„KLASCO naudojamos moderniausios ir efektyviausios, kituose Europos uostuose taikomos aplinkosaugos priemonės. Remdamiesi kitų panašaus lygio uostų patirtimi ir aplinkosaugos specialistų rekomendacijomis, prieš metus parengėme ir įgyvendiname ilgalaikį priemonių planą, kurį suderinome su Aplinkos apsaugos agentūra. Negana to, jau sutarėme su Klaipėdos Universiteto mokslininkais dėl plano peržiūrėjimo ir patobulinimo“, – sakė KLASCO infrastruktūros direktorius Vidas Endzinas.
Pasak Vido Endzino, į naujas aplinkosaugos priemones pernai KLASCO investavo apie 700 tūkst. eurų ir šias investicijas tęsia. „Šiuo metu daugiau dėmesio skiriame birių krovinių, kurie gali sukelti dulkėjimą, logistikos organizavimui taip, kad kroviniai KLASCO teritorijoje būtų sandėliuojami kuo mažesnėmis partijomis vienu metu. Taip pat intensyviai naudojame krovinių drėkinimą krovos metu, dulkių surinkimo filtrus ir sieneles, birius krovinius dengiame jų sandėliavimo metu, periodiškai plauname prieigas prie įvažiavimo į KLASCO teritoriją, suspausto oro sistema valome išvažiuojančių automobilių ratus“, – priemones vardijo KLASCO infrastruktūros direktorius.
„KLASCO taikomos technologijos bei krovos priemonės sparčiai keičiasi, o pastaraisiais metais krovos metu susidarančių kietųjų dalelių kiekį sumažinome iš esmės. Todėl nemalonu girdėti nepagrįstus viešus kaltinimus apie tai, kad vėluojame su investicijomis. Mes taip pat jau ilgą laiką esame suinteresuoti perkelti dalį birios krovos į Smeltės pusiasalį. Tačiau tam reikalinga pritaikyta infrastruktūra, kuri priklauso nuo KVJUD infrastruktūros plėtros planų“, – teigia Vidas Endzinas.
Šiuo metu KLASCO jau taiko šias pagrindines priemones dulkėtumui ir poveikiui aplinkai mažinti:
– Iškrovimo vietose naudojamos vandens patrankos, laistomi pravažiavimo ir technologiniai keliai;
– Krovos metu bendrovė naudoja transporterius su magnetu krauti geležies rūdos produktus į rietuves;
– Įrengti mobilūs dulkių sulaikymo ekranai ir vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotos technologiniam proceso dulkėtumui sumažinti;
– Transporterių linijose naudojami dulkių surinkimo filtrai;
– Krovos metu naudojami dulkių slopinimo įrenginiai su dulkes absorbuojančiu preparatu;
– Į laivą ir iš jo transportuojant krovinius naudojami tik uždaro tipo konvejeriai (lauderiai).
KLASCO yra įdiegti ir nauji darbo organizavimo metodai bei technologijos medžiagų dulkėjimui mažinti ir dulkių sklaidai riboti:
– Bendrovės personalas nuolat kontroliuoja ir stebi vaizdo stebėjimo priemonėmis KLASCO teritorijoje vykdomą veiklą, oro monitoringo stotelės duomenis ir, esant poreikiui, koreguoja krovos darbus, ar nedelsiant juos stabdo;
– Sumažintas krovinių rietuvių aukštis, birūs ir dulkantys kroviniai pilami iš ne aukštesnio, kaip 1 metras, aukščio;
– Birias medžiagas kraunant griebtuvu, pasėmus medžiagos, griebtuvas sandariai uždaromas. Iš griebtuvo medžiaga išpilama kuo lėčiau ir mažesniu kaip 1 metro atstumu nuo kaupo;
– Kraunant mechaniniais krautuvais į transporto priemonę, medžiagos pylimo greitis ir aukštis išlaikomas kuo mažesnis; krovimo vieta parinkama taip, kad visa kraunama medžiaga patektų į transporto priemonę;
– Transporto priemonių krovos darbai pagal galimybes organizuojami tik sandėlio viduje, ne išorėje;
– Bendrovė taip pat drėkina ir valo gatves Vitės gyvenamųjų namų teritorijoje savo turimomis priemonėmis.
Naujausi komentarai