Gyventojų prašymo valdžia neišgirdo Pereiti į pagrindinį turinį

Gyventojų prašymo valdžia neišgirdo

2015-11-09 04:00

Tauralaukio gatvės gyventojams nepavyko iškovoti, kad miesto valdžia įrengtų pėsčiųjų perėją Klaipėdos gatvėje. Nežinia, kiek laiko jiems reikės laukti, kol galės saugiai kirsti arteriją.

Kirsti gatvę šioje vietoje bus saugu tik po sankryžos rekonstrukcijos. Ji taps šviesoforinė.
Kirsti gatvę šioje vietoje bus saugu tik po sankryžos rekonstrukcijos. Ji taps šviesoforinė. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Tauralaukio gatvės gyventojams nepavyko iškovoti, kad miesto valdžia įrengtų pėsčiųjų perėją Klaipėdos gatvėje. Nežinia, kiek laiko jiems reikės laukti, kol galės saugiai kirsti arteriją.

Teks bėgioti toliau

Tauralaukio gatvės gyventojai įrengti pėsčiųjų perėją Klaipėdos gatvėje prašo jau porą metų.

Pusėje, kurioje yra gyvenamasis kvartalas, nėra šaligatvių. Žmonės, norėdami saugiai pasiekti mokyklą ar prekybos centrą, turi pereiti Klaipėdos gatvę. Tačiau pėsčiųjų perėjos nėra.

Gyventojams nieko nelieka, kaip laukti, kol nebus automobilių, ir bėgti per gatvę. Taip priverstos elgtis mamos, stumiančios vaikų vežimėlius.

Jos taip pat skundžiasi bijančios išleisti vaikus vienus į mokyklą, kad nepakliūtų po mašinų ratais.

Klaipėdos savivaldybė išnagrinėjo galimybę Klaipėdos ir Tauralaukio gatvių sankryžoje įrengti pėsčiųjų perėją, tačiau kol kas tai nebus daroma.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė tvirtino, kad šiuo metu yra įrengiamas Pajūrio gatvės ir Klaipėdos gatvės dalies rekonstrukcijos projektas.

Jame bus numatyta minėtoje vietoje įrengti keturšalę šviesoforinę sankryžą. Atnaujintos bus ir kitos šioje arterijoje esančios sankryžos.

Tad, anot V.Paukštės, dabar rengti pėsčiųjų perėją nebėra prasmės. Tai užtruktų tiek pat, kiek Pajūrio ir Klaipėdos gatvės dalies rekonstrukcijos projekto parengimas.

„Visiems atrodo, kad pėsčiųjų perėją įrengti labai paprasta: nubraižei „zebrą“, pastatei ženklus, ir viskas, tačiau taip tikrai nėra“, – tvirtino vyriausiasis specialistas.

Nubraižyti „zebro“ neužtenka

Pasak V.Paukštės, vietoje, kur gyventojai nori, kad būtų įrengta pėsčiųjų perėja, gatvė yra plati – ten trys eismo juostos. Tad nereguliuojama ji čia būti negali arba reikalinga saugumo salelė.

Be to, anot vyriausiojo specialisto, kirtus gatvę, nėra kur eiti. Reikėtų iki pėsčiųjų ir dviračio tako nutiesti taką. Būtina parengti ir projektą.

„Jei tik nubraižytume „zebrą“, pėsčiajam nebūtų saugu. Nė vienas policijos pareigūnas nepasirašytų ir neleistų rengti tokios perėjos. Be to, niekas ir nesiimtų rengti jos be projekto. Kas atsakytų tada, jei atsitiktų nelaimė? Rekonstrukcijos metu Klaipėdos ir Tauralaukio gatvių sankryža taps šviesoforinė. Žmonės saugiai galės pereiti gatvę“, – pabrėžė vyriausiasis specialistas.

Pasak V.Paukštės, kol būtų parengtas laikinos pėsčiųjų perėjos projektas ir prasidėtų darbai, startuos ir pati gatvių rekonstrukcija.

„Nėra tikslinga, kad du savivaldybės skyriai rengtų ar įgyvendintų skirtingus projektus toje pačioje vietoje. Jei įrengtume perėją, pėsčiųjų salelę, žmonės ir mūsų nesuprastų. Sakytų, jog pinigus išmetėme į balą“, – aiškino vyriausiasis specialistas.

V.Paukštė tikino, kad supranta gyventojų pasipiktinimą. Jis pabrėžė, kad ir pats buvo parengęs schemą, kaip turėtų būti įrengta pėsčiųjų perėja šioje vietoje.

„Patys inicijavome šio klausimo svarstymą Saugaus eismo komisijoje. Buvau parengęs schemą, kad nereikėtų prašyti projektuotojų, suderinęs su policija. Tačiau tada buvo pradėtas ruošti Pajūrio ir Klaipėdos gatvių rekonstrukcijos projektas. Jis užkirto kelią pėsčiųjų perėjai įrengti“, – kalbėjo vyriausiasis specialistas.

Srautai nėra dideli

V.Paukštė atkreipė dėmesį, kad minėtoje vietoje pėsčiųjų eismas nėra intensyvus. Buvo stebimi jų srautai. Rytą nuo 7 iki 9 val. tokių buvo 15, vakare nuo 16 iki 18 val. – du.

„Remiantis taisyklėmis, perėją rekomenduojama įrengti, kai pėsčiųjų intensyvumas siekia daugiau kaip 150, o automobilių 300–450 per valandą. Stebėjimo metu nustatyta, kad Klaipėdos gatvę kerta beveik 11 kartų mažiau pėsčiųjų, negu numatyta taisyklėse“, – atkreipė dėmesį pašnekovas.

Pasak V.Paukštės, Europos stebėjimai parodė, kad kai kuriose vietose pėsčiųjų perėjų geriau išvis nerengti. Tada įvyksta mažiau nelaimių.

„Aišku, negerai, kad mama stovi su vežimėliu ir tyko, kada pereiti gatvę. Tačiau pamatė, jog nebėra automobilių, ir perėjo gatvę. Šioje vietoje pakankamai tamsu. Nuo kalno važiuojančių automobilių greitis yra didelis. Jie gali ir nepastebėti pėsčiojo. Žmogus jausis, kad per gatvę eina saugiai, o vairuotojas jo nematys. Įrengti tokioje vietoje nesaugią perėją taip pat yra nusikaltimas“, – pabrėžė vyriausiasis specialistas.

Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas pasakojo, kad Pajūrio ir Klaipėdos gatvių rekonstrukcijos projektas turėtų būti parengtas gruodžio pabaigoje ar sausio pradžioje. Tačiau ar kitais metais čia startuos darbai, dar nėra aišku.

„Jei Automobilių kelių direkcija skirs tam lėšų, tai gal ir kitais metais pradėsime. Tačiau pirmiausia yra numatyta atnaujinti Tilžės gatvę. Vienu metu šių projektų yra apsispręsta neįgyvendinti. Po Tilžės gatvės rekonstrukcijos sektų Pajūrio ir Klaipėdos. Geriausiu atveju konkursas darbams jose galėtų būti paskelbtas kitų metų antroje pusėje“, – pabrėžė vedėjas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra