Pernai liepos 6-ąją oficialiai atidarytas Nidos oro uostas, kurio veikla dėl įvairių priežasčių buvo sustabdyta keliems dešimtmečiams.
Neringos savivaldybės įsteigtos viešosios įstaigos „Nidos oro parkas“ direktorius Bronius Zaronskis tikino, kad aviatoriams jau senokai rūpėjo, kada jie galės atskristi į Nidą, tačiau tam reikėjo įteisinti aerodromo statusą.
Atlikus visus formalumus, aerodromas buvo atidarytas. Pernai per tris mėnesius čia leidosi ir kilo per 300 lengvųjų lėktuvų. Šiemet jau apsilankė apie pusė šimto.
„Nidos oro uostas labai domina pilotus iš Vokietijos. Nida vokiečiams – kaip savas kraštas. Jiems čia labai patrauklu“, – tikino B.Zaronskis.
Manoma, kad pradžiai tai gana geri rezultatai, nes daugelis pilotų net nežinojo, jog šis oro uostas veikia.
„Na, o šiandienos renginys daugiau skirtas pilotams. Jie išbandys jėgas, skrisdami specialiai nustatytais maršrutais, tam tikrais oro koridoriais, iš kurių neturės nukrypti. Tai gana sudėtingos varžybos. Ketina dalyvauti apie 20 dalyvių, ultralengvųjų ir vienmotorių lėktuvų pilotai su savo technika. Šiomis varžybomis norime pradėti vasaros skraidymo sezoną“, – pasakojo B.Zaronskis.
Nidos oro uostas buvo pastatytas prieš 53 metus.
Nuo 1970 m. penkerius metus iš Nidos AN-2 tipo lėktuvais buvo vykdomi tiesioginiai skrydžiai į Palangą, Kauną ir Vilnių.
Po nepriklausomybės atkūrimo, 1992 m., Neringos miesto valdyba oro uostą su visa įranga perdavė Neringos švietimo, kultūros ir sporto skyriui.
2001 m. dėl lėktuvo avarijos Nidos oro uoste buvo uždrausta leistis visiems lėktuvams, išskyrus sraigtasparnius.
2015-aisiais oro uosto veikla atnaujinta. Bet, nepraėjus nė 8 mėnesiams, tuomečio Lietuvos kariuomenės vado įsakymu, orlaivių, nesusijusių su valstybės valdymo, paieškos ir gelbėjimo darbais, kilimas bei tūpimas šiame oro uoste uždraustas.
Ties Bulvikio kyšuliu įrengta aviacijos aikštelė galutinai apmirė. O pernai Nidos oro uosto veikla vėl atnaujinta.
Šiemet netgi pailgintas lėktuvų leidimosi ir kilimo takas nuo 500 iki 790 m.
Naujausi komentarai