Meniu dingo – liko tik kodas Pereiti į pagrindinį turinį

Meniu dingo – liko tik kodas

2025-05-06 13:35

Lietuvos restoranuose vis rečiau galima išvysti tradicinį popierinį meniu – jį keičia mobiliosios programėlės, QR kodai ir skaitmeniniai ekranai. Nors verslai skelbia, kad taip siekia tvarumo, vyresnio amžiaus žmonėms toks sprendimas atrodo žeminantis.

Meniu dingo – liko tik kodas
Meniu dingo – liko tik kodas / Skaitytojo nuotr.

Be telefono – nė žingsnio

Jauna pora atvyko į Klaipėdos prekybos centre „Banginis“ esantį restoraną „Čili Pizza“. Prie staliuko priėjo padavėja ir mandagiai paaiškino, kad meniu restorane yra tik elektroninis, tad norint jį peržiūrėti ir užsisakyti, reikia nuskenuoti ant stalo priklijuotą lipduką su QR kodu.

Vaikinas nesutriko – išsitraukė telefoną, nuskenavo kodą ir ėmė rinktis. Tačiau mergina, kuri tądien neturėjo telefono, liko be galimybės pasirinkti – stebėjo partnerio telefono ekraną ir bandė išsirinkti patiekalą iš mažų paveikslėlių.

„O koks būtų padavėjų sprendimas, jeigu pavalgyti atvyktų senjorai, kurie nesinaudoja šiuolaikinėmis technologijomis?“ – svarstė mergina.

Šio „Banginyje“ esančio restorano vadybininkė Lina, kažkodėl nenorėjusi, kad jos pavardė būtų skelbiama, tvirtino, kad įmonė sąmoningai nusprendė visiškai atsisakyti popierinių meniu.

Pasak jos, toks sprendimas buvo priimtas siekiant atsinaujinti ir išsiskirti iš kitų restoranų, kurie dar neturi tokios šiuolaikiškos alternatyvos.

„Pasaulis nestovi vietoje, todėl norėjome būti kitokie – modernesni“, – teigė restorano atstovė.

Ji pabrėžė, kad būna įvairių žmonių – vieni nieko neklausia ir iškart skenuoja kodą, kiti pasipiktina, kodėl nebeliko įprasto meniu – dažniausiai tai būna vyresnio amžiaus žmonės.

Ne tik senjorai lieka už borto

Apie situaciją žino ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Diskriminacijos prevencijos ir komunikacijos grupės vadovė Mintautė Jurkutė.

Jaunam žmogui gal ir patogu, bet vyresniam – barjeras.

„Kai atlikome skaitmeninės atskirties rizikos tyrimą, šią problemą ypač akcentavo vyresni žmonės, tad galima sakyti, kad tokios naujovės restoranuose yra lygių galimybių pažeidimas“, – teigė M. Jurkutė.

Pasak jos, problema paveikia ne tik senjorus, bet ir socialiai pažeidžiamas asmenų grupes.

„Būna žmonių, kurie neturi išmaniojo telefono ar negali jo įsigyti dėl tam tikrų priežasčių – jeigu meniu yra pateikiamas tik QR kodu, tai tampa kliūtimi net gauti paslaugą“, – aiškino vadovė.

Elektroninis meniu gali būti patogus, bet kai jis tampa vienintele pasirinkimo forma, dalis klientų jaučiasi atskirti ar net nepageidaujami.

Reikia rasti alternatyvą

Svarbu užtikrinti alternatyvas, kad nebūtų žmonių atskirties.

Galėtų būti palikta bent keletas popierinių meniu restorane ar planšetės, kurios būtų pateikiamos klientams kaip meniu.

Panašūs iššūkiai kyla ir kitose srityse – pavyzdžiui, kai kurie prekybos tinklai siūlo nuolaidas tik per mobiliąsias programėles.

Tai, pasak kontrolierės, taip pat gali būti laikoma diskriminacija.

„Visai neseniai nustatėme atvejį, kad tam tikruose prekybos centruose nuolaidų kortelės yra prieinamos tik telefonuose. Jaunam žmogui gal ir patogu, bet vyresniam – barjeras. Rekomenduojame siūlyti ir kitokius sprendimus, kad niekas nebūtų atskirtas“, – sakė M. Jurkutė.

Pasak jos, šiandieniniame pasaulyje viskas po truputį tampa šiuolaikiška, tačiau svarbu nepamiršti, kad ne visi žmonės spėja pasivyti technologijas – kai kur svarbu palikti ir tradicinius sprendimus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
taigi

**** tos visos technologijos!!! nelieka jokio žmogiško bendravimo. O dar skatina vaikus, moksleivius nesinaudoti telefonais, mažiau ekranų. O čia net pavalgys be ekrano negali nueit. Tuos ir pašikt reikės, kad unitazas užpakalio kodą nuskenuotų. Robotų ir zombių gyvenimas...
1
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų