"Bus utilizuotos"
Milžiniškos sukrautų padangų krūvos sukėlė nuostabą. Gyventojai baiminasi, kad netrukus šalia autoservisų esantis kiemas virs stambiagabaričių atliekų sąvartynu.
Šilutės pl. 52A veikiančių autoservisų atstovai sakė patys nesulaukiantys, kada naudotas padangas išveš atsakingi asmenys.
Įmonės "Vianor" vadybininkas Giedrius Kazakevičius patikino, kad artimiausiu metu teritorija bus sutvarkyta.
"Iškvietėme įmonę, kuri utilizuos padangas. Šią ar kitą savaitę turi atvažiuoti darbuotojai didele mašina ir viską išgabenti", – teigė G.Kazakevičius.
Bendrovės "Padangų oazė" vadovas Edmundas Ruškys irgi pažadėjo, kad iki rugsėjo pabaigos, prieš prasidedant sezonui, padangų krūvų neliks.
Problema kartojasi
E.Ruškys atviravo, kad padangų išvežimas – nuolatinė problema, su kuria susiduria dauguma autoservisų. Prie pastato išrikiuotos padangos reiškia, kad netrukus jų neliks.
Kaip visada, visi pašneka, bet niekas greitai nevyksta.
"Kiekvienais metais – tas pats. Turi išvežti utilizuoti, laukiame, kol paims. Išvežimas visur stringa. Kaip visada, visi pašneka, bet niekas greitai nevyksta. Matyt, pati valstybė problemą sukuria, kad utilizavimas nuolat stringa ir įmonės nespėja išvežti. Gal neturi kur", – svarstė pašnekovas.
Klaipėdos miesto aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkas Romualdas Dužinas dienraščiui teigė, kad taršos leidimai autoservisų vadovams nėra privalomi.
Esą padangos – nepavojingos atliekos ir įmonių teritorijoje gali būti sandėliuojamos metus laiko. Nekontroliuojamas yra ir padangų kiekis.
"Žinoma, viską reikia daryti proto ribose. Vienintelis dalykas, kurį jie turi vykdyti, tai vesti padangų apskaitą", – informavo R.Dužinas.
Nėra kam išvežti?
Autoservisų veiklą taršos požiūriu kontroliuojantys aplinkosaugininkai žadėjo apsilankyti ir Šilutės plente veikiančiose įmonėse.
"Matyt, padangų sezonas pasibaigė, ir su vežėjais situacija liūdnoka. Kiek pats girdėjau, utilizavimu užsiimanti įmonė bankrutuoja ar yra prie bankroto ribos, todėl ir stringa", – prasitarė vadovas.
Anot Klaipėdos savivaldybės Kontrolės ir prevencijos poskyrio vedėjo Sauliaus Valiulio, į vietą nuvyks atsakingi kontrolieriai. Atlikę patikrinimą specialistai įvertins, ar įmonėms priklausančioje teritorijoje suverstos padangos sandėliuojamos legaliai ir laikantis viešosios tvarkos taisyklių.
Specialistų teigimu, Lietuvoje kasmet susidaro apie 20–30 tūkst. tonų senų padangų, iš kurių tūkstančiai tonų šių atliekų nėra tinkamai sutvarkomos ir atsiduria pakelėse ar miškuose, teršia gamtą.
Naudotos padangos kelia pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai, jos neretai tampa gaisro priežastimi. Deginamos guminės padangos į aplinką išskiria kenksmingų medžiagų, o gamtoje suyra tik per 120–140 metų.
Be padangų, autoservisuose susidaro ir kitų neigiamą poveikį aplinkai galinčių sukelti atliekų, pavyzdžiui, panaudota alyva, filtrai, akumuliatoriai, amortizatoriai, kurių atliekų tvarkymu turi rūpintis gamintojai ir importuotojai.
Naujausi komentarai