Pereiti į pagrindinį turinį

Šventosios uosto statyboms trūksta šalies valdžios dėmesio

2023-02-28 16:02

Įprasta, kad uostai yra statomi nuo molų ir krantinių, tačiau Šventojoje viskas yra atvirkščiai.

Norai: šiais metais Šventosios uoste Palangos savivaldybė planuoja įrengti automobilių stovėjimo aikštelę.
Norai: šiais metais Šventosios uoste Palangos savivaldybė planuoja įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. / Projekto nuotr.

Sukrapštė pinigų aikštelei

Palangos savivaldybė taip pat norėtų Šventosios uostą atstatyti taip, kaip tai daro visi – nuo molų ir krantinių. Tam ji neturi pinigų, o Lietuvos valdžia nuo šio uosto tarsi nusiplovė, viską palikusi savivaldai.

Šiomis dienomis paskelbtas konkursas dėl Šventosios uosto automobilių stovėjimo aikštelės statybos. Tam numatyta šiek tiek per 400 tūkst. eurų suma. Tai yra nedidelė pinigų suma, kurią sugeba sukrapštyti savivaldybė.

Dešimčiamilijoninių sumų Šventosios uosto molams įrengti Palangos savivaldybė neturi iš kur paimti. Su viltimi dar vis laukiama, kad gal šalies valdžia suras pinigų kokiame nors Vyriausybės fonde.

Šalies valdžiai jau turėtų būti nesmagu dėl Šventosios uosto, kuris jau ne vieną dešimtmetį yra apleistas auksinės vertės Lietuvos pajūryje, kurio turime labai mažai.

Istorija: prisimenamas ir toks Šventosios uostas, kuriame karaliavo žvejai. Socialinių tinklų nuotr.

Atsinaujinimas Prieplaukos gatvėje

137 vietų automobilių stovėjimo aikštelė Šventosios uoste bus įrengiama 4 847 kv. metrų plote Prieplaukos gatvėje. Pats projektas parengtas jau prieš ketverius metus, tačiau jo vienam iš etapų įvykdyti pinigų atsirado tik dabar.

Šalies valdžiai jau turėtų būti nesmagu dėl Šventosios uosto, kuris jau ne vieną dešimtmetį yra apleistas auksinės vertės Lietuvos pajūryje, kurio turime labai mažai.

Pagal projektuotojų teiginius, ne pati geriausia yra ir į menamą (nes realiai jo nėra) Šventosios uostą vedanti Prieplaukos gatvė. Asfalto būklė prasta, šaligatvio borteliai ištrupėję.

Dalis automobilių stovėjimo aikštelės prie Šventosios uosto buvo įrengta jau seniau. Ji susisietų su naujai planuojama įrengti aikštele.

Nors realiai nėra uosto, vasarą toje vietoje žmonių trauka yra didelė. Tai tik įrodo, kad jei Šventojoje atsirastų uostas, trauka dar išaugtų daugybę kartų, nes žmonės mėgsta lankyti sukultūrintas vietas prie jūros.

Planuojama, kad įrengiama automobilių stovėjimo aikštelė bus su įvažiavimais iš asfalto, o pačios automobilių stovėjimo vietos bus įrengiamos iš betoninių trinkelių.

Jei pavyktų greitai surasti statytojus, aikštelė gali būti įrengta per 5–6 mėnesius.

Prie aikštelės planuojama įrengti naujas želdinių zonas. Siūloma sodinti nedideles dekoratyvines, pavasarį gražiai žydinčias obelis.

Vizija: Šventosios uostas gražiai atrodo tik projektuose. Socialinių tinklų nuotr.

Savivaldai „neįkandami“ etapai

Planuojamas automobilių aikštelės įrengimas yra vienas iš mažiausių viso Šventosios uosto atkūrimo projekto darbų.

Visas Šventosios uosto atkūrimas apima net 6 etapus. Pirmuoju etapu visuose dokumentuose įrašyta uosto molų statyba ir farvaterio gilinimo darbai. Tai daugiausia pinigų reikalaujantys darbai, kurie apima apie 60–70 proc. visos Šventosios uosto atkūrimo sąmatos dalį.

Preliminariai buvo skelbta, kad atkurti Šventosios uostą kainuotų apie 60 mln. eurų. Dabar ta kaina gali būti pasikeitusi, nes uostų statybos darbai, kaip ir kitos statybos, smarkiai brango.

Palangos miesto savivaldybė yra apsibrėžusi įrengti tik automobilių stovėjimo aikšteles ir būtinus uosto inžinerinius tinklus. Iš žuvininkystės fondo lėšų dar įrengta su žvejyba susijusi Šventosios uosto infrastruktūra.

Visa kita, o ypač kas susiję su Šventosios uosto jūrinės dalies įrengimu (molai, vakarinė ir rytinė krantinės, švartavimo įranga, akvatorijos gilinimas), yra už Palangos savivaldybės galimybių ribų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų