Lietuvos transporto saugos administracijos Jūrų departamento duomenimis, 2019 m. buvo maždaug 6 tūkst. jūrininkų, Lietuvos piliečių, kurie turi galiojančius jūrinius dokumentus.
Lietuvos laivuose dirba šiek tiek daugiau nei tūkstantis jūrininkų.
Tačiau esą tikslių duomenų, kiek jų šiuo metu yra reisuose, nėra, kadangi žmonės migruoja, įsidarbina patys.
O jokios teisinės prievolės pranešti, kur dirba, nėra.
Lietuvos jūrininkų sąjunga taip pat konkrečių duomenų, kas ir kur šiuo metu yra išplaukęs, neturi.
"Tačiau mes nesėdime rankų sudėję. Nuolatos palaikome ryšį su kompanija DFDS, kur dirba labai daug lietuvių. Kol kas jokių pagalbos prašymų nesulaukėme. Esame pranešę visais kanalais savo kontaktus, kad, reikalui esant, į mus kreiptųsi. Paprastai jūrininkai dirba pagal kontraktus nustatytą laikotarpį, palaikome ryšį ir su Tarptautine transporto darbuotojų federacija. Didelio nusižengimo nematysime, jei kontraktas bus pratęsiamas dar mėnesiui, kad darbuotojas galėtų pabūti laive dar mėnesį, nes ten jam dabar būtų saugiau", – kalbėjo P.Bekėža.
Daugelio laivų reisai yra gana ilgi, jų metu kontaktų su pašaliniais žmonėmis esą nebūna daug.
Jau dabar kai kuriose valstybėse jūrininkai nebeišleidžiami į krantą, lieka laive, taigi užkrato tikimybė yra mažesnė.
"Kol kas nusiskundimų iš jūrininkų, kad jie negali sugrįžti namo ar yra kur įstrigę, neturime. Nėra duomenų ir kad reisuose esantys jūrininkai būtų užsikrėtę virusu. Labai tikimės, kad jų ir nebus", – vylėsi P.Bekėža.
Naujausi komentarai