Klaipėdos uoste prasidės nauji gilinimai Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos uoste prasidės nauji gilinimai

2015-01-05 10:09

Klaipėdos uosto gilinimas bus vienas iš uosto vystymo prioritetų per artimiausius metus.

Pokytis: šiais metais ties KLASCO prasidės uosto gilinimas iki 15,3 metrų.
Pokytis: šiais metais ties KLASCO prasidės uosto gilinimas iki 15,3 metrų. / Vidmanto Matučio nuotr.

Klaipėdos uosto gilinimas bus vienas iš uosto vystymo prioritetų per artimiausius metus.

Gilinimai ties vartais

Šiais metais gylis uosto laivybos kanale pirmą kartą peržengs 15 metrų ribą. Didesnis gylis šiuo metu yra tik uosto išorės vartuose ir prie suskystintųjų gamtinių dujų terminalo - atitinkamai 15 ir 16 metrų.

Šiais metais Uosto direkcija pradės gilinti laivybos išorinį laivybos kanalą, o taip pat laivybos kanalą  ties uosto vartais, „Klaipėdos nafta“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO). Uosto technine kalba tai vadinasi išorinio laivybos kanalo gilinimas nuo minus 5,5 iki minus 17 piketo bei vidinio kanalo gilinimas nuo minus 5,5 iki 21 piketo.

Po šio gilinimo etapo išorės ir vidiniame laivybos kanale jau seks nauji gilinimai iki 16,5 metrų. Tai bus po 2-3 metų. Šiuo metu rengiami dokumentai tokiems gilinimams ateityje vykyti.

Gruntas - į jūrą

Piketais uostas suskaidytas dėl to, kad tai būtų lengviau žymėti dokumentuose. Minusiniai piketai yra nuo uosto vartų galvutės tolyn į jūrą arba išorės laivybos kanalas. Pliusiniai piketai - nuo uosto vartų galvutės gilyn į uostą iki pat Malkų įlankos.

Piketai nuo 0 iki 17 yra ties Klaipėdos naftos teritorija, o piketai nuo 17 iki 24 - ties KLASCO. 

Su pergilinimu abipus uosto vartų laivybos kanalas bus gilinamas iki 15,3 metrų.

Šešiuose baruose iš 703 tūkst. kv. metrų akvatorijos planuojama iškasti apie 300 tūkst. kubinių metrų grunto. Jis bus plukdomas į dampingo rajoną Baltijos jūroje. Gilinimo tikslas - sudaryti palankesnes sąlygas didelių laivų krovai ties KLASCO naudojamomis 7-9 krantinėmis. Jos buvo rekonstruotos pernai.

Nuoseklios investicijos

„Gilinimas, krantinių, geležinkelių statybos bus mūsų artimiausių metų uosto infrastruktūros vystymo prioritetai. Šiems metams esame patvirtinę 35 mln. eurų investicijų planą. Svarbus akcentas uosto gyliai, nes jie sudaro sąlygas priimti didesnius laivus“, - pastebėjo Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Jis tikisi, kad nuolatinis investavimas į uostą duos grąžą nepaisant įtemptos ekonominės situacijos regione. Šiais metais Uosto direkcija planuoja gauti 3-4 proc. didesnes pajamas nei 2014-aisiais.

„Su pasididžiavimu galiu atsigręžti į 2014-uosius. Pavyko įgyvendinti uostui svarbių projektų - pastatytas suskystintųjų gamtinių dujų terminalas, baigtos metų metus strigusios „Klaipėdos Smeltės“ 82-89 krantinės“, - prisiminė A.Vaitkus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra