Nors šalies Vyriausybė įsitikinusi, kad norint sulaukti degalų kainų kritimo būtina didinti konkurenciją kurą importuojant iš kitų rinkų, "Mažeikių nafta" tvirtino, kad dėl to degalai neatpigtų.
Vienintelės Baltijos šalyse naftos perdirbimo gamyklos "Mažeikių nafta" atstovas spaudai Jacekas Komaras tvirtino, kad naujai įsteigtos Energetikos ministerijos ministro Arvydo Sekmoko kalbos, kad, įvežus kuro iš kitų šalių, benzino ir dyzelino litro kaina Lietuvos degalinėse nukristų mažiausiai po 20 centų, visiškai nepagrįstos.
Atstovas teigė, kad niekur aplinkinėse valstybėse nafta nėra pigesnė nei Lietuvoje, todėl net ir importuojant ją iš kitų rinkų tikėtis mažesnių kainų neverta.
"Man labai gaila, kad šalies valdžia tautiečiams suteikia kažkokių vilčių, kurios neišsipildys. Net jei degalai ir būtų importuojami iš kitur, papildomai išaugtų jų transportavimo, muito kaštai, todėl galutinė kaina būtų net didesnė, nei siūlome mes. Be to, abejoju, ar kuris nors degalinių operatorius ryžtųsi importuoti, nes tam reikia didelių investicijų – mažais kiekiais importuoti tanklaiviais neįmanoma", – komentavo J.Komaras.
J.Komaras pabrėžė, kad aplinkinėse valstybėse degalai kainuoja pigiau tik dėl to, kad šių šalių vyriausybės taiko mažesnius akcizus degalams. Taip pat jų kainai įtakos turi vis labiau nuvertėjančios valiutos.
"Latvijoje degalai jau nebėra pigesni nei pas mus, kai kuriomis dienomis litras benzino ar dyzelino ten praėjusią savaitę kainavo net brangiau nei pas mus. Taip atsitiko dėl to, kad nuo vasario Latvijoje taip pat padidėjo degalų akcizas. O Lenkijoje padėtis visai kitokia, ten ne tik, kad taikomi mažiausi degalų akcizai ES šalyse, bet ir zlotas stipriai nuvertėjo. Tai kainoms turėjo daug įtakos, nes litas išliko stabilus", – paaiškino J.Komaras.
Jo tikinimu, apie 90 proc. šalies degalų rinkos užimanti "Mažeikių nafta" konkurencijos nebijo, tačiau labiausiai bendrovė baiminasi, kad nebūtų sutrikdytas jos produkcijos eksportas per "Klaipėdos naftos" terminalą. Per jį Mažeikių įmonė eksportuoja didžiąją dalį produkcijos, o Lietuvoje parduoda apie 22 proc. degalų.
Šiuo metu šalyje parduodama tik apie 7–8 proc. įvežtinių degalų.
Naujausi komentarai