Pereiti į pagrindinį turinį

Naujas statinys taps pajūrio miesto įvaizdžio dalimi

2014-02-26 18:30

Didžiausias šalies kurortas pribrendo šiuolaikiškai autobusų stočiai. Palangoje šalia Klaipėdos plento ir Kretingos gatvės sankryžos prasidėjusios statybos kloja pamatus naujam miesto traukos centrui – moderniame komplekse įsikurs ne tik autobusų stotis, bet ir įvairias paslaugas siūlantis prekybos centras.

Didžiausias šalies kurortas pribrendo šiuolaikiškai autobusų stočiai. Palangoje šalia Klaipėdos plento ir Kretingos gatvės sankryžos prasidėjusios statybos kloja pamatus naujam miesto traukos centrui – moderniame komplekse įsikurs ne tik autobusų stotis, bet ir įvairias paslaugas siūlantis prekybos centras.

Iškeliaus iš miesto centro

Planuojama, jog naujasis objektas duris lankytojams atvers jau šių metų pabaigoje, į jį ketinama investuoti per 15 mln. litų.

Teigiama, jog autobusų stotį iškėlus iš miesto centro kurortinė dalis taps ne tik švaresnė, bet ir saugesnė, pavyks išspręsti didelių automobilių srautų problemą – skaičiuojama, jog sezono metu į stotį kasdien atvyksta maždaug 200 autobusų. Naujasis kompleksas nuo dabartinės autobusų stoties bus nutolęs apie 800 m.

Projektuotojų sumanymu, 546 kv. m ploto autobusų stotis ir beveik 5 tūkst. kv. m ploto prekybos centras bus sujungti tarpusavyje. Į teritoriją numatyti keturi patekimo keliai.

Naujoji autobusų stotis per parą galės aptarnauti iki 200 autobusų, joje bus įrengta patogi laukimo salė, bilietų kasos, informacinis centras, tualetai. Perone numatyta 16 autobusų stovėjimo aikštelių, veiks atskiros keleivių informavimo, bagažo bei smulkiųjų siuntų tarnybos. Laukimo salėje bei pastato prieigose bus įrengtos vaizdo stebėjimo kameros.

Keleivių patogumui, stoties kasos dirbs ne pagal administracijos nustatytą laiką, o nuo pirmojo iki paskutiniojo reisų išvykimo.

Greta stoties iškilsiančiame prekybos centre veiks maisto prekių parduotuvė, kavinė, vaistinė, banko skyrius bei įsikurs kiti paslaugų teikėjai.

Teigiama, jog tokio pobūdžio kompleksai, kai po vienu stogu įsikuria autobusų stotis bei prekybos centras, sparčiai populiarėja visoje Europoje. Ši specifika pasiteisino ir Lietuvoje – naująsias autobusų stotis puikiai įvertino ir klaipėdiečiai, ir šiauliškiai.

Fasadas – it chameleono oda

Nors tokio pobūdžio visuomeninės ir prekybinės paskirties objektuose prioritetas teikiamas atitinkamiems funkciniams reikalavimams, Palangos autobusų stoties kompleksą projektavusios bendrovės "City Projects" specialistams teko pasitelkti ir nemažai išmonės, generuojant vizualinius, estetinius sprendimus. Kai kuriuos pageidavimus akcentavo užsakovai, kitas idėjas pasiūlė patys kūrėjai, įkvėpimo sėmęsi iš objekto aplinkos.

Kaip pasakojo "City Projects" projektų vadovas Vitalijus Falevičius, prekybos centro pastato formai pasirinkta įprasta tokiems objektams dėžutė su daugiasluoksnėmis, vadinamosiomis "sandwich" tipo sieninėmis plokštėmis. Individualumo, unikalumo statiniui suteikia nestandartiniai fasado sprendimai.

Autobusų stoties komplekso pagrindinio fasado vakarinėje pusėje bus papildomai įrengtas aliuminio kompozicinių plokščių ant nuosavo karkaso sistema, vadinamasis antrasis fasadas.

Plokščių konfigūracija primins raibuliuojančią bangą. Joms parinkta blizgi šviesiai pilka spalva, tačiau, priklausomai nuo žiūrėjimo, saulės spindulių kritimo kampo, plokštės atsispindės įvairiais pereinamaisiais atspalviais.

