- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Netrukus pagrindinėmis uostamiesčio gatvėmis riedės vien nauji, aplinką tausojantys, patogūs ir keleivių laiką taupantys greitaeigiai elektriniai autobusai – tokia yra Klaipėdos viešojo transporto vizija. Kelionės kaštai keleiviams iš esmės nedidėtų, o ekologiškų autobusų įsigijimo naštą miestui palengvintų Europos Sąjungos parama. Dešimt pirmųjų greitaeigių elektrinių autobusų į gatves išvažiuoti galėtų jau kitąmet, jei tik savivaldybės taryba pritars tokiam žingsniui ir operatyviai pavyks atlikti visas biurokratines procedūras.
Siekiama sumažinti taršą ir spūstis
„Tai nėra spontaniškai kilęs sumanymas, o nuoseklaus darbo plėtojant modernų viešąjį transportą naujasis etapas. Turime išdrįsti pereiti į aukštesnį lygį – persėsti į itin modernius elektrinius autobusus, kurie veža greitai, tyliai, yra komfortiški ir draugiški aplinkai, o jais besinaudojantiems keleiviams padeda planuoti laiką ir taupyti pinigus. Ši vizija turi potencialą realybe tapti per artimiausius keletą metų. Juolab kad čia pat, Klaipėdoje, turime elektrinių autobusų gamintoją, šių metų pavasarį sėkmingai į miesto gatves išleidusį pirmuosius du elektrinius autobusus, pasižyminčius unikaliais techniniais sprendimais. Klaipėda didžiuojasi savo pagreitį įgaunančia automobilių pramone ir tai – atsakymas visiems, kurie nuolat klausia, kodėl tokių autobusų mūsų gatvėse yra dar tik du“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės meras Vytautas Grubliauskas.
O savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis kviečia klaipėdiečius, ištikimus savo asmeninių automobilių gerbėjus, nors kartą išlipti iš savo asmeninių automobilių ir išbandyti šiandienos viešąjį transportą.
„Patikėkite, jūs patirsite daug malonių akimirkų ir mažų atradimų, nes ir dabartinio mūsų viešojo transporto kokybė – tikrai ne prasta. Tačiau mes turime galimybę iš esmės sumažinti spūstis gatvėse, oro užterštumą, pasinaudodami ES lėšomis padaryti mūsų viešąjį transportą patrauklų visiems klaipėdiečiams ir miesto svečiams. Žinoma, jei tik sugebėsime susitelkti. O aš tuo tikiu“, – sakė G.Neniškis.
Iš tiesų, šiandien atradimu gali tapti ir punktualiai pagal stotelėje skelbiamą tvarkaraštį, kurį taip pat galima rasti internete, atvykstantis autobusas, ir komfortiškas važiavimas ir, svarbiausia, sutaupytas laikas. Jis taupomas ne tik dėl to, kad viešojo transporto autobusams leidžiama važiuoti per centrinę Tiltų gatvę, o lengvieji automobiliai tokios privilegijos neturi, bet ir todėl, kad autobusai važinėja tik jiems skirta eismo juosta, kurioje įprastai nebūna spūsčių.
Elektriniai autobusai yra įprasta transporto priemonė viename seniausių Prancūzijos uostamiesčių Nante.
Laukiama miesto tarybos verdikto
Netrukus Klaipėdos miesto savivaldybės administracija miesto politikams svarstyti teiks sprendimo projektą dėl elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plano patvirtinimo. Jeigu miesto politikai pritars ekologiško elektrinio viešojo transporto atsiradimui uostamiestyje, kitas žingsnis – projektui reikalingų lėšų paieška.
Suskaičiuota, kad įsigyti elektrinius autobusus, atitinkamai rekonstruoti gatves, kuriomis jie važinėtų, ir iki 2030 m. įrengti eismo valdymo sistemą kainuotų 33,5 mln. eurų. Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų yra galimybė gauti iš Europos Sąjungos fondų.
Klaipėda, prisidėdama prie Lietuvos įsipareigojimų mažinant CO2 emisijas bei siekdama mažinti oro taršą, 2018 m. patvirtino darnaus judumo planą, kuriame numatytos progresyvios judumo pokyčius skatinančios priemonės: didinti viešojo transporto patrauklumą ir greitį, skatinti judėjimą pėsčiomis ir dviračiais, kurti patrauklią, saugią miesto aplinką.
Miesto savivaldybės užsakymu taip pat buvo parengta „Perspektyvinių naujų viešojo transporto rūšių diegimo Klaipėdos mieste galimybių studija“, skirta įvertinti naujos viešojo transporto rūšies poreikį. Savivaldybė sulaukė kritikos neva veltui leidžia pinigus analizuodama alternatyvių viešojo transporto priemonių metro ar tramvajaus, kurie netinka miestui, atsiradimo galimybes Klaipėdoje. Tačiau ją sudomino kitas šios studijos rengėjų – UAB „Civitta“ pasiūlymas – esamą viešąjį transporto tinklą ir transporto priemonių parką atnaujinti pakeičiant juos greitaeigiais elektriniais autobusais. Juolab kad žengiant šia kryptimi neužkertamas kelias ateityje, esant poreikiui, įrengti ir tramvajaus linijas. Tokiu atveju elektriniams autobusams atitektų privežamojo transporto vaidmuo.
