Vandens pramogų mėgėjai įvaryti į kampą – vandens motociklais legalių kelių pasiekti jūrą faktiškai nėra. Šiuo metu oficialiai į vandenį galima įplaukti tik iš Šventosios uosto. Tačiau už tai reikia susimokėti uosto teritoriją išsinuomojusiems privatininkams.
Į vandenį – oru
Šalyje yra registruota apie 3 tūkst. vandens motociklų. Vis dėlto oficialiai įrengtų nusileidimų į pajūrį nėra, pajūrio keliukuose stovi ženklai, įspėjantys, kad eismas čia draudžiamas.
"O kur man plaukioti? Aš už motociklą sumokėjau 60 tūkst. litų. Moku mokesčius, pirkdamas degalus, sumoku už akcizą. Faktiškai visuose ežeruose negalima plaukioti, lieka tik jūra. O atsivežęs motociklą į pajūrį turiu jį ant kupros arba oru nusigabenti į vandenį?" – skundėsi vilnietis Sergejus, savaitgalį susidūręs su daugybe draudimų.
Informacijos, kur ir kaip galima nusileisti motociklą į vandenį, vyras ieškojo ir internete, naršė valstybinių įstaigų ir ministerijų tinklalapius.
"Radau informaciją, kad Palangos miesto teritorijoje pagal Aplinkos ministro įsakymą vieno kilometro spinduliu galima plaukioti vandens motociklu, tačiau čia į pajūrį mano motociklo neįsileidžia Palangos gelbėtojai, nors kai kas prie tilto už pasiplaukiojimą net pinigus ima", – piktinosi vilnietis.
Įkliuvo dešimtys pažeidėjų
Tikėdamiesi pasismaginti vandenyje motociklų mėgėjai, vengdami Palangos paplūdimių, suka Nemirsetos arba Karklės link. Tačiau čia jų laukia nemenkos baudos už saugomų teritorijų taisyklių pažeidimus.
"Ir šį savaitgalį nubaudėme Nemirsetoje laigiusį vandens motociklo savininką. Tačiau mes jo po jūrą nesivaikėme. Baudos numatytos už tai, kad automobiliais atsivežami motociklai į saugomą teritoriją. Tokių pažeidėjų šiemet buvo gal 30–40", – tikino Pajūrio regioninio parko direkcijos direktorius Darius Nicius.
Pasak jo, vandens motociklų Baltijos jūroje realiai niekas nekontroliuoja, – faktiškai nuo pat Klaipėdos iki Šventosios jie laigo skersai išilgai vandenų, nors čia galioja daug apribojimų.
"Kuršių nerijos nacionalinio parko teritorijoje, kaip ir Pajūrio regioninio parko ribose, yra draudžiama plaukioti vandens motociklais. Draudimas galioja Baltijos jūros biosferos poligone ir Baltijos jūros talasaloginiame draustinyje. Kalbant paprastai, tai apima teritoriją nuo Girulių iki Monciškių kaimo, kuris yra šalia Šventosios", – aiškino D.Nicius.
Gresia baudos
Aplinkosaugininkai draustinio teritorijoje sučiuptus motociklininkus baudžia nemažomis baudomis.
"Privažiuoti prie jūros galima tik Karklėje ir Nemirsetoje. Tačiau Karklė patenka į etnokultūrinį draustinį. Čia gresia bauda nuo 300 iki 500 litų. Nemirseta yra rekreacinė zona, čia gresia bauda nuo 100 iki 300 litų", – kalbėjo D.Nicius.
Pasak direkcijos vadovo, pajūryje iš tiesų jau prieš daugelį metų buvo numatyta įrengti oficialias įvažas prie jūros, tačiau procesas įstrigęs.
"Su žvejais mėgėjais išsprendėme problemą, kai buvo sukurta tvarka. Mes jiems išduodame leidimus ir jie gali atsivežti savo įrangą į pajūrį. Apie 300 tokių sutikimų esame išdavę. Vandens motociklų savininkams negalime tokių leidimų išduoti, nes jiems draudžiama čia plaukioti. O ten, kur galima, jiems nėra sukurta infrastruktūra. Todėl viskas ir vyksta taip chaotiškai", – patikino D.Nicius.
Riboja uosto tvarka
D.Niciui antrino ir Saugios laivybos administracijos Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas Povilas Pauparas.
"Turime rimtą problemą. Draudimų tiek daug, bet situacija vis tiek yra nevaldoma. Sąlygų žmogui naudotis savo daiktu nėra sukurta", – pastebėjo specialistas.
Klaipėdos miesto skęstančiųjų gelbėjimo tarnybos vadovas Virginijus Urbonas patikino, kad šansą palaigyti vandens motociklu žmogus galėtų turėti pajūryje prie šiaurinio molo.
"Kiek žinau, 600 metrų nuo šiaurinio molo yra numatyti kaip aktyvaus poilsio zona. Taip nusprendė Klaipėdos savivaldybė. Čia ir turėjo sau vietą rasti tokių vandens pramogų mėgėjai. Tačiau čia yra necivilizuotas keliukas į paplūdimį. Jei pasitaikytų žmogiškas inspektorius, neturėtų bausti. Pirma draudžiame, po to galvojame, kaip suteikti poilsiautojams galimybių", – kalbėjo V.Urbonas.
Uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis aiškino, kad ir šioje vietoje vandens motociklininkas vis tiek būtų nubaustas.
"Juk uosto akvatorijoje draudžiama plaukioti irklinėmis valtimis ir vandens motociklais. Kadangi išorinis jūros reidas taip pat yra uosto akvatorija, šis draudimas čia irgi galioja. O išorinis reidas tęsiasi nuo uosto vartų 5 jūrmyles į pietus ir į šiaurę. Kadangi kranto reljefas nėra tiesus, tarp linijų lieka 30 metrų ruožas, tačiau tai esmės nekeičia. Net plaukiant nuo šiaurinio molo vis tiek patenkama į uosto akvatoriją", – kalbėjo E.Ringis.
