Išaugo kuro kaina
Miesto taryba viešojo transporto bilietų kainas turi peržiūrėti ne rečiau kaip kartą per metus.
Jos nustatomos, atsižvelgiant į vežimo sąnaudas, gautų pajamų pokyčius ir sutartyse tarp savivaldybės ir vežėjų numatytus įsipareigojimus.
Kitais metais siūloma didinti tik kartinių – tiek popierinių, tiek elektroninių – miesto ir priemiesčio maršrutų bilietų kainas. Miesto tarybai pritarus, jie vidutiniškai pabrangtų 13 proc.
Atkreipiamas dėmesys, kad, įvertinus miesto, integruotų priemiesčio ir maršrutinių taksi ekonominę situaciją bei finansinius duomenis, paaiškėjo, kad išlaidos kurui antrą šių metų ketvirtį viršijo 5 proc. Sparčiai auga vidutinė metinė infliacija.
Tad prognozuojama, kad, neperžiūrėjus bilietų kainų, kitais metais susidarys 600 tūkst. eurų pajamų trūkumas. Tai viršytų 2 proc. sąnaudų. Tad, atsižvelgiant į miesto tarybos patvirtintą tvarką, reikia peržiūrėti viešojo transporto bilietų kainas.
Daug važinėjantys nepajus
Pabrėžiama, kad, didinant bilietų kainas, siekiama, jog tai visiškai neturėtų įtakos tiems keleiviams, kurie viešuoju transportu naudojasi dažniausiai.
Paprastai jie įsigyja terminuotus bilietus. Tokie keleiviai sudaro 64 proc. miesto ir 16 proc. priemiesčių maršrutų visų keleivių. Tad terminuotų bilietų kainų siūloma nekeisti.
Labiausiai brangimą pajus tie keleiviai, kurie popierinį bilietą įsigyja autobuse. Atkreipiamas dėmesys, kad tai užtrunka laiko ir taip trikdomos kitų kelionės.
Siūloma, kad nuo sausio 1 d. popierinių bilietų, parduodamų autobusuose, kaina didėtų penktadaliu. Dabar iš vairuotojo perkamas talonėlis atsieina 0,80, o atsieis – eurą. Kioske popierinis kartinis miesto autobuso bilietas dabar kainuoja 0,70 euro. Siūloma, kad jo kaina siektų 0,80.
Skaičiuojama, kad elektroniniai kartiniai bilietai brangs 11,5 proc. Dabar jis atsieina 0,52 euro. Siūloma kaina siekia 0,58 euro.
Viešojo transporto organizatoriai, įvertinę, kad Klaipėdos miesto ir rajono savivaldybės sumažino nuostolių, patiriamų priemiestiniuose maršrutuose, finansavimą, siūlo, kad juose galiojantys kartiniai bilietai didėtų nuo 6 iki 31 proc.
Terminuotų bilietų kainų siūloma nedidinti. Atkreipiamas dėmesys, kad šis siūlymas suderintas su Klaipėdos ir Kretingos rajonų savivaldybėmis.
Brangs „mikriukų“ bilietai
Išanalizavus dabartinių maršrutinių taksiu vežėjų pateiktus duomenis, nustatyta, kad beveik visų jų vairuotojams mokamas mažesnis darbo užmokestis nei nustatyta minimali mėnesinė alga.
Įvertinus išaugusias kuro kainas, keleivių skaičiaus pokyčius, teikiamų paslaugų apimtis, nustatyta, kad dabar galiojant bilieto kaina yra neadekvati.
Teigiama, kad darbo grupės, kuri peržiūrėjo viešojo transporto bilietų kainas, ir maršrutinių taksi vežėjų nuomonė šiuo klausimu sutapo. Tad siūloma suvienodinti kelionių „mikriukais“ dieninį ir naktinį tarifą. Jis siektų eurą. Dabar dieną kelionė „mikriukais“ kainuoja 0,85, o naktį – eurą.
Maršrutinių taksi kelionės kainas dar kartą siūloma keisti nuo kitų metų pavasario, kai šie bus integruoti į bendrą miesto viešąją transporto sistemą. Tada dieninio bilieto kaina nesikeistų – išliktų euras, o naktinis siektų 1,50 euro.
Pristatoma diena vieną naujovė – maršrutinių taksi terminuotieji miesto ir priemiesčio bilietai. Jie galios ir miesto autobusuose. Teigiama, kad zoninėje bilietų sistemoje dirbančių maršrutinių taksi – Palangos ir Kretingos krypčių – bilietai galios ir priemiesčio, ir miesto autobusuose.
Taip pat siūloma nustatyti maksimalią keleivio, besinaudojančio miesto autobusais ir maršrutiniais taksi, mokamą bilieto dienos kainą. Jei miesto taryba pritars, penkta ir daugiau kelionių keleiviui būtų nemokama. Būtų rodoma, kad įsigytas dienos bilietas.
Darbo grupė taip pat siūlo atsižvelgti į studentų prašymas ir įvesti lengvatinius trumpo naudojimo – dienos, trijų ar septynių – bilietus.
Dabartinė sistema paseno
Naujoms bilietų kainoms dar turi pritarti miesto taryba. Penktadienį jos kolegija apsisprendė, kokia suma prisidės prie naujos, modernios elektroninio bilieto sistemos diegimo.
Dabartinė veikia jau dešimt metų. Ji neatitinka šių dienų reikmių, kyla įvairių nesklandumų.
Naujos elektroninio bilieto sistemos įdiegimas atsieis 1,6 mln. eurų. Į šią sumą įskaičiuoti į programavimas, ir naujo komposteriai, ir kita reikalinga technika, ir priežiūra.
Planuota, kad per 2017–2020 m. miesto savivaldybė sistemos įdiegimui skirs 450 tūkst. eurų. Likusią dalį – beveik 1,2 mln. eurų investuos pati viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“.
Tačiau Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos teigimu, pagal tokį finansavimo modelį viešojo transporto organizatoriui reikėtų imti paskolą iš bankų. Tai atsilieptų bilietų kainoms. Prognozuojama, kad 2019 m. tektų branginti visų rūšių bilietus.
Savivaldybė investuos daugiau
Miesto tarybos kolegijai pateikta svarstyti du elektroninio bilieto sistemos įdiegimo finansavimo variantus. Pirmajame numatyta nedidinti viešojo transporto bilietų kainos 2019 m.
Tačiau savivaldybė per dvejus metus turėtų investuoti apie 875 tūkst. eurų. Tai būtų daroma vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą lėšomis. Tokiu atveju viešajai įstaigai „Klaipėdos keleivinis transportas“ liktų sumokėti 573,45 tūkst. eurų.
Pagal antrąjį variantą savivaldybės indėlis siektų 450 tūkst. eurų. Tokiu atveju 2019 m. visų viešojo transporto bilietų kainos vidutiniškai didėtų 3 proc. Tokiu atveju terminuoti bilietai brangtų iki 2, kartiniai – iki 0,05 euro.
Įvertinusi visus pliusus ir minusus miesto taryba pasisakė už pirmąjį elektroninio bilieto sistemos įdiegimo finansavimo variantą. Siekiama, kad atnaujinimas kuo mažiau turėtų įtakos bilietų kainai.
Naujausi komentarai