Važiuoja per greitai
Tačiau tai – tik mintis, kuriai veikiausiai nepritartų didžioji dalis mūsų eismo dalyvių.
Pasak Klaipėdos kelių policijos tarnybos viršininko Mindaugo Džermeikos, pareigūnai iki šiol gauna itin daug skundų dėl neatsargių paspirtukininkų.
"Elektrinis paspirtukas yra ta transporto priemonė, kurios jau atsisakė kai kurios Vakarų Europos šalys, eliminavo, kad nekeltų tam tikrų problemų. Kaip žinote, policija gauna nemenką skaičių skundų dėl paspirtukininkų. Pavyzdys – Tiltų gatvėje einant pėsčiųjų takais labai nesaugu, kadangi paspirtukais važiuoja gana dideliu greičiu ir susiduria su praeiviais", – Klaipėdos savivaldybės tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje sakė M.Džermeika.
Būta nelaimingų atsitikimų
Daugiau nelaimingų nutikimų įvyksta miesto širdyje – senamiestyje. Patys gyventojai fiksuoja neatsargius vairuotojus ir siunčia laiškus policijai.
Dar praėjusią savaitę Klaipėdos savivaldybė paskelbė apie paspirtukų greičio ribojimo zonas.
Buvo nutarta, kad, įvažiavus į Klaipėdos senamiestį, Danės skverą ir Malūno parko teritoriją, išmanūs "Bolt" paspirtukai automatiškai sumažins greitį iki 15 km/val.
M.Džermeikos teigimu, vasaros sezonu policija pradeda bent 30 proc. tyrimų (iš visų įskaitinių įvykių) dėl elektrinių paspirtukų naudotojų sukeltų eismo įvykių.
Pagrindinės tokių įvykių priežastys – važiavimas pagrindine gatve, dviračių takais, vairuotojai susikerta važiuodami ir šalutiniais takais, dažnas nesulėtina važiavimo greičio ir atsitrenkia į pravažiuojančias transporto priemones.
Pasekmės skaudžios – lūžta ne tik dubens kaulai, buvę atvejų, kai paspirtukininkai po sunkių sužalojimų mirė.
Mindaugas Džermeika: elektrinis paspirtukas yra ta transporto priemonė, kurios jau atsisakė kai kurios Vakarų Europos šalys.
Kitos nelaimingų atsitikimų priežastys – neblaivumas. Ypač paryčiais grįžtantys iš naktinių klubų apsvaigę klaipėdiečiai paspirtuką naudoja kaip taksi. Tokiais atvejais irgi būta avarijų.
Tokiam paspirtukininkui gresia administracinė atsakomybė – nuo 80 iki 150 eurų bauda.
Nubaudė 72 asmenis
Tačiau realybė yra tokia, kad beveik neįmanoma identifikuoti neatsargių vairuotojų, ypač tų, kurie turi savo paspirtukus. Tad dažnai net ir sukėlęs eismo įvykį toks asmuo lieka nenubaustas.
"Ką policija daro? Iš esmės vykdo kontrolę. Nuo metų pradžios esame nubaudę 72 paspirtukininkus už įvairius pažeidimus. Pagrindiniai pažeidimai – nepraleidimas, važiavimas per sankryžas, nesilaikant taisyklių, patys paspirtukininkai būna neblaivūs", – pabrėžė M.Džermeika.
Tad, susitaikant su mintimi, kad paspirtukininkai – irgi eismo dalyviai, siūloma ieškoti būdų, kaip juos apriboti arba pakeisti tam tikras tvarkas.
Vienas komiteto narių svarstymų buvo, kad reikia labiau šviesti visuomenę, pradedant pamokomis mokyklose.
Taip pat gavus iš įmonės "Bolt" elektrinių paspirtukų plėtros vadovo Baltijos šalyse Eimanto Baltos jų judumo žemėlapį, siūlyti administracijai peržiūrėti, ar tie keliai tikrai tinkami važinėti.
Siūlymai bus įrašyti į protokolą ir svarstomi būsimuose miesto tarybos posėdžiuose.
Naujausi komentarai