Už tokį pažeidimą numatoma administracinė atsakomybė.
Kuria tvarką
Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento vadovas Andrius Kairys aiškino, kad dėl tokių pramogautojų praėjusią savaitę buvo susirinkę į pasitarimą.
"Trūksta iš tiesų vietų nusileisti prie jūros. Žemyninėje dalyje patvirtintos 7 vietos, kur planuojama įrengti įvažas prie jūros. Tačiau nėra tvarkos, kas ir kaip galėtų pasinaudoti tokiais keliais. Gal net teks keisti Pajūrio juostos įstatymą, nes procedūras teks numatyti", – kalbėjo A.Kairys.
Jis pastebėjo, kad ne tik poilsiautojai, bet ir verslininkai teisingai keiksnoja valstybininkus, nes išsinuomoję teritoriją ir gavę leidimus kokiai nors veiklai pajūryje jie turi turėti galimybę atsivežti savo įrangą.
"Nėra aišku, kas tokius leidimus gali išduoti, savivaldybė ar kita tarnyba", – pastebėjo A.Kairys.
Pramogauti – ne už dyką
Paaiškėjo, kad šiuo metu oficialiai į jūrą motociklus galima nuleisti tik Šventosios uoste, tačiau su sąlyga. Už pasinaudojimą nemokama jūra tenka susimokėti 20 litų.
Šventosios uostą išsinuomojusios įmonės "Kaštonas" atstovas Modestas Kaunas tikino, kad iš tiesų yra nustatytas 20 litų mokestis už galimybę nuleisti vandens motociklą į vandenį.
"Dar dešimt litų kainuoja automobilio vieta visai dienai uoste. Uoste budi žmogus, yra nuleidimo aikštelė. Vasarą savaitgaliais aikštelė būna pilna. Ne tik su motociklais atvažiuoja, atvyksta ir katerių savininkai", – kalbėjo M.Kaunas.
Kas tampa gelbėtojais?
Įmonės atstovas tikino, kad mokestis imamas todėl, kad privatininkai turi tvarkyti uosto akvatoriją.
"Kiek žinau, daugiau kitų vietų visame pajūryje nėra. Palangoje galima plaukioti motociklu, bet įvažiuoti į pliažą ir iškrauti jį ten draudžiama. Va čia ir yra problema. Žinau, kad palangiškiai gudrauja, kas antras motociklininkas staiga tampa gelbėtoju", – prasitarė M.Kaunas.
Apie tai prabilo ir Pajūrio regioninio parko direkcijos vadovas. Aplinkosaugininkų baudžiami vandens pramogų mėgėjai ne kartą yra po nosimi kyštelėję keistas sutartis su Palangos miesto vandens motociklų klubu.
"Jose esą įrašyta, kad jie neva padeda gelbėtojams. Mano manymu, tokia veikla galima užsiimti be jokių gerų dėdžių užtarimo. Nes visa tai gali kelti minčių apie nelabai skaidrius dalykus. Juk yra Šventosios uostas, kur galima sumokėjus pinigus išplaukti į jūrą", – pastebėjo D.Nicius.
Pajūrį valdo verslas
Palangos miesto vandens motociklų klubo vadovas Jonas Pirožnikas neigė gandus, kad neva gelbėtojai taip verčiasi nežinia kokia veikla.
"Jei jau tokie gudrūs, tegul paima nors vieną tokią sutartį ir atneša, parodo. Yra oficiali vieta – Šventosios uostas, kur galima išplaukti į jūrą. Jei laivavedys pažymėjimą gavo ne už pinigus, jis turi žinoti, kad galima plaukti ne arčiau nei 500 metrų nuo kranto juostos, ir man jis per poilsiautojų galvas nelakstys", – taisykles vardijo J.Pirožnikas.
J.Pirožnikas tikino, esą, jo žiniomis, Baltijos jūros talasaloginis draustinis nuo Nemirsetos iki Monciškių yra panaikintas.
"Riba patraukta vienu kilometru į jūros gilumą. Visi gali plaukioti. Mes vaikėme tuos, kurie plaukiojo be valstybinių numerių. O tokių būna daug. Sėdi baruose, kalbina merginas, o po to laigo motociklais po pliažo teritoriją. Tokius mes gaudome ir baudžiame. Tų motociklininkų tiek daug, o tvarkos nėra", – tikino J.Pirožnikas.
Jis aiškino, kad oficialiai į jūrą galima išplaukti ir ties Monciškių kaimu.
"Palangos savivaldybė ten numatė vietą. Tačiau kelio toje vietoje padoraus nėra. Važiuoja kas tik nori, po to įklimpsta smėlyje, tada neša šakas, kiša po ratais. Nėra ten įrengta prievaža. Palangos paplūdimyje prie tilto galima plaukioti, bet ten privatininkas dalyvavo konkurse, sumokėjo savivaldybei už licenciją 6 tūkst. litų", – tikino J.Pirožnikas.
Pasak jo, Šventojoje taip pat tokias paslaugas teikia du verslininkai.
"Geriausia būtų, kad būtų vystomas verslas – žmogus gautų paslaugą, kas nors rūpintųsi, kad jo motociklas būtų nuleistas į vandenį, būtų įrengti keliai. Žmogui juk reikia serviso, maitinimo, kad poilsis būtų. O dabar yra rimta problema – motociklų šalyje bent trys tūkstančiai. O reali vieta jais pasinaudoti – tik viena", – pastebėjo palangiškis.
Naujausi komentarai