driekiasi stambi juoda linija. ("Bitės" klientės nuotr.)

Kalta pati klientė?

Sausio pradžioje "Bitės Lietuva" atstovai suteikė viltį, kad viskas bus gerai, tikino norintys išspręsti problemą taikiai, netgi ketino paimti televizorių detalesniam tyrimui.

Tačiau ledai iš esmės pajudėjo, tik kai į bendrovę kreipėsi dienraščio žurnalistai.

Sausio 9-ąją paaiškėjo, kad moteris dar ilgai mokės už nežinia kaip sugadintą daiktą.

"Bitės Lietuva" atsakyme, kuris žurnalistams raštu pateiktas anksčiau nei pačiai L. L., teigiama, kad "klientė, traukdama televizorių iš dėžės, suspaudė jo kraštą, dėl to ir atsirado dėmė ekrane".

Toks sprendimas esą priimtas įvertinus gautas nuotraukas ir pabendravus su garantinio serviso bendrove.

Jaučiasi apgauta

"Apgailestaujame dėl šios nemalonios situacijos. Incidento analizė rodo, jog išpakuojant įsigytą televizorių nesilaikyta išpakavimo instrukcijos – traukiant televizorių iš gamintojo dėžės televizoriaus kraštas buvo netyčia suspaustas, dėl ko ir atsirado dėmė ekrane. Garantinį aptarnavimą atliekančio gamintojo atstovai patvirtino, jog ekrano dūžis visada yra fiksuojamas kaip mechaninis pažeidimas. Kadangi tokiu atveju įrenginio gamintojas televizoriaus garantiniam aptarnavimui, deja, nepriima, mūsų bendrovė taip pat negali prisiimti šių ne dėl mūsų kaltės kilusių nuostolių. Prekės pristatomos originalioje gamintojo pakuotėje, ant kurios pažymėta, kaip saugiai išpakuoti naują televizorių. Vis dėlto stengiamės dar labiau palengvinti šį procesą savo klientams ir ateityje papildomai informuosime juos apie įsigyto televizoriaus išpakavimą", – komentavo "Bitė Lietuva" korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovas Jaunius Špakauskas.

Pasiteiravus, galbūt televizorius buvo sugadintas kurjerio dar iki pristatymo, J. Špakauskas įrodinėjo, kad kurjeriui perduotas gerai imobilizuotas įrenginys, todėl sudužti jis esą negalėjo.

Esą būtent šie "Samsung" modeliai, kurį įsigijo ir L. L., plėvelės ant ekrano neturi, ir tai yra normalu.

Oficialus bendrovės atsakymas moterį šokiravo.

Jos žodžiais, apmaudžiausia tai, kad už sugadintą daiktą ji turės mokėti dvejus metus.

"Bereikalingai išeikvojau daug energijos, sveikatos ir nervų. Noriu įspėti visus žmones, kurie turės su įmone tokių reikalų, pasisaugoti, prieš įsigyjant prekę ar paslaugą gerai pagalvoti dėl savo sprendimo. Nes pati per vėlai pradėjau skaityti ankstesnių klientų atsiliepimus, tarp jų – nė vieno teigiamo. Internetiniame puslapyje rekvizitai.lt galima rasti šimtus nusivylusių, piktų žmonių komentarų. Jei tik būčiau žinojusi tikrąją situaciją, tikrai nebūčiau leidusi kurjeriui išeiti ir nieko nebūčiau pasirašiusi, kol nebūčiau įjungusi televizoriaus. Net jeigu tai būtų trukę dvi valandas. Pamoka visam gyvenimui", – apibendrino L. L.

Vis dėlto pašnekovė nusileisti nežada – kreipsis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir sieks grąžinti netinkamą naudoti prekę.

Būta ir daugiau skundų

Klientų, nepatenkintų bendrovės darbu, yra ir daugiau.

Kaip informavo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič, nuo praėjusių metų rugsėjo tarnyba yra gavusi iki dešimties vartotojų skundų dėl iš bendrovės "Bitė Lietuva" įsigytų prekių.

Dažniausiai su vartotojais kilę ginčai buvo išsprendžiami taikiai.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukia tokio pobūdžio vartotojų skundų, kai, prieš apmokant ir priimant prekes, vartotojai nepasinaudoja savo teise apžiūrėti prekės ir vėliau pastebi jos trūkumus.

"Informuojame, kad Civilinis kodeksas numato, jog, prieš mokėdamas ar priimdamas daiktus, pirkėjas turi teisę bet kokioje vietoje, bet kokiu laiku ar metodu (atitinkančiu protingumo kriterijus) patikrinti įsigyjamus daiktus. Patikrinti ir apžiūrėti prekę vartotojas turi teisę tiek parduotuvėje, tiek prekės perdavimo namuose metu. Pardavėjas privalo užtikrinti sąlygas prekę apžiūrėti, ją pasimatuoti, patikrinti, kaip ji veikia, ar pademonstruoti, kaip ją naudoti (jei tai įmanoma atsižvelgiant į prekės pobūdį), o tais atvejais, kai prekė pristatoma į namus, vartotojas turi teisę ją patikrinti tiek, kiek tai būtų leidžiama padaryti prekybos vietoje", – teigė tarnybos atstovė.

Jeigu pirkimo–pardavimo sutartyje numatytas daiktų gabenimas ir pardavėjas išsiunčia daiktus pirkėjui, daiktų atsitiktinio žuvimo ar sugedimo rizika pereina pirkėjui tada, kai jis ar jo nurodytas asmuo, išskyrus vežėją, priima daiktus.

Sunku, bet įmanoma

Vis dėlto nekokybišką prekę įsigijęs vartotojas turi teisę pasinaudoti Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalyje įtvirtintomis teisėmis ir pasirinktinai reikalauti pardavėjo pakeisti prekę, ją sutaisyti, sumažinti prekės kainą arba grąžinti sumokėtus pinigus.

Tačiau gali būti sudėtinga įrodyti, jog prekės trūkumai atsirado iki jos perdavimo, trumpiau tariant, dėl pardavėjo ar kurjerio kaltės.

Vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, pirmiausia turi raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą.

Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.

Vartotojas, nesutikdamas su pardavėjo atsakymu, turi teisę kreiptis į tarnybą dėl vartojimo ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka.

"Atkreipiame dėmesį, kad kiekviena ginčo situacija yra vertinama individualiai bei nešališkai, remiantis ginčo šalių pateiktais objektyviais įrodymais bei kitomis ginčui svarbiomis aplinkybėmis. Siekiant išvengti panašių situacijų, vartotojams patariame prieš apmokant ir priimant prekes, skirti bent kelias minutes prekėms apžiūrėti ir neskubėti pasirašyti prekės perdavimo–priėmimo akto arba patvirtinimo, kad vartotojas gavo kokybišką ir nepažeistą prekę, kol vartotojas jos neišpakavo ir neįsitikino, kad ji nebuvo mechaniškai pažeista. Tinkamai neapžiūrėjus priimamos prekės vartotojas rizikuoja prisiimti pasekmes, susijusias su įsigyjamos prekės trūkumais", – dėstė N. Jarmulkovič.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų