Klaipėdietė, apsilankiusi vienoje Klaipėdos senamiesčio kavinėje, teigė pirmą kartą susidūrusi su tokia situacija.
„Paslaugos mokestis buvo du eurai. Tai pirmas kartas, kai su tuo susidūriau. Ir nors suma visai nedidelė, kodėl turėčiau mokėti už kažką, kas net nebuvo nurodyta iš anksto?“ – retoriškai klausė moteris.
Klaipėdietė svarstė, kad galbūt tai panašu į iš anksto įskaičiuotus pinigus padavėjui už aptarnavimą, tačiau kodėl tada yra rekomenduojama dar papildomai palikti jiems arbatpinigių?
Klaipėdos viešbučių ir restoranų asociacijos narys Jevgenijus Sokolovas pabrėžė, kad paslaugos mokestis dažniausiai taikomas didesnėms klientų grupėms – ypač kai užsakymų nemažai, o aptarnavimas reikalauja daugiau darbo.
Jevgenijus Sokolovas. / Asmeninio archyvo nuotr.
„Nėra nuolatinio visur taikomo mokesčio, jis dažniausiai taikomas didesnėms kompanijoms. Tokiais atvejais klientams būna įtraukiamas 5–10 proc. paslaugos mokestis, kuris bet kokiu atveju visada atitenka padavėjams“, – teigė J. Sokolovas.
Pasak jo, ši praktika Klaipėdoje dar nėra plačiai paplitusi, tačiau po truputį atsiranda kai kuriose maitinimo įstaigose.
Kol kas tai pavieniai atvejai, bet tokie mokesčiai plačiai paplitę daugelyje išsivysčiusių šalių – galbūt ir pas mus tai taps įprasta.
„Kol kas tai pavieniai atvejai, bet tokie mokesčiai plačiai paplitę daugelyje išsivysčiusių šalių – galbūt ir pas mus tai taps įprasta“, – teigė pašnekovas.
Tačiau realybė ne visada tokia aiški – neretai klientai apie paslaugos mokestį sužino tik peržiūrėję sąskaitą.
„Apie papildomą mokestį sužinojau tik tada, kai man ir draugei atnešė sąskaitą, niekas prieš tai mūsų neinformavo ir nepaaiškino, kam mūsų pinigai bus skirti“, – teigė klaipėdietė.
Jeigu restorane yra taikomas paslaugos mokestis, padavėjai visada turėtų informuoti klientus prieš jiems užsisakant maistą, kad po to nebūtų nesklandumų.
Tokios dviprasmybės kelia vis daugiau klausimų, nes vieniems tai atrodo kaip teisingas atsidėkojimas padavėjui už gerą aptarnavimą, kiti jaučiasi apgauti.
Kol nėra aiškių nuostatų, kad tokia paslaugos mokesčių praktika būtų taikoma visoje šalyje, klientams lieka tik atidžiai skaityti meniu ir nedvejojant klausti padavėjų, už ką jie iš tiesų turės susimokėti.
(be temos)
(be temos)