Užteko vienos dienos
Šiaurinės miesto dalies nuo Kauno gatvės gyventojai be karšto vandens verčiasi nuo pirmadienio. Šią dieną prižiūrėtojai užaklino pastatų sistemas.
Planuota, kad patys bandymai vyks antradienį ir trečiadienį, tačiau tradiciškai šiems darbams užteko vienos dienos. Šilumos trasų patikrinimai baigti antradienio vakarą.
Įmonės „Klaipėdos energija“ Šilumos tiekimo tarnybos vadovas Arūnas Smaguris trečiadienio rytą pasakojo, kad pradedama atnaujinti šilumos tiekimą šiaurinės miesto dalies gyventojams.
Pirmiausia termofikaciniu vandeniu visiškai užpildomos magistralinės šilumos trasos.
Dalis jo ištekėjo patikrinimų metu. Taip pat paleidžiama cirkuliacija, kad vandens temperatūra pasiektų reikiamą tiekti į namus.
Sistema pradedama užpildyti nuo Kauno gatvės tolyn į šiaurę. Kad būtų užpildyti visi magistraliniai tinklai, reikia laiko. Planuojama po pietų pajunginėti gyvenamųjų kvartalų tinklus.
„Toks yra noras. Kaip pavyks, sunku pasakyti. Informavome prižiūrėtojus, kad jie jau paruoštų daugiabučių namų sistemas. Tačiau gali būti, kad jie hidraulinių patikrinimų metu planavo ir savo darbus – atnaujinti šilumos centrus, pakeisti sklendes, termometrus“, – pasakojo vadovas.
Gali būti, kad dalį vartotojų jau trečiadienį pasieks karštas vanduo, bet tai priklauso ne tik nuo šilumos tiekėjo, bet ir namo šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojo. Pastarasis turi paruošti pastato sistemą.
Įtartinų vietų mažiau
Pirminiais duomenimis, šių hidraulinių bandymų metu šiaurinės miesto daliems šilumos trasose nustatyta ir vietų, kur gali būti defektai.
A.Smaguris pasakojo, kad jokių defektų neišryškėjo magistralinėse trasose. Ankstesniais pagrindiniuose miesto tinkluose tokių būdavo.
Didelės tam įtakos turi įmonės „Klaipėdos energija“ nuolat atliekami magistralinių tinklų atnaujinimo darbai. Šiaurinėje miesto dalyje yra pakeista didelė šių vamzdynų.
Tačiau A.Smaguris atkreipė dėmesį, kad jau reikia keisti ir dalį naujai paklotų tinklų.
„Yra ruožų, kur jau baigiasi eksploatavimo terminas, kuris vienoms trasoms siekia 25, kitoms – 30 metų. Tinklus, kuriuos klojome 1990–1992 jau reikia keisti naujais“, – komentavo vadovas.
Hidraulinių bandymų metu išryškėjo šešios įtartinos vietos. Ar jose tikrai yra defektai, paaiškės užpildžius šiaurinės miesto dalies sistemą.
„Šiose vietose matome didesnius nutekėjimus. Yra dar keletas, kur šie mažesni. Įtartinų vietų nėra tiek daug, kaip ankstesniais metais“, – tvirtino vadovas.
Nenori sudaryti nepatogumų
Tačiau, pasak A.Smagurio, dar negalima pasakyti, ar tikrai įtartinose vietose yra defektai. Būna atvejų, kai daugiabučiuose namuose nelaiko įvadinės sklendės.
Tokiais atvejais prižiūrėtojai palieka atsuktus drenažinius ventilius, kad name neįvyktų avarija. Dėl to taip pat gali būti matomas nutekėjimas sistemoje.
„Kvartalus, kuriuose yra įtartinų vietų, pajunginėsime paskutinius. Tada matysis, ar išliko nutekėjimai. Jei pastarieji bus, jungsime mažais ruožais. Taip rasime defektus. Tada pradėsime remonto darbus“, – tvirtino vadovas.
A.Smaguris pabrėžė, kad, šalinant defektus, bus stengiamasi, kad vartotojai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Jei trasomis, kurios yra pažeistos, šiluma bus tiekiama nesvarbiems objektams, jų dalys bus atjungtos ir iš karto pradėti remonto darbai.
„Jei bus gyvenamųjų namų, pajungsime, kad ir su skyle, o remontą organizuosime vėliau. Norime, kad žmonės kuo mažiau nukentėtų“, – pabrėžė vadovas.
Daugiausia įtartinų vietų yra istorinėje miesto dalyje. Viena tokių yra trasoje, kuri eina nuo Skulptūrų parko autobusų ir geležinkelio stočių link. Trasos eina po S.Nėries, Butkų Juzės gatvės dalimis. Antra tokia vieta yra nuo Lietuvininkų aikštės S.Nėries gatvės link.
Įtarimų kelia ir šilumos tinklų atšaka Pievų take, prie Stomatologijos poliklinikos, Pakrančių apsaugos tarnybos, prekybos centro „Žemaitija“. Taip pat tinklų dalis, einanti Kalvos, Karklų, Medžiotojo gatvėmis J.Zauerveino gatvės link.
Didesni nutekėjimai matomi ir Paryžiaus Komunos, Rumpiškės, Sausio 15-osios, Ryšininkų gatvių kvartale, trasoje, einančioje įmonės „Klaipėdos vanduo“ link. Taip pat Kauno gatvės trasoje, paklotoje „Ąžuolyno“ gimnazijos link.
„Noriu dar kartą pabrėžti, kad tai tik įtartinos vietos. Ar jose iš tikro yra defektai paaiškės, užpildžius sistemą“, – akcentavo A.Smaguris.
Naujausi komentarai