Skundai nesiliauja tekėti
Uostamiesčio savivaldybės tinklalapis turi skyrelį, kuriame prašoma gyventojus pranešti kokią nors naujieną.
Tikrų naujienų čia nėra daug, dažniausiai klaipėdiečiai praneša apie seną bėdą – kad jų automobiliai netelpa siauruose kiemuose, kad yra priversti pažeisti visas taisykles, tarp jų ir paprasčiausio kaimyniško mandagumo.
Vieną tokių pranešimų dar kartą šiomis dienomis savivaldybės tinklalapyje pakartojo Smiltelės gatvės 41–45 namų gyventojai.
Jie piktinosi, kad daugiabučių bendrijos administracija nesiima šių namų apsuptame kieme sužymėti automobilių vietų. Vairuotojai kone kasdien savo mašinomis užblokuoja įvažas, užstato kaimynų automobilius.
Vairuotojai kone kasdien savo mašinomis užblokuoja įvažas, užstato kaimynų automobilius.
Kreipdamiesi į valdininkus žmonės prašo naikinti kiemuose žaliąsias saleles, vietoje kurių būtų galima įrengti dar kelias vietas mašinoms. Jei tai sudėtinga, klaipėdiečiai prašo bent jau suapvalinti aštrius šių salelių kampus.
Žmonės užsiminė, kad iškviesti policijos pareigūnai nieko negali padaryti, nes nėra linijų, draudžiančių tose vietose palikti automobilius.
Ugniagesiai imasi už galvų
Apie daugiabučių kiemus jau seniai kalba ir ugniagesiai.
Kai tenka skubėti į skruzdėlynu vadinamus mikrorajonus, gelbėtojams tenka gaišti laiką bandant prasibrauti tarp automobilių.
Todėl kartais ugniagesiai yra priversti važiuoti tiesiai per žolynus.
Kai kyla grėsmė žmonių gyvybei, ugniagesiai tikina negailėsiantys kelią užblokavusių automobilių.
"Klaipėdos" skaitytojų nuotr.
"Prioritetas visada žmogaus gyvybė, o ne mašina, bet tai yra ypatingi atvejai. Kai negali privažiuoti iš vienos pusės, ieško būdų pasiekti tikslą iš kitos. Ugniagesiai sugaišta kelias brangias minutes, bet randa būdą pasiekti nelaimės vietą. Dažniausiai susiduriame su itin žemu žmonių sąmoningumu. Kartais net būna kliūčių patekti į laiptinę, nes ant tako stovi kieno nors mašina", – tvirtino Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas Marius Garbenis.
Kartais net būna kliūčių patekti į laiptinę, nes ant tako stovi kieno nors mašina.
Su šia problema susiduria ir kitų specialiųjų tarnybų automobilių vairuotojai.
Policininkai ir greitosios medicinos pagalbos medikai kasdien priversti nervintis dėl neišvažiuojamų kiemų, užgrūstų mašinomis.
Kiaušinių nebemėto
Patys gyventojai kuo toliau, tuo labiau įsitraukia į kovą.
Vieniems gaila žolės, ant kurios važiuoja mašinos, pikta, kai automobiliai rikiuojami ant šaligatvių, kai nelieka vietos pėstiesiems.
Vienas pavardės įvardyti nepanoręs Bandužių gatvės gyventojas emocingai tikino: anksčiau ant šaligatvių stovintys automobiliai trukdė mamų stumiamiems vežimėliams, o dabar jau pro mašinas sunku prasisprausti ir vienam žmogui.
Netvarkingai paliekantys automobilius žmonės piktina ne tik pėsčiuosius, bet ir vairuotojus. Atlenkti valytuvai – pirmas ženklas, kad kažkam mašinos statymo būdas sukėlė pasipiktinimą.
Tačiau tai tik pirmas įspėjimas.
Karas kiemuose įgyja naujų formų. Dar prieš dešimtmetį Klaipėdos kriminalinių įvykių suvestinėje pasitaikydavo atvejų, kai ne vietoje pastatytų automobilių savininkai skųsdavosi radę ant mašinos sudužusį kiaušinį, o pastaruoju metu automobilių savininkų patiriami nuostoliai – kur kas didesni.
Kovai – akmenys ir putos
Šis ruduo pasižymi ypatinga agresija prieš netvarkingai automobilius statančius kaimynus.
"Klaipėda" jau rašė, kad rugsėjo 25 d. nuo piktų pėsčiųjų nukentėjo du automobiliai. Vienos mašinos savininkas Kretingos gatvės daugiabučių namų kieme rado statybinėmis putomis užpurkštas savo mašinos dureles ir ratus.
Tą pačią dieną Naujakiemio gatvėje kitai mašinai buvo subadytos visos keturios padangos. Ilgai galvoti, kodėl taip kažkas pasielgė, neteko, – mašina stovėjo ant šaligatvio.
Pradurtų ratų pastarąjį mėnesį būta ir daugiau.
Dar dažniau pastaruoju metu nepatenkinti klaipėdiečiai išdaužia trukdančių praeiti mašinų langus.
Teisės požiūriu tai yra nusikaltimas, vadinamas svetimo turto sugadinimu, todėl neretai vairuotojai kreipiasi į policiją, nurodydami patirtos žalos dydį.
