Pereiti į pagrindinį turinį

Sezono pabaiga – kupina džiaugsmingų patirčių

2024-05-02 19:05

Ketvirtadienio vakarą Klaipėdos dramos teatro kavinėje vyko paskutinis šį sezoną žiūrovų su aktoriais susitikimas „Teatras be uždangos“.

Jo metu buvo aptarti besibaigiančio 88-ojo sezono įvykiai, kitą savaitę vyksianti vieno spektaklio premjera ir artėjantis veikiausiai vienas laukiamiausių įvykių teatre – tarptautinis teatro festivalis „TheATRIUM“.

Žiūrovai sugalvojo pavadinimą

Aktorių susitikimai su žiūrovais inicijuoti praėjusių metų rudenį, o po kelių susitikimų žiūrovų dėka šioms pokalbių serijoms nuspręsta duoti ir pavadinimą. Tad į susitikimus „Teatras be uždangos“ visą sezoną būrėsi bendruomenė, lankanti spektaklius, ieškanti prasmės ir atvira įvairioms idėjoms bei nuomonėms.

Ketvirtadienio vakarą saujelė susirinkusiųjų su aktoriais Digna Kulionyte, Karoliu Maiskiu ir Samanta Pinaityte, teatro vadovu Tomu Juočiu bei meno vadovu Gintaru Grajausku dalijosi savo nuomonėmis bei įspūdžiais apie matytus spektaklius.

Kai kuriems ypač įsiminė Adomo Juškos režisuota „Vakarų krantinė“, tapusi nemenku iššūkiu tiek spektaklio kūrėjams, tiek ir scenografei Laurynai Liepaitei. Ji už šio spektaklio scenografiją gavo „Auksinį scenos kryžių“.

Iki premjeros – savaitė

Gegužės 11-ąją teatre vyks Dmitry Krymov spektaklio „Requiem“ premjera. Pasak T. Juočio, spektaklyje apstu jautrių momentų, o viena ryškesnių temų – vaikai ir jų sąlytis su žiauriu, kartais negailestingu pasauliu. Spektaklis kurtas XX–XXI a. japonų rašytojo Haruki Murakami romano „Kafka pakrantėje“ motyvais.

Susitikimo metu taip pat aptarta ir kovo pabaigoje vykusi „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimų ceremonija. Pasidžiaugta, kad net keturi Klaipėdos dramos teatro kūrėjai buvo įvertinti.

O pats procesas įgyvendinant planus, kad ceremonija įvyktų, anot G. Grajausko, buvo keblus, jame dalyvavo beveik 20 režisieriaus asistentų.

„Tai buvo pragarėlis, pačioje pradžioje mes dar nelabai supratome į ką įsivėlėme. Galų gale, režisierius pradėjo aiškinti sumanymą, kuris buvo grandiozinis ir su beveik 20 režisieriaus asistentų. Televiziniuose projektuose viskas turi vykti praktiškai sekundė į sekundę. Kiekvienas žmogus turi praeiti tuo tarpeliu, o ne metras į šalį. Viskas buvo suvaldyta per dvi sales“, – pasakojo G. Grajauskas.

„Mes esame matomi“

„Auksinių scenos kryžių“ komisijai, kuri sudaroma dvejiems metams, teko peržiūrėti per 90 spektaklių ir iš jų atrinkti vertus nugalėtojo vardo.

„Nėra tokios statistikos, kaip pamatuoti, bet bent kolegos sako, kad mes esame matomi Vilniuje, Kaune, apskritai Lietuvoje. Tas labai glosto širdį. Ne pripažinimas, bet įvertinimas, kad nieko čia nėra panašaus į provinciją, mes turime normalų teatrą. Visada žiūrėjome į repertuarą, kuris galėtų konkuruoti su bet kuriuo teatru“, – sakė T. Juočys.

Aktoriai taip pat džiaugėsi, kad 88-asis sezonas buvo kupinas darbo su skirtingais režisieriais, tad aktoriai gavo neeilinių patirčių.

„Skaitymai su žiūrovais, „Esminiai mazgai“, darbas vaikų teatro studijoje, visi šitie dalykai man labiausiai suteikė papildomo džiaugsmo“, – įspūdžiais dalijosi K. Maiskis.

Aktoriai žiūrovams taip pat pristatė gegužės 15-ąją startuosiančio tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ programą ir pakvietė tris žiūrovus pažaisti žaidimą. Kiekvienam iš trijų dalyvių teko per minutę iš nurodytos raidės pasakyti režisierių, aktorių ir pjesę. Laimėtojas gavo du kvietimus į D. Krymov spektaklio „Requiem“ premjerą.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų