Klaipėdos licėjus kartu su devyniomis ES šalimis, įgyvendindamas tarptautinį mokyklinio ugdymo strateginės partnerystės projektą "Kūrybiškumui nėra ribų" (vasario 21–28 d.), penktą kartą susitiko su projekto partneriais Banska Bystricos mieste (Slovakija), Mikulašo Kovačo gimnazijoje.
Dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse
Šio projekto koordinatoriai Klaipėdos licėjuje – anglų kalbos mokytoja Lina Lorenzo Ruiz ir teatro mokytojas Deividas Jonauskis – kartu su I klasės mokiniais Ugne Kaselyte, Gediminu Joniku, Arnu Bilotu ir Saule Gaubyte susitiko su projekto dalyviais iš Turkijos, Ispanijos, Lenkijos, Rumunijos, Italijos, Belgijos, Portugalijos, Suomijos ir Slovakijos.
Mokykla, kurioje lankėmės, Banska Bystricos mieste – dvikalbė, ji, glaudžiai bendradarbiaudama su Ispanijos Karalyste, jau 20 metų diegia dvikalbį mokymą nuo pirmos gimnazijos klasės. Mokykloje dirba net 25 gimtakalbiai mokytojai iš Ispanijos. Mokiniai čia įgyja vidurinį išsilavinimą bei tarptautinį DELE sertifikatą ir gali tęsti mokslus Ispanijos universitetuose.
Vienas iš projekto partnerių darbo susitikimo tikslų šį kartą buvo dalyvavimas kūrybinėse dirbtuvėse kartu su neįgaliaisiais. Moksleiviai lankėsi Banska Bystricos neįgaliųjų centre, kur kartu su centro gyventojais kūrė meno dirbinius, audė, dainavo ir šoko.
Sukūrė inscenizaciją
Visi projekto dalyviai šio susitikimo metu pristatė Viljamo Šekspyro pjesės „Audra" inscenizacijas. Mūsų mokyklos komanda, vadovaujama projekto koordinatorius teatro mokytojo ir režisieriaus D.Jonauskio, sukūrė įspūdingą paskirtos pjesės scenos inscenizaciją Baltijos jūros paplūdimyje. Kūrybos proceso metu moksleiviai išmoko dirbti su kamera, padedami mokytojo atliko montavimo darbus.
Banska Bystricos mieste veikia unikalus neįgaliųjų teatras, kuris padeda protinę negalią turintiems žmonėms socializuotis ir integruotis į sveikųjų pasaulį. Turėjome unikalią galimybę stebėti V.Šekspyro „Romeo ir Džuljetos" pastatymą. Nuoširdus, šiltas ir daug gerų emocijų dovanojęs reginys nepaliko nė vieno abejingo.
Susitikimo metu vyko įvairi projektinė veikla: dalyvavome sportiniuose užsiėmimuose, mokėmės tradicinių slovakų menų, pristatėme savo pačių kurtus meno dirbinius parodoje „Mano kūrybos darbai".
Aplankė aplinkinius miestelius
Slovakai supažindino su įspūdingo grožio kraštu: aplankėme Banska Štiavnicą – miestą Banska Bystricos krašte, Štiavnicos kalnuose, prie Štiavnicos upės. Vietovė buvo gyvenama nuo neolito laikų. III a. pr. m. e. hunai čia įkūrė sidabro kasyklą ir gyvenvietę. X–XI a. toje vietoje įsikūrė slavai.
Teritorija priklausė Vengrijos Karalystei, čia buvo pagrindinė vengrų sidabro kasykla. 1735 m. įkurta pirmoji Vengrijoje kalnakasybos mokykla, vėliau virtusi akademija – pirmąja technine aukštąja mokykla pasaulyje. Čia vystėsi spalvotosios metalurgijos pramonė. Šiandien tai – kalnakasybos muziejus. Veikia miškų ūkio akademija (buvusi Kasybos akademija). Apylinkėse trykšta mineralinės versmės. 1993 m. Banska Štiavnicos senamiestis įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
Lankėmės Lupča pilyje, įsikūrusioje Žemuosiuose Tatruose tarp Banska Bystricos ir Brenzos miestų. Pirmasis įrašas apie pilį – 1250 m. Pilis buvo populiari tarp viduramžių keliautojų, nes yra įsikūrusi to meto svarbioje kelių kryžkelėje – Via Manga.
Sužavėjo šalies grožis
Slovakija džiugina vaizdingais kalnais ir viena už kitą gražesnėmis pilimis. Be to, egzistuoja dar ir paslaptingasis požeminis pasaulis. Viena iš būtinų pamatyti Slovakijos įžymybių – požeminiai urvai, kupini pasakiškų stalagmitų ir stalaktitų darinių. Vieną popietę aplankėme Bystros urvą Žemuosiuose Tatruose, netoli Bystros miestelio. Pastarojo urvo koridorius sudaro daugiau kaip 3 km ilgio trasos 95 metrų gylyje po žeme.
Skrydis į Lietuvą buvo iš Vienos, todėl turėjome galimybę išvykimo dieną praleisti grožėdamiesi įspūdinga Austrijos sostinės architektūra.
Dėkojame slovakų partneriams ir jų mokinių grupei, lydėjusiai projekto dalyvius mokinius ne tik ekskursijų, bet ir laisvalaikio metu, bei parengusiai turtingą pažintinę programą. Likome sužavėti Slovakijos grožiu, šalies kultūriniu bei istoriniu paveldu, žmonių nuoširdumu ir svetingumu.
Naujausi komentarai