Būklę užfiksavo antstoliai
„Kaip infrastruktūros objektų statytojai pakankamai dažnai susiduriame su situacija, kai aplinkinių teritorijų gyventojai, naudotojai reiškia nepasitenkinimą dėl vykdomos veiklos, galimai gadinamos aplinkinės infrastruktūros. Todėl jau tapo įprasta, jog prieš pradėdami darbus nustatome planuojamos naudoti infrastruktūros būklę, kad pabaigę projektą galėtume atkurti buvusią padėtį“, – komentavo rekonstrukcijos darbų rangovo – bendrovės „Tilsta“ direktoriaus pavaduotojas Eduardas Grinaveckas.
Tokia pat praktika, anot pašnekovo, vadovautasi ir šiame projekte.
„Prieš prasidedant darbams, dar praėjusių metų gegužę, kreipėmės į antstolius, kurie užfiksavo atitinkamų gatvių būklę. Jų paruoštose ataskaitose nurodyti visi tuo metu buvę defektai, kaip atrodė kelio danga, šaligatviai ir pan. Po visų darbų, kai objektas bus priduotas užsakovui, atliksime visos infrastruktūros, kuria naudojomės, apžiūrą, ir jei dėl mūsų veiklos bus atsiradę kažkokių papildomų pažaidų, mes jas ištaisysime. Tad galime užtikrinti gyventojus, jog infrastruktūros būklė įgyvendinus projektą nepablogės“, – patikino bendrovės „Tilsta“ atstovas.
Gelbsti ir ženklai, ir reguliuotojas
E. Grinaveckas taip pat priminė, jog, kaip įprastai, prieš imantis darbų buvo parengta bei Klaipėdos savivaldybei patvirtinti pateikta schema, kaip rekonstruojamos krantinės prieigose bus organizuojamas transporto eismas – tam buvo numatytos dvi į objektą vedančios Smilčių bei Vėtros gatvės. Savo ruožtu uostamiesčio savivaldybė dėl šios schemos pretenzijų ar pastabų nepateikė.
„Pagal ją transportas nukreipiamas Burių gatve, kuri išsišakoja į Vėtros ir Smilčių – kito patekimo kelio į statybvietę nėra. Kadangi Smilčių gatvė gana siaura, prasilenkti transportui joje sudėtinga, buvo nuspręsta organizuoti eismą ratu – pakrauta technika į statybvietę turėdavo važiuoti Smilčių, o jau išvažiuoti Vėtros gatve“, – aiškino pašnekovas.
Klaipėdos uosto nuotr.
Tačiau reaguojant į gyventojų susirūpinimą dėl galimo intensyvaus sunkiasvorės technikos poveikio, nuspręsta transporto eismą organizuoti tik Smilčių gatve.
Kad užtikrintų pakitusios eismo schemos kontrolę, įmonė ėmėsi pagalbinių priemonių.
„Įrengėme papildomus ženklus, nukreipiančius į statybvietę, kad ne tik mūsų įmonės, bet ir samdomo transporto vairuotojai aiškiai matytų, kaip reikia važiuoti, ir neklaidžiotų. Taip pat, siekdami užtikrinti nuolatinę priežiūrą, pasirūpinome ir fiziniu reguliuotoju“, – vardijo E. Grinaveckas.
Kelio danga nuolat valoma
Kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų, pasirūpinta ir nuolatine gatvės priežiūra.
„Stengiamės užtikrinti ir palaikyti tvarką, štai ir dabar, nutirpus sniegui, periodiškai dirba autošluota“, – aiškino bendrovės „Tilsta“ atstovas.
Kadangi dalis Smilčių gatvės asfaltuota, o kita – žvyrkelis, rangovas taip pat įsipareigojo laistyti dangą, kad esant sausiems orams pravažiuojantis sunkusis transportas nekeltų dulkių.
Pašnekovo pastebėjimu, vykstant tokio masto darbams, aplinkiniams gyventojams neišvengiamai tenka susidurti su įprastą gyvenimą trikdančiais pokyčiais, tad tiek užsakovo, tiek rangovo siekis – kiek įmanoma „amortizuoti“ šiuos nepatogumus.
„Kita vertus, įgyvendinamas strateginės reikšmės projektas, kurio užsakovas – valstybė, tad gyventojai, manau, taip pat turėtų apsišarvuoti kantrybe ir suprasti, kad tokiais objektais kuriama pridėtinė mūsų šalies vertė“, – sako E. Grinaveckas.
Intensyvius 1-osios krantinės rekonstrukcijos darbus numatyta baigti ateinančio mėnesio viduryje, o atlaisvinti teritoriją – išmontuoti bei išgabenti laikinus įrenginius, statybinius vagonėlius ir pan. rangovas planuoja iki birželio.
Naujausi komentarai