Po dvejų metų statybų, investavusi daugiau nei 70 mln. litų, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) atidarė naują trąšų sandėlį. Dabar vienu metu skirtingos trąšos galės būti kraunamos į du "Post Panamax" laivus prie 5 ir 6 krantinių, kurių gylis siekia 14,5 m.
Užtikrins krovos kokybę
Poreikį statyti antrą birių trąšų sandėlį padiktavo klientų ketinimai plėsti rinkai tiekiamos produkcijos įvairovę. Bendradarbiaujant su nuolatine partnere "Achema" ir Baltarusijos kalio bei azoto trąšų eksportuotojais, buvo parinkti tinkamiausi laivams krantinių parametrai, sudarytos trąšų kokybės išsaugojimo sąlygos.
"Paties terminalo atsiradimas – labai teigiamas dalykas. Šiais metais trąšų krova uoste išaugo trečdaliu. Todėl tikimės, kad naujojo terminalo atsiradimas krovą dar labiau padidins. Labai gaila, nespėjome pabaigti 7, 8, 9 krantinių, bet tikimės, kad šį mėnesį mes dar tai padarysime", – vylėsi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Pasak jo, vienas svarbiausių direkcijos uždavinių buvo geležinkelio mazgo sutvarkymas, nes tai leistų priimti krovinius į papildomą iškrovos mazgą.
Teigiama, kad KLASCO investicija ne tik užtikrins krovos kokybę, bet ir sutrumpins laivų prastovų laiką bei padidins įmonės konkurencingumą rinkoje.
"Lietuvos makroekonominiame gyvenime šį objektą vertinu labai teigiamai. Kiek žinau, šios didžiulės investicijos turėtų atsipirkti per penkerius metus. Geopolitinė padėtis vis sunkėja, tad šios investicijos mūsų šaliai yra labai svarbios", – teigė Lietuvos ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius.
Dėkojo už darbą
Naujojo trąšų sandėlio atidarymo iškilmėse apsilankė pagrindinė koncerno "Achemos grupė" akcininkė Lyda Lubienė, kuri sveikinimo kalboje už darbą nuoširdžiai dėkojo visam KLASCO kolektyvui.
"Šiandien apėmė labai geras jausmas. Džiaugiuosi, kad, nepaisant sunkumų, mes einame į priekį. Tie, kas dirba, visada susiduria su sunkumais, o kas guli lovoje, tas jų ir neturi", – įsitikinusi L.Lubienė.
KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža pabrėžė, kad terminalo statybos baigtos tiksliai pagal grafiką.
"Birių trąšų sandėlio projektas įgyvendintas be vėlavimų, todėl galime džiaugtis, kad tesėjome partneriams duotą žodį. Įtemptos konkurencijos sąlygomis atsakomybė ir pasitikėjimas tebėra verslo sėkmės garantas. Todėl trąšų eksportas per naują sandėlį įgyja pagreitį ir visa transporto grandinė iš to turės didelės naudos", – sakė A. Pauža.
Milijoninės investicijos
KLASCO vadovas tikino, kad jei iki šiol kompanija kraudavo apie 4 mln. tonų trąšų per metus, tai dabar atsiras galimybė krauti 6 mln. tonų.
Šiuo metu vagonų iškrovos mazgas gali priimti 4 geležinkelio vagonus. Visas krovos procesas yra automatizuotas, laivų krovos našumas siekia 1 600 tonų per valandą.
Pastaruosius dvejus metus plėtotas birių trąšų kompleksas papildytas 100 tūkst. tonų talpos sandėliu, transporteriais, elevatoriais ir nauju laivo krautuvu, 980 metrų ilgio geležinkelio keliais. Šiaurinėje KLASCO teritorijos dalyje veikia skystų ir birių trąšų, grūdų bei generalinių krovinių krovos terminalai, pietinėje – ro-ro terminalas.
Po įmonės privatizavimo 1999 m. koncernas "Achemos grupė" į KLASCO veiklos modernizavimą ir tobulinimą investavo daugiau kaip 350 mln. litų. Tęsiant plėtros programą artimiausiais metais numatoma statyti sandėlius Vitės kvartale ir veiklą plėtoti Smeltės pusiasalyje šalia Jūrų perkėlos terminalo. Didžiausios uosto krovos kompanijos KLASCO apyvarta pernai sudarė 12,4 mln. tonų.
Naujausi komentarai