Veiksmų planas
Norint įgyvendinti šią viziją, reikėtų:
1. Atnaujinti gatvių infrastruktūrą, t. y. rekonstruoti viešojo transporto autobusams skirtas eismo juostas (BRT trasos įrėminimas bortais). Elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plane numatyta, kad 2021 m. BRT būtina infrastruktūra būtų įrengta 14-os kilometrų ruože. Taip pat iki 2030 m. planuojama atnaujinti viešojo transporto infra struktūrą ir kitose magistralinėse gatvėse – stotelių įvažas, papildomų A juostų ženklinimą, apsisukimo vietas.
2. Įrengti eismo valdymo sistemą su prioritetu viešajam transportui. Numatyta įrengti 3 atskiras eismo valdymo sistemas – koridorius su viešojo transporto prioritetu: A. Minijos g. – Pilies g. – Naujojo Uosto g. (2020–2024 m.); B. Taikos pr. – Tiltų g. – Herkaus Manto g. – Liepojos g. (2024–2027 m.); C. Priestočio g. – Mokyklos g. – Šilutės pl. (2027–2029 m.).
3. Įsigyti elektra varomas viešojo transporto priemones. Didžiausią reikalingų investicijų dalį sudarytų elektra varomų viešojo transporto priemonių įsigijimo kaštai. Suskaičiuota, kad tam reikėtų per 20 mln. eurų. Elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plane numatyta nuo 2021 m. iki 2030 m. įsigyti iš viso 49 didelius elektrinius autobusus.
Tačiau Klaipėda dar gali spėti pateikti paraišką dėl paramos viešojo transporto sistemos modernizavimui. Jeigu jai būtų pritarta, tuomet maždaug pusę elektrinių autobusų įsigijimui ir šios transporto rūšies įdiegimui reikalingos infrastruktūros išlaidų padengtų ES fondai.
Gyventojams naujausios kartos elektriniai autobusai galėtų patikti dėl kelių priežasčių – susisiekimo trukmės (transporto greičio), bilietų kainos ir dėl ekologinio aspekto bei komforto lygio. Tačiau svarbiausi uždaviniai, kuriuos tikisi išspręsti miestas, – aplinkos oro taršos ir spūsčių mažinimas.
Klaipėdos miesto savivaldybės inf.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rekonstruojamame Kuršių nerijos take draudžiamas dviračių eismas
Rekonstruojamame Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių take draudžiamas eismas, penktadienį pranešė Neringos savivaldybė. ...
-
Premjerė Klaipėdoje su pareigūnais aptarė Lietuvos sienos su Rusija stiprinimą3
Premjerė Ingrida Šimonytė penktadienį Klaipėdoje su Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnais aptarė Lietuvos sienos su Rusija, strateginių šalies objektų apsaugos stiprinimo klausimus. ...
-
Pratybų „Perkūno griausmas“ metu Kaune ir Klaipėdoje įsteigtos karinių operacijų teritorijos
Gegužės 2–3 d. pratybų „Perkūno griausmas 2024“ metu aktyvuotos Lietuvos kariuomenės greitojo reagavimo pajėgos, kurios veikia Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu įsteigtose Kauno miesto ir rajono bei Klaipėdos miesto ir teritorin...
-
Skelbiamas konkursas Žemės ūkio skyriaus vyriausiojo specialisto pareigoms
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija paskelbė konkursą Žemės ūkio skyriaus vyriausiojo (-iosios) specialisto (-ės) pareigoms. ...
-
Atšilus orams jau maudosi Baltijos jūroje: ne šiaip sau tiek kelio iš Kauno atvažiavom7
Pajūryje – sujudimas. Palangoje tūkstančiai muzikantų iš įvairių pasaulio šalių ir pasilikusių tautiečių po laisvadienio ar net savaitgalio. Žmonės neslepia, šilta saulė vilioja kurorte dar pabūti. ...
-
Galimybės į Neringą atvykti dviračiais – laikinai nėra1
Vykstant Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako ruožo rekonstrukcijai, Neringos savivaldybė prašo keliautojų susilaikyti nuo kelionių dviračiais į Neringą. Šiuo metu nėra galimybės dviračiais pasiekti ne tik Nidos, Preil...
-
Po daugiabučių langais – nemalonūs vaizdeliai: benamėms katėms palieka žuvų atliekas20
Debreceno gatvės mikrorajono gyventojai neslėpė pykčio išvydę, kaip vienas kaimynas po daugiabučio balkonu palieka žuvų žaliąsias atliekas, taip esą maitindamas benamius keturkojus. Uostamiestyje gyventojų pyktis tokiems šiukšl...
-
Sezono pabaiga – kupina džiaugsmingų patirčių
Ketvirtadienio vakarą Klaipėdos dramos teatro kavinėje vyko paskutinis šį sezoną žiūrovų su aktoriais susitikimas „Teatras be uždangos“. ...
-
Artėja išankstiniai rinkimai: balsuoti bus galima Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate1
Gegužės 7–9 d. Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate Liepų gatvėje jau bus galima balsuoti išankstiniuose rinkimuose. Pirmąkart balsavimo biuleteniai bus pritaikyti akliesiems, be to, balsuoti galės ir tie piliečiai, kurių asmen...
-
EIMIN: nuo naujų darbo vietų iki maisto nešvaistymo iniciatyvos
Ekonomikos ir inovacijų viceministrė Neringa Morozaitė-Rasmussen lankėsi Klaipėdoje, kur susitiko su Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (KMTP) įsikūrusių inovatyvių įmonių „Omega 365 Lithuania“, „Industrinės sistemos ir in...