Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdietis įkliuvo į užkardo spąstus

2018-01-04 03:00

Dėl neaiškių priežasčių nuleistas Pilies gatvės tilto užkardas šventes apkartino dviem taksi automobilių vairuotojams. Kadangi degė žalias šviesoforo signalas, o matomumas buvo prastas, vyrai nepastebėjo nuleisto įrenginio ir apgadino mašinas. Maža to, policija jiems skyrė dar ir baudas.

Taksi vairuotojas užfiksavo, kaip tamsiuoju paros metu Pilies tilto prieigose įrengtas užkardas buvo nuleistas, o švietė žalias šviesoforo signalas. Paprastai įrenginys būna pakeltas. Taksi vairuotojas užfiksavo, kaip tamsiuoju paros metu Pilies tilto prieigose įrengtas užkardas buvo nuleistas, o švietė žalias šviesoforo signalas. Paprastai įrenginys būna pakeltas.

Įlenkė mašinų stogus

Incidentas Pilies gatvės tilto prieigose įvyko per Kūčias, gruodžio 24-ąją, apie 5 valandą ryto.

Taksi automobilio vairuotojas Nerijus pasakojo, kad iš Žvejų gatvės pasuko į Pilies ir važiavo Danės gatvės link.

Klaipėdiečio vairuojamas automobilis netikėtai susidūrė su kliūtimi – kliudė tilto prieigose nuleistą užkardą.

"Buvo tamsu, oro sąlygos ir matomumas prastas. Kelio užkardas buvo nuleistas, bet degė žalias – važiuoti leidžiantis – šviesoforo signalas. Užtvaro nebuvo įmanoma pastebėti. Juk vairuotojas žiūri į kelią, šviesoforus, o ne į dangų. Nuleistas užkardas būna apie 1,7 metro aukštyje, prie pat mašinos stogo", – pasakojo vairuotojas.

Per incidentą apgadintas Nerijaus taksi automobilio stogas, sudaužytas plafonas, nulaužta antena. Vyras nuostolius įvertino apie 200 eurų.

Kur kas labiau nepasisekė Nerijaus kolegai, kurio vairuojamas automobilis pirmiau kliudė nuleistą užkardą.

Jo mašinai ne tik sulankstytas stogas, sudaužytas plafonas, nulaužta antena, bet ir išdaužtas priekinis stiklas. Nuostoliai siekia apie 300–400 eurų.

"Kitas taksi automobilis važiavo kiek anksčiau nei aš. Skyrė keliolika sekundžių. Nuleistą užkardą buvo tikrai sunku pastebėti. Juolab kad degė žalias šviesoforo signalas. Matai ir važiuoji. Net mintis nekyla, kad gali būti kažkas ne taip", – dėstė vairuotojas.

Užkardą pakėlė patys

Į įvykio vietą atvyko policijos pareigūnai. Jie užfiksavo eismo įvykį. Vairuotojai kartu su pareigūnais ėjo žiūrėti, kaip pakelti užkardą, kad šis netrukdytų eismo.

Tikrai keista, kad taip paprastai galima nuleisti užkardą

"Įrenginį pakėlėme rankomis. Galvojome jį pririšti, kad vėl nenukristų. Tada pamatėme ant jo įrengtą dėžutę su juoda rankenėle. Pasukome, ir užkardas užsifiksavo. Rišti nebereikėjo. Panašu, kad šios rankenėlės užraktas sulūžęs. Pasukti ją galėjo kiekvienas praeivis. Gal dėl to atsilaisvino įrenginys ir nusileido. O gal tam pakako ir vėjo gūsio. Tikrai keista, kad taip paprastai galima nuleisti užkardą", – stebėjosi Nerijus.

Klaipėdietis pasakojo, kad kartu su pareigūnais nuėjo patikrinti ir kito užkardo dėžutės. Tačiau ant šios esanti rankenėlė nesisukiojo.

"Matyt, tik anos užraktas buvo pažeistas", – pasakojo vyras.

Skyrė penkių eurų baudą

Tačiau apgadintomis mašinomis Nerijui ir jo kolegai nemalonumai nesibaigė. Kitą dieną vyrai buvo iškviesti į policiją.

Pareigūnai jiems surašė administracinio nusižengimo protokolus už tai, kad neatsižvelgė į oro sąlygas, nepasirinko saugaus greičio, nepastebėjo kliūties važiuojamojoje kelio dalyje ir nespėjo sustabdyti automobilių. Bauda siekė penkis eurus.

"Neatsižvelgta, kad abi mašinos tilto link važiavo išsukusios iš Žvejų gatvės. Atstumas mažas ir nėra kur įsibėgėti, kad būtų pasiektas didesnis nei leistinas greitis. Jis šiame ruože yra 30 kilometrų per valandą", – atkreipė dėmesį vairuotojas.

Anot Nerijaus, jo automobilis nėra apdraustas kasko draudimu, tad draudimo kompanija atsisako išmokėti išmoką už sugadintą transporto priemonę.

"Sakė surasti užkardo savininką. Pinigai bus išmokėti, jei šis yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu. Kas atsakingas už tilto mechanizmų priežiūrą? Kas atlygins nuostolius?" – klausė vyras.

Nuleistas buvo ir per Kalėdas

Nerijus apie incidentą paskutinį praėjusių metų penktadienį, gruodžio 29-ąją, pranešė savivaldybei. Vyrui buvo keista, kad specialistai nieko nežinojo apie tilto problemas, nors įvykį fiksavo policijos pareigūnai.

"Klausiau, kas atlygins nuostolius? Specialistai tvirtino, kad atliks tyrimą, o tada informuos apie situaciją", – pasakojo vyras.

Klaipėdietis pasakojo, kad nuleistas Pilies tilto užtvaras vairuotojų tykojo ir pirmą Kalėdų dieną, gruodžio 25-ąją. Situacija buvo analogiška – užkardas nuleistas, o švietė žalias šviesoforo signalas.

Nerijus stebėjosi, kodėl kelio užtvaras nėra susietas su šviesoforu, kodėl šiam nusileidus neužsidega raudonas šviesoforo signalas. Juk tiltas visai neseniai atnaujintas.

Pilies tilto rekonstrukcija baigta prieš trejus metus. Darbai atsiėjo beveik 3,74 mln. eurų.

"Nežinau, ar kas nors nukentėjo per Kalėdas, tačiau darosi baisu važiuoti Pilies gatvės tiltu. Dabar visą laiką pažiūriu, ar visi užkardai pakelti. Tik tada važiuoju", – tvirtino vyras.

Savivaldybė atlieka tyrimą

Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyriausioji specialistė Alma Montvilienė pripažino, kad šis atvejis išties keistas.

"Pirmą kartą taip nutiko. Sunku pasakyti, kodėl susidarė tokia situacija. Taip neturėtų būti, kad užkardas nuleistas, o šviečia žalias šviesoforo signalas. Gal čia chuliganai pasidarbavo? Atliekame tyrimą", – komentavo vyriausioji specialistė.

A.Montvilienė pasakojo, kad apie klaipėdiečio pranešimą informuota įmonė "Viadukas", kuri mieste prižiūri tiltus ir viadukus.

"Dėžutė, kurioje yra tilto pakėlimo ir nuleidimo mechanizmai, buvo užrakinta. Pats patikrinau. Nežinau, kodėl užkardas nusileido. Daugiau ką nors sunku pakomentuoti. Aišku tik tiek, kad pats užkardas negalėjo nusileisti. Jei chuliganai buvo išlaužę užraktą, įvykį turėtų aiškintis policija", – teigė įmonės "Viadukas" Klaipėdos skyriaus viršininkas Arvydas Biesevičius.

