Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos atstovai mano, kad su tam tikromis išlygomis ši idėja būtų įmanoma.
Per 20 laivininkų vienijančios Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos "Pajūrio laivai" vadovui Algirdui Valentinui visa tai buvo naujiena.
"Iniciatyva gal ir nėra labai prasta. Tačiau žiūrint, kokius laivelius galėtų vairuoti tik išklausiusieji instruktažą. Jei jiems būtų suteikta teisė vairuoti greitaeigį, pramoginį laivelį, kuris beveik prilygsta pramoniniam laivui, būtų baisu. Viskas priklauso nuo variklio galingumo – jei variklis nesiekia 9 arklio jėgų (AJ), tegul vairuoja, kad ir išklausęs instruktažą. Jo greitis neviršys nė 10 km/val., todėl jei jis kur ir atsitrenks, didelės žalos niekam nepadarys", – mano A.Valentinas.
Tačiau esą jei toks laivavedžio pažymėjimo neturintis veikėjas valdytų 200 AJ greitaeigį katerį, jau būtų labai pavojinga.
A.Valentinas pabrėžė, kad neretu atveju įgyti diplomai ar turimi pažymėjimai nieko nereiškia, nes viskas priklauso nuo asmens, kuris vairuoja laivelį.
"Yra tokių diplomuotų laivavedžių, kurie kartais kelia didesnį pavojų nei tie, kurie neturi teisės vairuoti laivelio. Todėl vienas ribojimų, suteikiant teisę vairuoti laivelius be laivavedžio pažymėjimo, turėtų būti variklio galingumas", – įsitikinęs A.Valentinas.
Šią savaitę Seime ketinama svarstyti Vidaus vandenų transporto kodekso pataisas.
Vieno pataisų iniciatoriaus, Ekonomikos komiteto pirmininko Kazio Starkevičiaus teigimu, pakeitimais siekiama supaprastinti mažų laivelių nuomą.
Esą Prancūzijoje galima ir didelius laivus išsinuomoti, išklausius instruktažą.
Vis dėlto Seimo teisininkams pataisa sukėlė abejonių – ar neišklausę atitinkamų mokymų žmonės sugebės saugiai valdyti asmeninius laivus.
Naujausi komentarai