Anot pašnekovo, šiuos vizualinius efektus padėsiančios įgyvendinti aliuminio kompozicinės plokštės Lietuvoje ne nauja, tačiau prabangi, įdomių galimybių suteikianti medžiaga. Be to, jos itin atsparios vėjo apkrovoms, drėgmei, kas itin aktualu Palangai.

Naktį pulsuos švieselės

Kaip pripažino V.Falevičius, bangos motyvas architektūrinei pastato išraiškai pasirinktas neatsitiktinai.

"Svarstėme įvairius variantus, tačiau galiausiai pasilikome prie bangos įvaizdžio, kas ir atspindi patį kurortą. Manau, kad kiekvienam Palanga pirmiausiai asocijuojasi su jūra, paplūdimiu, tiltu", – kalbėjo projekto vadovas.

Kadangi mūsų klimato zonos atstovai, vaizdžiai tariant, pusę metų gyvena tamsoje, anot pašnekovo, vienas užsakovų reikalavimų – kad objektas ne mažiau efektingai atrodytų ir tamsiuoju paros metu. Taigi specialistams teko nemažai dėmesio skirti pastato apšvietimo sistemos sprendimams.

"Po kiekviena plokštės banga bus sumontuoti šviesos diodų (LED) apšvietimai, kurie iš po kiekvieno išgaubimo švies ant kitos bangos įdubimo. Plika akimi LED šviestuvai ant fasado bus nematomi. Jie pasireikš tik sutemus, kai bus įjungtas apšvietimas, kuris bus valdomas iš apsaugos pulto pastato viduje. Tad tamsiuoju paros metu bus galima stebėti, kaip fasadas tarsi banguota jūra pulsuoja įvairiomis šviesomis – nuo baltos iki raudonos ar violetinės", – komentavo V.Falevičius.

Bendrovės "City Projects" direktorė Agnė Kiallo mano, jog architektūriniai sprendimai ilgametę patirtį turinčiam generaliniam rangovui netaps dideliu iššūkiu.

Anot pašnekovės, fasado apdailai naudojamos aliuminio kompozicinės plokštės mūsų statytojams nėra nežinomybė, juo labiau, kad plokščių banguota forma bus išgauta jau gamykloje.

"Žinoma, kaip ir kiekviename projekte, reikės kruopštumo, tikslumo ir darbų kokybės", – teigė A.Kiallo.

Vilios tautodailininkus

Kaip pripažino Palangos mero pavaduotojas Saulius Simė, dabartinės autobusų stoties teritorija pokyčių prašėsi jau seniai. Pradėjus veikti naujajam stoties kompleksui, senąjį pastatą planuojama perduoti kurorto Turizmo informacijos centro reikmėms.

"Turime minčių į erdvę ties dabartine autobusų aikšte perkelti šiuo metu Vytauto gatvėje įsikūrusius tautodailininkus, gintarinių dirbinių prekiautojus, kur jie galėtų siūlyti savo produkciją. Kad šis variantas jiems būtų patrauklus, planuojame, jog čia galėtų būti įrengta turistinių autobusų sustojimo vieta – į teritoriją jie įvažiuotų tik trumpam, kad išlaipintų, o po kurio laiko sugrįžę įlaipintų žmones", – sumanymais dalijosi Palangos vicemeras.

Anot pašnekovo, ko gero, racionaliausias sprendimas – kad dabartinės stoties teritorija galėtų tapti šalia esančios centrinės Palangos aikštės tęsiniu.

"Investicijų, žinoma, prireiks. Centrinė miesto aikštė sutvarkyta, čia išklotas gražus klinkeris, vadinasi, ir šalia kaip tęsinys turės atsirasti kažkas panašaus, kad bendras vaizdas neatrodytų kaip kičas. Galbūt bendra teritorija galėtų išsiplėsti ir J.Janonio gatvės įvažiavimo sąskaita", – sprendimų variantus dėstė S.Simė.

Anot pašnekovo, kaip būtų galima sujungti šias erdves ar numatyti kitokius sprendimus, prašyta ir jaunųjų specialistų – architektūros studentų pagalbos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų