Jau nusprendė anksčiau
Uostamiesčio tarybos nariams bus siūloma pritarti diegti naują viešojo transporto rūšį Klaipėdos mieste.
Šiomis dienomis klausimą Finansų ir ekonomikos komiteto nariams pristačiusi Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausioji specialistė Lina Žemaitytė dėstė, kad bendrovė "Civitta" yra atlikusi perspektyvinio naujų transporto rūšių diegimo galimybių studiją. Joje buvo pasiūlyti galimi sprendiniai.
Vienam jų Klaipėdos miesto tarybos kolegija jau yra pritarusi. Nuspręsta imtis įgyvendinti BRT trasą, panaudojant esamas eismo juostas.
Posėdyje nuskambėjo minčių, kad miestui vertėtų rinktis ne elektrinių autobusų trasos, o tramvajaus alternatyvą.
Paprastai tariant, BRT yra elektriniai autobusai, važiuojantys atskira eismo juosta.
Pirks 49 autobusus
Pagal studijos rengėjus, šios alternatyvos įgyvendinimo kaina – apie 40 mln. eurų.
Aiškinama, kad realizavus šį projektą Klaipėdoje atsiradusioje BRT trasoje kai kur autobusų juostos būtų atskirtos bortais, kai kur numatoma palikti vietos ir individualiam transportui, o kai kur, pavyzdžiui, Tiltų ir Herkaus Manto gatvėse, – riboti jį.
Įgyvendinant šį projektą reikėtų investuoti į gatvių modernizavimą, eismo valdymo sistemą.
Iki 2030 m. turėtų atsirasti trys eismo koridoriai, ketinama įsigyti 49 elektra varomus autobusus.
Prisiminė tramvajų
Vis dėlto posėdyje nuskambėjo minčių, kad miestui vertėtų rinktis ne elektrinių autobusų trasos, o tramvajaus alternatyvą.
"Mano įsivaizduojama transporto rūšis Klaipėdos mieste yra tramvajus", – teigė politikas Saulius Budinas.
Saulius Budinas / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Anot komiteto nario, tramvajus yra ekologiškesnis transportas, reikalaujantis mažiau žmogaus darbo sąnaudų, o per 25 metų laikotarpį tramvajus esą pasidaro pigesnis nei BRT autobusai.
"Kolegijoje buvo priimtas labai kreivas sprendimas, nes siūlymai buvo teikti du. Mes pasirinkome kažkokį tarpinį iš studijos kažkelintų lapų", – prisiminė S.Budinas.
Politikas pabrėžė, kad tarybos kolegijoje sprendimas buvo priimtas tik vieno balso persvara, o tai esą tikrai neatrodo įtikinama, todėl buvo užsiminta ir apie galimybę šį klausimą svarstyti iš naujo.
Mano įsivaizduojama transporto rūšis Klaipėdos mieste yra tramvajus.
Spręs miesto taryba
Diskusijos metu S.Budinas metė ir Biržos tilto būklės, triukšmo bei vibracijos Tiltų gatvėje kortas.
Politikas specialistų teiravosi, ar sprendimas plėtoti autobusų sistemą dar labiau nepaaštrins šios problemos.
Tvirtinama, kad situacija nepablogėtų, o priešingai – pradėjus veikti BRT trasoms, iš senamiesčio būtų nukreipta dalis autobusų. Elektriniai autobusai yra kur kas tylesni už šiuo metu kursuojančiuosius.
Be to, komiteto nario Arvydo Vaitkaus žiniomis, Klaipėdoje gaminami elektriniai autobusai yra perpus lengvesni nei šiandien kursuojantieji miesto gatvėmis.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pastebėjo, kad siūlymas mieste įdiegti greituosius elektrinius autobusus yra labai lankstus ir pagerintų viešojo transporto situaciją, padarytų šią susisiekimo rūšį patrauklesnę, pritrauktų daugiau keleivių.
Nors tramvajaus šalininkas S.Budinas greitųjų elektrinių autobusų alternatyvos nepalaikė, tačiau kiti komiteto nariai nubalsavo teigiamai.
Galutinį verdiktą dar turės tarti miesto taryba.
Naujausi komentarai