Ties 3,4 km ruožą
Dešimtmečiais aistras kėlęs potvynio vandens apsemiamas Rusnės kelias bus baigtas rekonstruoti kitais metais.
Nors pati Rusnės estakada oficialiai atidaryta dar gegužę, bet susisiekimas su sala visą vasarą ir rudenį buvo apsunkintas.
Sudėtinga buvo, bet, palyginus tai su visu žmogaus gyvenimu, nieko čia baisaus.
Tiek turistai, tiek vietos gyventojai į Rusnę buvo priversti važiuoti aplinkkeliu.
"Darbai prasidėjo nuo K.Griniaus tilto iki estakados, beveik 3,4 km ruožą ties dvi bendrovės. Įmonė "Kauno tiltai" ties 2,3 km, o įmonė "Alkesta" – 1,1 km ruožą", – pasakojo Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė.
Sodins naujus medžius
Pasak seniūnės, vietos gyventojams pažadėta, kad asfalto dangos pirmo sluoksnio tiesimo darbai turi būti baigti iki gruodžio 1-osios.
"Taip esame informuoti, bet gal tai įvyks anksčiau. Sudėtinga buvo, bet, palyginus tai su visu žmogaus gyvenimu, nieko čia baisaus. Lyjant lietui visi žvyrkeliai būna sudėtingi. Bet reikia džiaugtis, darbai juk vyksta. Tokio antro kelio, kaip šiuo metu yra tiesiamas čia, Lietuvoje daugiau nėra", – sakė D.Drobnienė.
Paklojus pirmąją asfalto dangą dar nereikš, kad šis kelias baigtas.
"Iš viso bus trys asfalto sluoksniai. Dar bus tiesiamas dviračių ir pėsčiųjų takas. Jo ilgis sieks 4,5 km", – tvirtino Rusnės seniūnė.
Dalia Drobnienė / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Be šių darbų, paskelbtas konkursas medžių sodinimo darbams. Vietos gyventojai sprendimą iškirsti apibus Rusnės kelio augusius medžius priėmė labai skausmingai.
Kaina išaugo dvigubai?
Rusnės estakada yra vienas sudėtingesnių inžinerinių darbų. Pačios estakados ilgis – 460 m, rangovams dar teko paplušėti ir viaduką įrengti ant 416 spaustinių polių.
Čia sumontuotos 64 kolonos, 16 rėmsijų ir 170 perdangos sijų.
Iš pradžių buvo įvardyta, kad Rusnės estakada kainuos 10 mln. eurų, tačiau realiai darbai pabrango iki daugiau nei 16 mln. eurų.
Dėl to į teismą ieškinį buvo pateikusi Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), tačiau Vilniaus apygardos teismas spalio 21 d. jį atmetė.
VPT prašė Kelių direkcijai skirti nenurodyto dydžio baudą, estakados statybos sutartį paliekant galiojančia.
VPT teismui teigė, kad Kelių direkcija neatliko kelio ruožo geologinių tyrimų, ir tai lėmė didesnę darbų kainą bei papildomų darbų poreikį.
Anot VPT, ydingi direkcijos sprendimai planuojant konkursą lėmė, kad bendra darbų vertė padidėjo beveik du kartus.
Beveik 9,5 mln. eurų vertės sutartis 2017-ųjų gruodį pasirašyta su "Kauno tiltų" ir "TEC Infrastructure" (buvęs Tiltų ekspertų centras) konsorciumu. Jo kaina neviršijo suplanuotos lėšų sumos – 10 mln. eurų.
Tačiau dėl papildomų darbų projekto vertė išaugo iki daugiau nei 16 mln. eurų.
Naujausi komentarai