Komentuodami panašius atvejus klaipėdiečiai negaili vairuotojams piktų žodžių, o nemaža dalis net palaiko akmenimis svetimas mašinas niokojančius žmones.
Neseniai Žardininkų gatvėje ant kaimynų pasodintų krūmų pasistatę automobilius vaikinai sulaukė nuobaudos. O kitą dieną ten pat žmonės rado degančią gedulo žvakę ir pagalvojo, kad taip jiems grasinama. O kaip dar galima buvo suprasti tokį poelgį?
Parduotuvės kratosi mašinų
Debreceno gatvėje gyvenantys klaipėdiečiai žino, kad vienas jų kaimynų yra tikras "svieto lygintojas", mat dažną rytą skambina į policiją ir diktuoja pareigūnams ant šaligatvio užvažiavusių automobilių numerius.
Bandymas aiškinti, kad pasistačiusieji mašinas užtvers kelią kitiems vairuotojams, pareigūnų neveikia. Jie atrėžia paprastai ir aiškiai – mašiną reikia statyti ten, kur tai leidžia kelio ženklai ir netrukdo kitiems eismo dalyviams.
Neretai baudžiamiems vairuotojams policininkai paaiškina, kad vakarų Europos šalyse mašinas žmonės palieka aikštelėje, esančioje už puskilometrio nuo namų, ir dėl to niekas nesipiktina.
"Klaipėdos" skaitytojų nuotr.
Uostamiesčio pietinėje pusėje, kur daugiausia ankštų kiemų, didesnės automobilių aikštelės įrengtos tik prie prekybos centrų.
Tačiau ne vieno jų administracija pasirūpino, kad pernakt čia mašinų nebūtų galima palikti. Nepaklusniesiems kviečiama policija.
Didelių, viešų aikštelių, kur gyventojai nemokamai galėtų palikti automobilius, šioje miesto pusėje lyg ir nėra.
Įspėja lapeliais
Klaipėdoje bausti įžūliai ant šaligatvių, žolynų ar net pėsčiųjų takų paliekančius mašinas vairuotojus gali ir policininkai, ir savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus valdininkai.
Policininkai turi pluoštą lapelių, ant kurių parašyta, kad vairuotojas įspėjamas.
Tačiau tai – jokios teisinės galios neturintis popierius. Dažnai iškviesti į kiemus policininkai tiesiog užkiša tokius lapelius už automobilių valytuvų ir išvažiuoja.
Dažnai iškviesti į kiemus policininkai tiesiog užkiša tokius lapelius už automobilių valytuvų ir išvažiuoja.
Pareigūnus nesunku suprasti – patruliai turi spėti ir tramdyti smurtautojus, ir skubėti į nusikaltimo vietą, ir dar fiksuoti ne vietoje paliktas mašinas.
Kai policijos reforma panaikino apylinkės inspektorių pareigybę, kaimynų nesantaika tapo ne gerai gyventojams pažįstamo pareigūno reikalas, o kaskart vis kito iškviesto policijos patrulių ekipažo rūpestis.
Pavyzdys parodė išeitį
Savivaldybės viešosios tvarkos skyriaus vadovė Kristina Vintilaitė patikino, kad į pietinę miesto dalį skyriaus darbuotojai važiuoja sulaukę gyventojų skundų, vėliau tuos pačius kiemus jie aplanko ir nekviečiami.
Savivaldybės darbuotojai turi visą sąrašą miesto vietų, kur dažniausiai apsilanko ir vis konstatuoja pažeidimų.
Valdininkai neretai susiduria su įžūliais vairuotojais, kurie nori sustoti prie pat parduotuvės ar sveikatos centro.
Pastebėta, kad dažniausiai taisyklės pažeidžiamos ten, kur pastatomi stovėti draudžiantys ženklai. Pirmą kartą vairuotojai įspėjami, vėliau – jau baudžiami.
"Šiuo klausimu nesame agresyvūs, turime ir kitų darbų, tad vairuotojus bausti nėra mūsų prioritetas. Pamenu, Panevėžio gatvės gyventojai labai dažnai kviesdavo mūsų žmones fiksuoti ant šaligatvių ir žolynų pastatytų automobilių. Dabar penkiaaukščių namų kiemai puikiai atnaujinti, atsirado vietos mašinoms, dingo skundai, ir tai akivaizdžiai byloja, kad problemą galima išspręsti. Mums, gyventojams, norėtųsi, kad procesas vyktų greičiau", – kalbėjo K.Vintilaitė.
Pastatyti draudžiamuosius kelio ženklus ar skirti baudą nėra sunku. Nesunku pamokslauti, kad reikia laikytis taisyklių, aiškinti, kad miestui būtų geriau, jei klaipėdiečiai važinėtų viešuoju transportu.
Tačiau akivaizdu, kad per 30 nepriklausomybės metų klaipėdiečių liko mažiau, o automobilių kiemuose atsirado daugiau ir kad kiemų paversti talpesniais vis dar trūksta politinės valios ir pinigų. Užtat jų atsiranda požeminei automobilių aikštelei pačioje Klaipėdos širdyje.
Skaičiai ir faktai
Šiemet Viešosios tvarkos skyrius nubaudė 6,5 tūkst. ne vietoje mašinas palikusių vairuotojų.
101 jų apskundė patys gyventojai.
Naujausi komentarai