Nors oficialiai neleidžiama sudaryti nei „juodųjų“ laivybos kompanijų, nei „juodųjų“ laivų sąrašų, realiai internetinėje erdvėje tokie sąrašai egzistuoja.
Patariama pasitikrinti
Bene išsamiausias „juodųjų“ laivų sąrašas yra interneto svetainėje „Seafarersjournal.com“. Joje pristatyti problemiški rytinės Europos šalių savininkų laivai.
Šis sąrašas gali būti įdomus ir jūrininkams iš Lietuvos. Jūrininkus iš Klaipėdos gali pasiekti kvietimai atvykti dirbti į laivus, kurie yra įtraukti į sąrašą.
Taip yra buvę. Tiesa, dabar Lietuvos jūrininkus nuo probleminių Rytų Europos šalių laivų saugo ir mūsų šalies buvimas ES. Mat reikalavimai Lietuvos jūrininkams, kaip ES šalies jūrininkams, yra didesni.
Tačiau vis tiek jūrininkai įspėjami, kad, prieš renkantis darbą vienuose ar kituose laivuose, jie žvilgtelėtų į nepatikimų laivų sąrašus.
Grėsmė – apsilankymas Kryme
Kovo pabaigoje rytų Europos probleminių laivų sąrašas buvo papildytas naujomis priežastimis, kodėl laivas yra probleminis. Atsirado toks įrašas – „Laivui kyla arešto grėsme už tai, kad jis buvo užsukęs į Krymo uostą“. Tarp tokių laivų dažniausiai minimi keleiviniai laivai.
Kitas naujas nusižengimų blokas, susijęs su konvencijos „Dėl darbo jūrų laivyne“ nesilaikymu. Pagrindine nepatikimumo priežastimi nurodoma tai, kad „laivas neturi konvencijos „Dėl darbo jūrų laivuose“ reikalavimų sertifikato“ arba „laivas nesilaiko MOT 2006 metų reikalavimų“.
Iš esmės tai reiškia tą patį. Pagal dabartinius reikalavimus toks laivas, atplaukęs į bet kurį uostą, turėtų būti areštuotas.
Nemoka pinigų jūrininkams
Pagrindine nusižengimų priežastimi, kai laivas laikomas nepatikimu, išlieka jo savininkų skolos jūrininkams. Kartais šalia įrašų apie skolas įgulai būna ir tokie įrašai, kad laive „darbo sąlygos yra nežmoniškos“ arba „blogas
laivo savininkų požiūris į jūrininkus“.
Įprasta, kad didėjant skoloms įgulų nariai ieško įvairiausių būdų, kaip jas atgauti. Todėl neretai pasipila „epitetų“ lavina apie laivo savininkus.
Tarp priežasčių būna ir tokios – „Jūrininkų sugrąžinimas iš laivų vykdomas pačių jūrininkų sąskaita“, „Atsisakoma mokėti jūrininkams už laive patirtas traumas“, „Netiriami nelaimingi atvejai“.
Tarp laivų, kurie yra skolingi jūrininkams, bene dažniausiai būna nedideli tanklaiviai ir sausakrūviai, dažniausiai plaukiojantys su pigių šalių vėliavomis.
Tarp probleminių laivų yra ir keletas laivų-šaldytuvų, netgi konteinerinių laivų, taip pat vienas kitas žvejybinis.
Naujausi komentarai