Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokyklos bendruomenė bei įstaigos dalininkai daugiausia laiko skiria ne mokinių ugdymui, o tarpusavio rietenoms.
Dalininkams – kliūtys
Konfliktai prasidėjo prieš trejus metus, kai Laivų statybos ir remonto mokykla bandyta pertvarkyti į viešąją įstaigą. Dalininkais tuo metu norėta įtraukti tris uosto kompanijas, bet 2006-aisiais įstaigos dalininke tapo tik viena Klaipėdos įmonė – „Vakarų santechnika“ bei Švietimo ir mokslo ministerija. Pasak mokyklos bendruomenės, „santechnikai“ neleidžia tapti kitoms įmonėms įstaigos dalininkais. Taip užkertamas kelias kitų įmonių pagalbai ir investicijoms.
Mokyklos darbuotojai teigia, jog neapibrėžta situacija, neskaidrūs santykiai su vienu iš Viešosios įstaigų dalininkų kelia įtampą bendruomenėje, trikdo mokymo įstaigos plėtrą bei gali neigiamai atsiliepti jos perspektyvai. Iki šiol nepatvirtinti mokyklos nuostatai, neišrinktas direktorius, įstaiga vien „Klaipėdos energijai“ skolinga apie 100 tūkstančių litų. Dėl viso to mokyklos bendruomenė kaltina dalininką – bendrovę "Vakarų santechnika".
Gelbės Seimo narys
Pati Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija patvirtino, jog sprendimai būtų priimti dviem trečdaliais dalininkų balsų. Kai jų yra tik du, vienas balsas viską ir lemia. Anot mokyklos atstovų, norą prisidėti prie mokyklos valdymo išreiškė ir kitos laivų statybos ir remonto bendrovės. Švietimo ir mokslo ministerija tam pritarė, tačiau kita dalininkė – „Vakarų santechnika“ – ne.
Pagalbos pedagogai kreipėsi į Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociaciją bei Seimo narį Vytautą Grubliauską. Susitikime jis kalbėjo, jog jau nuo kitų mokslo metų situacija pasikeis. V.Grubliauskas tvirtino, kad viešoji įstaiga turės ne du, o daugiau dalininkų.
Seimo narys patikino, jog ministerija ketina imtis ryžtingų veiksmų dėl „Vakarų santechnikos“ užsispyrimo nepriimti daugiau įmonių, kurios dalyvautų mokyklos valdyme. V.Grubliauskas teigė nesuprantantis, kodėl ministerija leido pati jai surišti rankas.
Su kaltinimais nesutiko
Į susitikimą „Vakarų santechnikos“ atstovai nebuvo pakviesti. Kalbintas bendrovės vadovas Mindaugas Prialgauskas nesutiko su pedagogų kaltinimais. „Tą situaciją labiausiai kaitina mokyklos vadovybė bei Laivų statytojų ir remontininkų asociacija. Bandoma teigti, jog vos ne kiekvieną susirinkimą mes blokuojame dalininkų priėmimą. Iš tiesų diskusija buvo tik viena – praeitų metų gruodžio mėnesį. Pirmiausia nutarėme sutvarkyti mokyklos įstatus ir toliau dirbti“, – kalbėjo M.Prialgauskas.
Laivų statybos ir remonto mokykla vienintelė Lietuvoje ruošia darbininkiškų profesijų laivų statytojus ir remontininkus, suvirintojus, korpusininkus, santechnikus. Per metus mokykla paruošia 5-7 grupes po 25 žmones. Beveik pusė jų iškeliauja dirbti į Skandinavijos laivų statyklas, kiti pasilieka Klaipėdos uosto bendrovėse.
Naujausi komentarai