Mados renginys su turiniu
Nuo kitų didžiųjų mados renginių Lietuvoje festivalis „Fashion Week Klaipėda“ skiriasi dideliu dėmesiu edukacijai – tai buvo vienas svarbiausių principų, kuriais visus septynerius metus rėmėsi organizatorių komanda.
Buvo siekiama sudaryti sąlygas mokytis visiems, tiek auditorijai, tiek vienaip ar kitaip dalyvaujantiems mados savaitėje. Mados ir dizaino profesionalams kasmet rengiami mokymai, organizuojamas mados forumas, norintieji save išmėginti modelio kailyje gali dalyvauti laisvose ir atvirose modelių atrankose, siekiama užtikrinti sąlygas jauniems dizaineriams mokytis iš labiau patyrusiųjų, o mados vartotojai kviečiami bendrauti su dizaineriais, dalyvauti įvairiose dirbtuvėse ir kituose renginiuose.
Anksčiau festivalis vadinosi „Ikra mada“, bet prieš trejus metus buvo nutarta pavadinimą keisti į „Fashion Week Klaipėda“, kaip labiau tinkamą smarkiai išaugusiam renginiui. Mados savaitė per aštuntąjį gimtadienį ūgtelėjo ir savo turiniu – pripažįstant vis aštresne problema tampančią ekologinės krizės sąlygotą klimato kaitą, tvarus ir sąmoningas vartojimas tapo kertine festivalio ašimi. Tema „Lūžis“ aprėpia poreikį pripažinti naujas žaidimo taisykles, kurios galioja visiems, tiek gamintojams, tiek vartotojams.
Mados pabaiga
„Man nebeįdomu sekti mados tendencijas, stengtis atrodyti madingai – tai nenuoširdu ir netikra, – pasakojo „Mados savaitė Klaipėdoje“ įkūrėja ir prodiuserė Jurga Sutkutė. Šį radikalų teiginį ji paaiškino teisingu prioritetų išdėliojimu: „Pirmiausia turi įvykti posūkis nuo tuštybės į sąmoningumą, kai sutaikai vidų su išore, atsiranda platesnis požiūris į madą. Tam tikra prasme ilgai buvome patamsyje – mados industrijos kūrėjai ir vartotojai, juk viskas galų gale susiveda į ekologiją.“
Pirmiausia turi įvykti posūkis nuo tuštybės į sąmoningumą, kai sutaikai vidų su išore, atsiranda platesnis požiūris į madą.
Festivalio sumanytoja tikino, kad kito kelio net nebėra, tad sutinka su teigiančiaisiais, kad ateina mados, taip kaip ji buvo iki
šiol suprantama, pabaiga: „Mada nėra tik rūbai – tai vidinės esybės išraiška, filosofija, psichologija, bet už viso to stovi didžiuliai fabrikai su išnaudojamais darbuotojais, išteklių švaistymu ir dideliu atliekų kiekiu.“
Jai pritaria mados forume dalyvausianti Vilniaus dailės akademijos doktorantė, kostiumo dizainerė Liucija Kvašytė: „Mados sociologams prakalbus apie mados pabaigą, itin svarbu ugdyti vartotojo sąmoningumą renkantis, ką vartoti, o dar labiau – skatinti visai nevartoti, taip pasipriešinant mados kaip kultūros ir meno srities nuvertėjimui.“ Festivalyje vyks net penkios dirbtuvės, kurių metu norintieji galės pasisemti įkvėpimo rūbų ir aksesuarų atnaujinimui ir perkūrimui.
Taip pat bus proga susipažinti su dizaineriais, kurie savo darbe vadovaujasi tvarumo principais. Specialių renginių metu lankytojai taip pat bus pažindinami, kaip susikurti įdomią spintos kapsulę ar galės keistis nebenaudojamais rūbais. Atskiro paminėjimo vertos įvairios parodos – nuo juvelyrikos iki mados iliustracijos ir fotografijos.
