Patarimas – parduoti būstą
Klaipėdietės teigimu, dėl šios problemos jau ne kartą kreiptasi į daugiabučio namo savininkų bendrijos (DNSB) „Ieva“ pirmininkę Rūtą Mariją Kilijonienę, bet ši esą niekuo negalėjo padėti.
Labiausiai Oksaną nustebino patarimas butą parduoti. Tačiau ji neketina nuleisti rankų ir nesiruošia kraustytis iš savo namų. Tik tikina nežinanti, kur tokiu atveju reikėtų kreiptis, kai niekas neištiesia pagalbos rankos.
„Situacija tokia: 2021–2022 m. žiemą sienoje pamatėme vandens lašus. Iškart pasikvietėme pirmininkę, ji pasižiūrėjo ir pasakė, kad nežino, kodėl bėga vanduo. Sakėme, kad reikia skubiai tvarkyti, be to, laukiausi vaikelio. Atėjo pavasaris, vasara, niekas nesikeitė. Persiklijavome tapetus, o atėjus vasarai viskas išdžiūvo. Tad vasarą patys išsikvietėme meistrą, jis pasižiūrėjo ir sutvarkė, kiek suprato, už šį darbą iš savo kišenės jam sumokėjome“, – pasakojo Oksana.
Atsiuntė santechniką
Tačiau atėjus 2022-ųjų rudeniui vėl iškilo ta pati problema. Vėl buvo kreiptasi ir į namo pirmininkę. Tačiau ir tąkart nieko pasiekti nepavyko.
Žiemą bute drėgna, tapetai juoduoja, pelėsis ir kvapas – neišvengiami.
„Gyvenu devintajame aukšte. Problema ne pačiame bute, o galbūt namo sienoje iš lauko pusės. Gal yra įtrūkimų. Tačiau aš ne ekspertė, tiksliai negaliu pasakyti. Žiemą bute drėgna, tapetai juoduoja, pelėsis ir kvapas – neišvengiami. Sienos rasoja viename kambaryje ir viename kampe virtuvėje. Auginu mažą vaiką ir bijau, kad nepradėtų sirgti“, – skundėsi Oksana.
Per metus bute apsilankė du meistrai, tarp jų – ir pirmininkės iškviestas vienos įmonės santechnikas, kuris taip pat niekuo negalėjo padėti, konstatavo, kad sienų įtrūkimai – darbas ne jam.
„2023 m. sausio 13 d. mano mama paskambino pirmininkei, pasakė, kad pagaliau reikia kažką daryti, nes namuose šlapia ir šalta. Pirmininkė atsakė, kad jau atsiuntė žmones. Tądien, praėjus maždaug pusantros valandos po mūsų pokalbio, į duris pasibeldė santechnikas. Pasakiau, kad problema sienose. Jis apžiūrėjo sienas, pasakė, kad labai drėgna, bet kas konkrečiai yra, nežinojo“, – pažymėjo klaipėdietė.
Žala: dėl besisunkiančios drėgmės atsiklijavo kambario tapetai. Atsiranda ir juodas pelėsis, kurį pašalinti nėra labai paprasta. Klaipėdietės Oksanos nuotr.
Į prašymus reaguodavo
Tačiau namo pirmininkė R. M. Kilijonienė teigė pastarąjį kartą kalbėjusi su Oksana 2022-ųjų vėlyvą rudenį. Anot jos, į gyventojos prašymus ranka tikrai nebuvo numota. Oksanos bute ji lankėsi ne kartą, tačiau neišmanė, kaip reikėtų suteikti pagalbą.
„Esu apsilankiusi pas ją tris keturis kartus, gal net daugiau. Pasakiau jai, kad ne tam esu sutverta, kad po stogus lakstyčiau. Nesakiau, kad parduotų butą, stengiausi gražiai, neužgaudama pasakyti, kad gal pasiieškotų kito buto, juk negaliu lakstyti po kiekvieno jos iškvietimo. Kiek metų šiame name gyvenu, nė su vienu gyventoju nesu barusis. Ko manęs paprašydavo, tą padarydavau. Nežinau, kaip dar jai širdį parodyti“, – kalbėjo namo pirmininkė.
Pasak jos, apžiūrėti Oksanos butą buvo atvykęs vienos įmonės direktorius, jis buvo užlipęs ir ant namo stogo.
„Ji ieško priekabių. O gal nori dėmesio? Juk buvo atvažiavęs įmonės direktorius, kiek galėjome, padėjome. Jai vis tiek vanduo varva, vis kažkas negerai. Direktorius pats lipo ant stogo, kažką ten tvarkė. Sakė, kad kažkas laša, bet kad tai būtų mirtina katastrofa – tikrai ne. Buvo ir santechnikai, dar jie patys kažką buvo išsikvietę, bent du ar tris kartus. Gal tose sienose yra įtrūkimas, nežinau. Bet kad tame bute būtų mirtinas gyvenimas – tikrai ne“, – pabrėžė R. M. Kilijonienė.
Teko pjauti spyną
Oksana sakė priešingai – pirmininkės minėtos įmonės darbuotojas išties buvo apsilankęs, bet ne praėjusių metų rudenį, o šiemet sausio 13 d.
