Iniciatyviausi ir kūrybiškiausi Klaipėdos mokiniai rinkosi į Kultūros fabriką, kur penktus metus iš eilės vyko mokinių mokomųjų bendrovių (MMB) mugė.
Moksleiviai pristatė ir pardavinėjo savo sukurtus produktus bei paslaugas. Vėliau juos vertino iš Lietuvos verslininkų sudaryta komisija.
Mugė – rekordinė
Į penktąją Kultūros fabrike vykusią MMB mugę susirinko rekordinis skaičius verslaus jaunimo.
Net 28 komandos iš įvairių uostamiesčio gimnazijų, paslaugų ir verslo bei turizmo mokyklų pristatė savo gaminius.
Laikinieji, o galbūt ir būsimi verslininkai nestokojo fantazijos – stenduose šmėžavo netikėčiausios mokinių idėjos ir gaminiai. Nuo rankų darbo atvirukų, papuošalų, sveikuoliškų skanėstų, dovanų dėžučių iki konsultavimo ar reklamos paslaugas teikiančių bendrovių, įsidarbinimo agentūros, mobiliųjų aplikacijų ar net sapnų mašinos.
Nuo skirtukų iki mobiliųjų aplikacijų
Jauniausias mugės dalyvis – dvylikametis Deimantas iš "Gedminų" progimnazijos čia atvyko nusiteikęs labai optimistiškai. Šeštokas bendrovių mugėje pardavinėjo savos gamybos knygų skirtukus. Bene didžiausi MMB veteranai, "Ąžuolyno" gimnazijos mokiniai Jonas ir Martynas įkūrė bendrovę "Noob Apps", gaminančią mobiliąsias aplikacijas. Praėjusiais metais gimnazistų komanda buvo pripažinta ne tik Klaipėdos, bet ir Vilniaus geriausia MMB.
Vaikinai jau spėjo sudalyvauti europinio masto mugėje Estijoje ir buvo netoli nugalėtojų. Negana to, Jonas ir Martynas iš savo idėjos jau spėjo uždirbti: jų pajamos per metus siekė 2000 tūkst. eurų ir 400 eurų grynojo pelno.
Gimnazistai sukūrė socialiai atsakingą aplikaciją vaikams "Klausk herojaus", o šiemet sulaukė ir specialų užsakymų.
"Sukūrėme dar vieną mobiliąją aplikaciją ir pilietinę iniciatyvą "Žinau, ką renku". Vartotojas, atlikęs testą, gali pasidalinti savo politiniu sprendimu su draugais ir paskatinti kitus būti politiškai aktyviais. Taip pat sukūrėme "Vežu-važiuoju" aplikaciją, kuri netrukus išvys dienos šviesą. Pastaroji užtikrins pigų, saugų ir patogų keliavimą", – pasakojo moksleiviai.
Taip pat vaikinai įdiegė programą, skirtą Lietuvos žmonių neraštingumo problemoms spręsti. Pastaroji taiso programos vartotojų gramatines ir stiliaus klaidas. "Mėginsime kelti visos Lietuvos raštingumo lygį. Manome, kad ši aplikacija labai pasitarnautų moksleiviams, todėl ją reikėtų įdiegti į visų mokyklų kompiuterius", – aiškino idėjos sumanytojai.
Dėmesys sveikatai ir tautiškumui
"Žaliakalnio" gimnazijos atstovai įkūrė įmonę "Flora", prekiaujančią miniatiūrinėmis augalų kompozicijų salelėmis. Savo produktą moksleiviai pavadino florariumu, kuriame, anot jų, galima auginti specialių poreikių gėles arba naudoti jį kaip namų interjero detalę.
Didelį cukraus kiekį suvartojančių moksleivių sveikata susirūpinę gimnazistai pasiūlė alternatyvą. Jurinta kvietė paragauti iš sveikų produktų pagamintų skanumynų.
Tiesa, mugėje šiemet buvo skirta daug gražių iniciatyvų, skatinančių lietuvybę. "Aukuro" gimnazijos moksleivės pardavinėjo rankų darbo apyrankes, išmargintas trispalve. O jaunuoliai iš "Vydūno" gimnazijos pristatė telefono dėklus su lietuviškos gamtos vaizdais.
Mokiniai ir toliau plėtoja verslus
Verslininkas ir nuolatinis mugės komisijos narys Aras Mileška džiaugėsi, kad šiais metais susidomėjimas renginiu išaugo dvigubai.
"Mokytojai jau supranta, kad reikia ugdyti moksleivių verslumą ir aktyviai įsijungia į šią veiklą. Džiugu, kad kai kurie dalyviai plėtoja savo idėjas ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Gyvas pavyzdys – moksleivis, įregistravęs bendrovę ir toliau prekiaujantis savo gaminiais Anglijoje", – sakė A.Mileška.
Iš Vilniaus atvykęs komisijos narys, investicijų bankininkas Šarūnas Skyrius pastebėjo, kad mugė savo dalyvių skaičiumi nesiskiria nuo vykstančių sostinėje ir yra stipri konkurentė vilniečiams.
"Klaipėdiečiai ir ypatingai "Ąžuolyno" gimnazija visuomet generuoja įdomias idėjas. Jos bendrovės puikiai pasirodo Europoje ir pernai buvo netoli laimėtojų grupės. Svarbiausia yra įveikti baimes, o ši mugė – galimybė jaunam žmogui išbandyti ir įgyti patirties", - kalbėjo Š.Skyrius.
Mokiniai mokomųjų bendrovių programos metu įkūrė įmones, kurios, nuo veikimo pradžios galės egzistuoti 4-6 mėnesius.
Naujausi komentarai