Organizatorių nuotr.
Įžymybių desanto pamokos
Pagrindiniais madų savaitės renginiais galima įvardinti mokymus „Kaip tapti sėkmingu kūrybiniame versle“ spalio 5 d., mados industrijos forumą spalio 11 d. ir finalinį madų šou spalio 12 d. Mokymus ir forumą kuruoja visa plejada mados ir viešojo pasaulio garsenybių.
Dienos trukmės mados verslo mokymuose bus susitelkta į įtaigaus prekės ženklo istorijos kūrimą. „Parduodami nebe daiktai, bet idėjos, patirtys, emocijos, istorijos. Tie, kas tai suvokia ir moka daryti, – išsilaiko. Taip pat matome daug tokių, kurie bando kažką kurti, bet žlunga“, – kalbėjo J.Sutkutė. Pasak jos, mokymuose bus galima pasisemti žinių, kaip išgryninti ir pasitikrinti savo idėją bei sklandžiai ją iškomunikuoti. Mokymų lektoriai: etiketo specialistas, žurnalistas, rašytojas
Giedrius Drukteinis, verslo mentorė Snieguolė Kerpienė, rinkodaros ir turinio kūrimo ekspertas Mindaugas Bertulis ir kt. Mados forumo vedlys – edukacinio projekto „Suprasti madą“ sumanytojas, Mados verslo instituto įkūrėjas, tinklaraščio „Bomberis“ autorius Arnoldas Remeika. Kartu su juo forume dalyvaus jau minėta L.Kvašytė, mados tendencijų prognozuotoja Marija Palaikytė, mados analitikė Deimantė Bulbenkaitė, kostiumo dizainerė, „Audimo“ prekinio ženklo atstovė Gertrūda Ramūnaitė.
„Mados prigimtis slypi nuolatinėje kaitoje, nes kitaip mada tiesiog nebūtų mada. Tačiau šiandien tiek pačios mados, tiek ją varančios mados pramonės kaita ir tempas yra tokie beprotiški, kad už galvos susiima net dešimtmečius šiame versle dirbantys profesionalai“, – apie beprotišką pagreitį įgavusį mados pasaulį kalbėjo A.Remeika. Pasak jo, forume bus siekiama perprasti šio pagreičio priežastis ir ateitį, suprasti eilinio mados vartotojo poziciją.
Mados prigimtis slypi nuolatinėje kaitoje, nes kitaip mada tiesiog nebūtų mada.
Susitikimai su A.Remeika ir prekiniu ženklu „inAVATI“ vyks spalio 9 ir 10 d. Finalinis madų šou šiais metais vyks netradicinėje erdvėje – „Light House Coworking” (Liepų g. 83). J.Sutkutės žodžiais, per tokį podiumo pasirinkimą norėta dar kartą pabrėžti, kad mada yra integrali ir svarbi kasdienio gyvenimo dalis. Šou dalyvaus Lietuvos, Latvijos ir Estijos dizaineriai, iš viso bus pristatyta 13 kolekcijų.
Mados savaitė Klaipėdoje startuos spalio 4 d. juvelyrės Ditės Dilginienės kuruojama juvelyrikos paroda Naujojoje Klaipėdos galerijoje, taip pat mados foto grafijos paroda-konkursu viešbutyje „Navalis”, vėliau veiksmas persikels į vyninę „Achtung baby“, kur vyks Martynos Jančaitytės mados iliustracijų paroda ir atidarymo vakarėlis mados entuziastams. Didžiulę festivalio renginių programą galima rasti „Fashion Week Klaipeda“ facebook puslapyje fwklaipeda ir www.fwklaipeda.lt. Ten pat paskelbta ir mados verslo mokymų bei mados industrijos forumo programa su registracijos informacija. Bilietus į madų šou galima įsigyti „Tiketoje“. Festivalį iš dalies finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė ir Lietuvos kultūros taryba.
Naujausi komentarai