"Lėkė it išprotėjęs"
Uostamiesčio gatvėse siaučia nelegalūs taksistai, kurių dauguma, kaip spėjama, nė neturi teisės dirbti šį darbą.
Klaipėdietis Audrius pasakojo neseniai savo kailiu patyręs, kad nevalia pasikliauti net oficialiais taksi numeriais.
"Penktadienio vakarą apie 20.30 val. paskambinau "Memelio taksi" telefonu, su drauge važiavome į Dragūnų kvartalą. Gatvės buvo apledijusios, snigo, visos mašinos judėjo lėtai, gal 40 kilometrų per valandą greičiu. Tik ne mes. Vairuotojas ne tik nesilaikė saugaus greičio, bet lėkė 90 kilometrų per valandą, manevravo tarsi lenktynių aikštelėje. Atrodė, kad jis mėgaujasi mūsų baime. Tapo visai nejuokinga", – prisiminė klaipėdietis.
Paklausus, kur taip skuba, greičio mėgėjas mestelėjo, esą jeigu jo dukra nebijo tokio vairavimo, kodėl klientai turėtų?
"Tikras beprotis, matyt, nestabilios psichikos. Taksometras, aišku, neįjungtas, gal jo ir iš viso nebuvo. Per tą stresą net nepastebėjome. Nuvežęs į vietą tepasakė, duok, kiek nori, užteks 4 ar 5 eurų. Gaila, neįsidėmėjau automobilio numerių, būčiau paskambinęs policijai. Tai akivaizdus sukčiavimas", – tvirtino pašnekovas.
Vyras rimtai suabejojo, ar jį ir jo draugę vežęs taksistas legaliai užsiima šia veikla.
Įmonės mašinos – tvarkingos
Pastaruoju metu tos pačios įmonės taksistų veikla užkliūva daugeliui gyventojų.
"Šiomis dienomis dukart patekau į panašią situaciją. Pasiskambinus iškvietimo numeriu atvažiuoja taksi be skiriamųjų ženklų – neturi plafono, geltonų taksi mašinos numerių, ant durų tik keletas lipdukų, kad "Memelio taksi". Įdomu, kas čia per apsišaukėliai nelegalai? Juk pavėžėjai nedirba racijomis, tik išmaniosiomis programėlėmis", – nesuprato kitas klaipėdietis.
"Memelio taksi" veiklą administruojantis Artūras Gracholskis tikino, kad įmonei priklauso tik tvarkingai paženklintos ir reikalavimus atitinkančios taksi mašinos.
Esą veikiausiai klientai susidūrė su pavėžėjais, kuriems taikomos kur kas lengvesnės taisyklės nei taksi vairuotojams.
"Visi įmonės automobiliai pažymėti, o kas iš tikrųjų vyksta mieste, nežinau. Gali būti, kad taip elgiasi ne mūsų darbuotojai, nebent kuriam nors nupūtė plafoną. Matote, dabar pasikeitus tvarkai atsirado daug pavėžėjų, dirbančių baltais numeriais ir be plafonų. Visame mieste dėl to prasidėjo netvarka. Tie, kurie planšetėse turi mobiliąsias aplikacijas, važiuoja be plafonų. Dėl jų Klaipėdoje tikrai prasta situacija", – tvirtino A.Gracholskis.
Vagia klientus?
Bendrovės atstovo teigimu, vadinamieji pavėžėjai per radijo ryšį taip pat klausosi informacijos apie iškvietimus. Todėl, galima sakyti, užsiima svetimų klientų medžiokle.
"Susideda aplikacijas, racijas, klausosi svetimų dažnių. Absurdiška sistema. Jie net neturi teisės stovėti mieste, bet vis tiek laukia klientų prie barų, kur dideli žmonių srautai", – piktinosi A.Gracholskis.
Esą nelegalių šios paslaugos teikėjų pradėjo daugėti būtent tada, kai Seimas įteisino naują pavėžėjimo paslaugą.
Pakeitimai apibrėžia, kad keleivių vežimą organizuoti gali fiziniai ir juridiniai asmenys, o keleiviai vežami gali būti ne tik taksi, bet ir įprastais lengvaisiais automobiliais.
Kelionės kaina apskaičiuojama pagal GPS signalą ir nuvažiuotą atstumą.
Dauguma senųjų taksistų dėl to ėmė širsti, mat nelegalūs vežėjai ne tik atima darbą iš tvarkingai dirbančių šios paslaugos teikėjų, saugūs negali jaustis ir klientai.
Pasitaiko atvejų, kai nelegalūs pavėžėjai net iš po nosies nugvelbia klientus.
Mobiliojoje programėlėje pamatę, kad gautas iškvietimas, nuvyksta pirmiau nei taksistas, ir paima žmogų.
Suabejojo mokesčių skaidrumu
A.Gracholskis neslėpė, kad tenka pakovoti ir su savo taksistais, kurie ne visada linkę įjungti taksometrą.
"Jei gauname iš klientų skundą, reaguojame. Išsikviečiame vairuotoją, liepiame rašyti pasiaiškinimą, kas ir kodėl įvyko. Jeigu tai dar kartą pasikartoja, atsisveikiname su vairuotoju. Žinoma, man vairuotojas nesigirs, kad dideliu greičiu vežė žmones, bet pažeidinėti kelių eismo taisyklių irgi neleidžiame. Klientui užtektų mums pranešti apie tokį vairuotoją. Visi darbuotojai vykdo individualią veiklą, o išėję iš mūsų užsiima pavėžėjimo paslauga, nes gauna didesnių lengvatų – nereikia taksi draudimo, kuris kainuoja keturis kartus brangiau, taksometro, techninės apžiūros kasmet, metrologinės patikros. Nežinau, ar jie moka mokesčius, neabejoju, kad didesnioji dalis tokių vairuotojų apgaudinėja valstybę. Mūsų kartelė – aukštesnė", – liejo apmaudą A.Gracholskis.
Esą taip chuliganiškai elgtis galėjo ir buvęs "Memelio taksi" darbuotojas.
"Užsiklijuoja lipdukus, užsideda baltus numerius ir toliau dirba ta pačia racija. Negerai tokie dalykai, bet mes stengiamės palaikyti tvarką", – tarstelėjo jis.
Anot administratoriaus, pradėjus klestėti pavėžėjams tikrųjų taksistų verslas klimpsta.
"Jau nežinome, ką daryti. Gali būti, kad ilgai nebedirbsime dėl daug didesnės finansinės naštos, atsisakome savų mašinų. Taksi ateitis jau lyg ir aiški – liks tik pavėžėjai", – užbaigė A.Gracholskis.
Taksi kontrolė mieste pavesta viešajai įstaigai "Klaipėdos keleivinis transportas". Atliekami patikrinimai ir su policija, ir su Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojais. Patikrinimai vyksta ir dieną, ir naktį.
Nors teoriškai taksi paslaugų bet kas teikti negali ir pažeidėjai baudžiami, paprastai žinia, kad vyksta patikrinimas, greitai pasklinda ir apsimetėlius išaiškinti tampa sudėtinga.
Naujausi komentarai