„2022 m. rudenį pas mus nebuvo atėjęs nė vienas meistras. Tik vasarą mūsų kviestas santechnikas. Niekas stogo negalėjo apžiūrėti, nes, norint ten patekti, reikia turėti raktą. Ten yra spyna. Pirmininkė raktų nuo jos neturi. Joks įmonės direktorius negalėjo patekti ant stogo be raktų. Kai mes buvome išsikvietę meistrą vasarą, jis klausė, ar turime raktus. Tąkart pirmininkė su mano vyru ėjo pas gyventojus, bet nė vienas neturėjo rakto. Mano vyras turėjo pjauti spyną, kad meistras galėtų užlipti ant stogo“, – paaiškino Oksana.
Pirmininkė kelis kartus pabrėžė, kad pastarąjį kartą su Oksana bendravo ne šių metų sausio 13 d., o pernai vėlyvą rudenį.
„Sausio 13 d. ji man neskambino. Jos mama skambino dar iki Naujųjų metų. Sakiau Oksanai, kad aš nekalta, juk matė, ką pirko. Kalbėjome vėlyvą rudenį, bet tikrai ne pastaruoju metu“, – tikino pašnekovė.
R. M. Kilijonienė taip pat sakė, kad kiti kaimynai, gyvenantys šalia Oksanos, nusiskundimų dėl drėgnų buto sienų neturi.
Tačiau šiek tiek kitaip pasakojo Oksana.
„Buvome nuėję pas kaimyną, jis sakė, kad irgi kreipėsi į pirmininkę. Turime nuotraukas ir iš jo buto. O pirmininkė mums sakė, kad niekas nesiskundė, tik mes“, – stebėjosi gyventoja.
Kreipėsi į valdininkus
Oksana šiame name gyvena nuo 2001 m.
Moteris jau kreipėsi į Klaipėdos savivaldybę, iš kurios sulaukė atsakymo.
Dokumentą pasirašė Klaipėdos savivaldybės vyriausioji patarėja Danguolė Dambrauskienė, atliekanti Statinių administravimo skyriaus vedėjos funkcijas.
Rašte teigiama, kad savivaldybė gavo prašymą, kuriame nurodyta, esą DNSB „Ieva“ pirmininkė ignoruoja Oksanos prašymus, kad būtų suremontuotas namo stogas ir siena, nes pro juos šlampa buto sienos ir lubos.
„Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, siūlome DNSB „Ieva“ kreiptis į techninės priežiūros prižiūrėtoją, su kuriuo yra sudaryta sutartis dėl pastato techninės priežiūros. Techninės priežiūros, statinio apžiūros metu nustatytų ir pateiktų išvadų pagrindu informuoti pareiškėją, kada ir kokių veiksmų (pvz., šaukiamas susirinkimas ar organizuojamas balsavimas raštu dėl metinio ir ilgalaikio planų patvirtinimo) planuoja imtis, kad būtų užtikrintas namo bendrojo naudojimo objektų tinkamas eksploatavimas“, – skelbiama atsiųstame rašte.
Gediminas Pocius. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Raštą perdavė pirmininkei
„Trečiadienį, sausio 18 d., mano vyras pirmininkei nunešė savivaldybės atsiųstą raštą. Ji net neskaitė, pasakė, kad nežino, kur kreiptis. Laiptinėje atsitiktinai radome vienos įmonės skelbimą, vyras jį nunešė kaip pavyzdį, kad pirmininkė jiems paskambintų. Tąkart ji pažadėjo ateiti su meistru, tačiau dar nieko nesulaukėme“, – kalbėjo gyventoja.
Kraštutiniu atveju buto savininkė gali spręsti problemą teismine tvarka.
Praėjusią savaitę Oksana rado skelbimą laiptinėje, prie įėjimo. Klaipėdietė tikino pati paskambinusi į remonto įmonę ir papasakojusi situaciją.
Atsakingas įmonės asmuo jai paaiškino, kad tokioje situacijoje su pirmininke turėtų būti sudaryta sutartis, po to vyktų namo stogo ekspertizė, ją atlikus būtų imamasi darbų.
„Jeigu visa tai daryčiau už savus pinigus, turėčiau sumokėti apie 2 tūkst. eurų. Kitu atveju reikėtų išsireikalauti atlygio iš pirmininkės, taip patarė įmonės atstovas“, – teigė Oksana.
Kraštutinis atvejis – į teismą
Išklausęs Oksanos „Klaipėdai“ papasakotą istoriją, uostamiesčio savivaldybės Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyriaus vedėjas Gediminas Pocius paaiškino, ką reikėtų daryti.
„Pastato administravimui įsteigta DNSB „Ieva“. Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyrius nėra gavęs pranešimo apie tai, kad DNSB „Ieva“ pirmininkė nesiima priemonių problemai spręsti. Šių metų pirmame ketvirtyje skyrius planuoja patikrinti pastato būklę ir tai, kaip DNSB vykdo administruojamo statinio techninę priežiūrą. Išsiaiškinus aplinkybes, galėtume susisiekti ir su pareiškėja. Tačiau neturime jos kontaktų. Kraštutiniu atveju buto savininkė gali spręsti problemą teismine tvarka“, – paaiškino G. Pocius.
Kol kas Oksana nusprendė dar palaukti. Moteris viliasi, kad bus suteikta tokia pagalba, kokios ištisus metus buvo tikimasi.
Naujausi komentarai