Domėtasi, ar Pilies gatvės tiltas nėra stebimas vaizdo kameromis. Viltasi, gal užfiksuota, kas nutiko. Tačiau kamera yra nukreipta į upę.

Valdo elektroniniu būdu

Pasak A.Biesevičiaus, įmonės darbuotojai nė karto nėra atidarę dėžučių, kuriose yra tilto pakėlimo ir nuleidimo mechanizmai.

Atkreiptas dėmesys, kad dar nėra praėjęs penkerių metų statinio garantinis laikotarpis. Pats įrenginys pakeliamas naudojant kompiuterį.

"Būdelėje, iš kurios valdomas tiltas, tikrai nieko nebuvo. Patalpoje yra signalizacija. Jei kas veršis į vidų, ši suveiks, ir atvažiuos apsaugos tarnyba", – tvirtino vadovas.

A.Biesevičius aiškino, kad elektroninis užkardo nuleidimas yra susietas su šviesoforu. Įrenginio nenuleisi tol, kol neįsijungs raudonas šviesoforo signalas.

"Neturime specialisto, kuris atliktų tik užkardo priežiūrą. Esame atsakingi už tai, kad tiltas sklandžiai pakiltų ir nusileistų. Užkardus pastatė specialistai. Į dėžutes mes nelendame. Gal kas išplėšė? Lauksime policijos išvadų", – teigė vadovas.

Šiltuoju metų laiku vyksta nuolatiniai Pilies gatvės tilto pakėlimo ir nuleidimo bandymai. Periodiškai juos atlikti imtasi po to, kai statinys nenusileido užpernai per Jūros šventę.

Žiemą bandymai nevyksta dėl šaltų orų.

Artimiausiomis dienomis ketinama įdėmiau įvertinti užkardą, kuris dėl neaiškių priežasčių buvo nusileidęs. Tam teks uždaryti eismą.

Šiltuoju metų laiku atliekant tilto bandymus didelių problemų nenustatyta. Tik smulkių trukdžių.

Kliūtį pastebėti privalo

Klaipėdos kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio vyresnysis specialistas Aurelijus Jankauskas pabrėžė, kad vairuotojai privalo matyti, kas yra ant kelio ir šalia jo.

"Važiuojamoje dalyje esančios kliūties kliudyti negalima. Reikia laiku pastebėti, įvertinti, informuoti tarnybas, kad patrauktų, o ne važiuoti į ją. Nesvarbu, ar guli žmogus, ar kažkas iš chuliganiškų paskatų nuvertė užkardą", – komentavo pareigūnas.

A.Jankausko teigimu, šviečiantis žalias šviesoforo signalas neleidžia tiesiog važiuoti visiškai aklai.

"Šiuo atveju jis rodo, kad tiltas nepakeltas, ir tiek. Juk ir į sankryžą, užsidegus žaliam šviesoforo signalui, nevažiuojame daugiau nieko nematydami. Juk gali ir policijos automobilis, įsijungęs švyturėlius ir sireną, važiuoti, ir vaikas išbėgti. Reikia viską pamatyti ir įvertinti", – teigė vyresnysis specialistas.

Pareigūnas atkreipė dėmesį, kad minėtame Pilies gatvės ruože leistinas greitis – 30 kilometrų per valandą: "Važiuojant tokiu greičiu, viską pamatysi ir niekur neįvažiuosi."

Gal įtakos Kūčios turėjo, stebuklai vyksta?

Atkreiptas dėmesys, kad šioje situacijoje veikiausiai suveikė vairuotojų įpročiai ir prastas matomumas, oro sąlygos.

"Matyt, žmonės matė, kad dega žalias šviesoforo signalas, ir važiavo drąsiai. Net nepagalvojo, jog gali būti užkardas nuleistas. Įdomu priežastis, kodėl įrenginys nusileido. Gal įtakos Kūčios turėjo, stebuklai vyksta? Gal ne tik gyvūnai kalba, bet ir užkardai patys nusileidžia", – šmaikštavo pareigūnas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų