Nuo gegužės 1-osios įsigalioja kelių šviesoforų įrengimo taisyklės, kuriose bus numatyti vakarietiški standartai naujai statomiems šviesoforams.
Reikėtų 700 tūkst. litų
Tačiau kol kas šiems reikalavimams vykdyti miesto biudžete lėšų nėra. Vien aštuonių sankryžų šviesoforų pakeitimui prireiktų apie 700 tūkst. litų.
Taisyklės parengtos remiantis Vokietijos šviesoforų įrengimo praktika, jos pagaliau nutrauks seną sovietinio tipo šviesoforų įrengimo tvarką ir iki šiol galiojusius sovietinius standartus.
Naujosios taisyklės numato vieną šviesoforų signalų sekos variantą: raudonas – raudonas ir geltonas kartu – žalias – geltonas. Raudono ir geltono signalų trukmė paprastai bus 1 s ir negalės viršyti 2 s.
Geltona degs trumpiau
Šiuo metu raudono ir geltono signalų trukmė uostamiesčio šviesoforuose paprastai siekia 3–4 sekundes. Mėgstantiems sankryžas „prašokti“ degant geltonam signalui šis laikas atrodo per trumpas.
Vairuotojai jau dabar piktinasi, kad, pavyzdžiui, Herkaus Manto ir Danės gatvių sankryžoje geltonas šviesoforo signalas dega itin trumpai.
Praėjusią savaitę šioje sankryžoje įvykusios avarijos dalyviai vieningai tvirtino, kad važiavo degant žaliam šviesoforo signalui. Policijos pareigūnams teko peržiūrėti vaizdo kamerų įrašus, kad pavyktų nustatyti kaltininką.
Intervalais sklaidė spūstis
Įmonės „Sankryža“ atstovas Valerijus Propenikovas tikino, kad Klaipėdoje geltonos spalvos šviesoforų signalai ilgiau dega tik ten, kur vyksta intensyvus eismas.
„Ateityje šis intervalas mažės, tačiau jis neturės būti trumpesnis nei dvi sekundės. Iki šiol tokio signalo standartas – 4 sekundės. Mes ne kartą mėginome keisti šiuos intervalus, priklausomai nuo poreikių. Pavyzdžiui, Minijos gatvės sankryžose su Agluonos ir Varnėnų gatvėmis raudonos ir geltonos spalvos intervalą trumpinome iki dviejų sekundžių“, – aiškino V.Propenikovas.
Taip buvo pailgintas žalios spalvos šviesoforo laikas sukantiems iš šių šalutinių gatvių į judrią Minijos gatvę.
Neliks papildomų lentelių
Kelių policijos biuro Administracinės veiklos poskyrio specialistas Gintaras Kučinskas tikino, kad nuo gegužės 1-osios šviesoforų signalai turės veikti pagal ES reikalavimus.
Šiuo metu ilgiausiai šis signalas dega Šilutės plento ir Debreceno gatvės sankryžoje – net 6 sekundes.
G.Kučinskas tikino, kad pagal ES reikalavimus sureguliuotuose šviesoforuose geltona spalva žibės vos 1–2 sekundes.
Pasak specialisto, naujoji europietiška tvarka numato ir daugiau naujovių.
„Šviesoforų signalų intervalai bus reguliuojami pagal leidžiamą greitį. Be to, raudonos ir geltonos spalvos signalai kartu galės degti tik 1–2 sekundes“ – teigė G.Kučinskas.
Turėtų nebelikti papildomų lentelių, sankryžoje suteikiančių galimybę sukti į dešinę.
„Jei sankryžoje bus įrengta papildoma sekcija sukantiems į kairę, priešpriešai turės būti panaikinta žalia lentelė, leidžianti sukti į dešinę. Bus išvengta konfliktinių situacijų. Piktindavosi ir pėstieji bei dviratininkai, kurių vairuotojai nepraleisdavo“ – tikino pareigūnas.
Tramdys smarkuolius
Pėsčiųjų eismą galės reguliuoti tik specialiai jiems skirti šviesoforai, kurie turės tik dvi spalvas – žalią ir raudoną.
„Mano supratimu, taip turėjo būti jau seniai. Dabar juk šviesoforai vairuotojo judėjimo kryptimi atsiduria už sankryžos, nuo šiol jie galės atsirasti ir prieš sankryžą. Taip bus sudrausminti tie, kurie mėgsta kirsti “stop„ liniją“, – aiškino G.Kučinskas.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Saugaus eismo komisijos pirmininkas Viačeslavas Karmanovas tikino, kad europietiška tvarka gal ir moderni, tačiau jai įgyvendinti kol kas nėra pinigų.
„Biudžetas suformuotas ir tam lėšų nenumatyta. Gal reikės etapais tai įgyvendinti. Nepulsime juk visko keisti, turime pirma apsvarstyti. Nemanau, kad tai įmanoma įgyvendinti šiais metais, nes lėšų nėra“, – tikino V.Karmanovas.
Naujausi komentarai