Pilies tiltas uždaromas, Biržos tiltas - tik viešajam transportui. Kaip gyvensime? Pereiti į pagrindinį turinį

Pilies tiltas uždaromas, Biržos tiltas - tik viešajam transportui. Kaip gyvensime?

2014-03-03 03:00

Sprendimas neleisti automobiliams važiuoti Tiltų gatve, kai netrukus remontui beveik metams bus uždarytas Pilies tiltas, šokiravo ir senamiesčio gyventojus, ir verslininkus. Pastarieji jau skaičiuoja, jog patirs milžiniškų nuostolių, nes į kavines niekas nebeatvyks pietauti. "Galime užsikalti duris, nes ir taip jau pridusintas senamiestis visai numirs", – konstatavo verslininkai.

Sprendimas neleisti automobiliams važiuoti Tiltų gatve, kai netrukus remontui beveik metams bus uždarytas Pilies tiltas, šokiravo ir senamiesčio gyventojus, ir verslininkus. Pastarieji jau skaičiuoja, jog patirs milžiniškų nuostolių, nes į kavines niekas nebeatvyks pietauti. "Galime užsikalti duris, nes ir taip jau pridusintas senamiestis visai numirs", – konstatavo verslininkai.

Problemos – neišvengiamos

Saugaus eismo komisija neseniai nusprendė, kaip uostamiestyje bus organizuojamas eismas, kai remontui bus uždarytas Pilies tiltas.

Apsispręsta Sausio 15-osios, Minijos, Pilies, Galinio Pylimo gatvių sankirtoje įrengti laikiną žiedinę sankryžą.

Ant Mokyklos gatvės viaduko iš keturių eismo juostų bus suformuotos penkios. Trimis bus galima važiuoti į šiaurinę miesto pusę.

Toks sprendimas šokiravo senamiesčio verslininkus, nes viešojoje erdvėje vis buvo kalbama, jog kai remontui bus uždarytas Pilies tiltas, eismas bus leidžiamas Biržos tiltu ir Tiltų gatve.

"Suprantama, kad patekti į senamiestį iš šiaurinės miesto dalies bus sudėtinga, tačiau kitos išeities nėra. Visame mieste kils problemų, ne tik senamiestyje. Saugaus eismo komisijos sprendimas nėra šventa karvė ir jį galima keisti. Tačiau jį priimdami rėmėmės faktais", – dėstė Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Aleksandras Michailovas.

Išlaiko tik 30 tonų

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda taip pat patvirtino, jog sprendimas neleisti visiems važiuoti Biržos tiltu nėra laužtas iš piršto.

"Buvo atlikta ekspertizė ir konstatuota, jog Biržos tiltas gali išlaikyti 30 tonų svorį. Tai yra du miesto autobusai. Jei dar prisidėtų ir keli automobiliai ir transportas nejudėtų, o ant tilto susidarytų spūstis, jis gali ir sugriūti. Taigi, galimybė leisti važiuoti Biržos tiltu yra, tačiau tik tol, kol jis nesugriuvo. Negalime leisti, kad tai įvyktų, nes tada per Danę liktų tik vienas tiltas", – konstatavo L.Dūda.

Jis teigė, jog šiuo metu nupirkta dar vienos Biržos tilto ekspertizės paslauga. Ekspertų bus prašoma įvertinti esamą tilto būklę ir pasiūlyti minimalius būdus, kaip jį sutvirtinti, kad juo vis dar galėtų važiuoti viešasis transportas.

"Biržos tiltas, nors maždaug prieš dešimtmetį ir buvo kapitaliai remontuotas, yra pritaikytas pėsčiųjų ir dviratininkų eismui. Gaila, kad gyvenimas neina taip greitai į priekį, kaip norėtume, todėl vis dar nepastatytas naujas tiltas per Danę – Bastionų gatvės tęsinys. Todėl ir reikia susitaikyti su esama situacija", – senamiesčio verslininkus nekelti triukšmo ragino L.Dūda.

Praras 100 tūkst. litų

Tačiau senamiesčio verslininkai tikino negalintys susitaikyti su Saugaus eismo komisijos sprendimu, nes jis veda bankroto link.

"60 proc. mūsų lankytojų, darbo dienomis atvykstančių verslo pietų į "Nesė Pramogų banką", atvažiuoja automobiliais iš šiaurinės miesto dalies. Net neabejojame, kad nutraukus eismą Pilies tiltu ir neleidus transporto srautui judėti Tiltų gatve per Biržos tiltą, susisiekimas vieninteliu likusiu Mokyklos gatvės tiltu bus problemiškas ir per pietų pertrauką. Todėl nepatogumų rytais ir vakarais patiriantys žmonės tikrai nebenorės gaišti laiko automobilių spūstyse, kad pavalgytų ten, kur įpratę", – įsitikinusi "Nesė Group", valdančios Turgaus gatvėje įsikūrusį "Nesė Pramogų banką", rinkodaros vadovė Natalija Mogučaja-Vaineikienė.

Vadovės teigimu, jei miesto valdžia ir toliau laikysis pozicijos drausti eismą Tiltų gatve nuo Biržos tilto iki Turgaus gatvės, įmonių grupė patirs apie 10 tūkst. litų dydžio nuostolius kas mėnesį.

"Pranešama, kad Pilies tiltas bus uždarytas iki metų pabaigos. Vadinasi, mūsų nuostoliai dėl prarastų klientų valdžios "dėka" šiemet gali siekti 100 tūkst. litų. Be to, dar neaišku, ar Pilies tilto rekonstrukcijos darbai bus užbaigti per 10 mėnesių, kaip planuojama. Ne paslaptis, kad šis projektas vykdomas Klaipėdos savivaldybės lėšomis, kurias dar reikia surinkti. Sunkiai įsivaizduojame, kaip tai tikrovėje siejasi su uostamiesčio valdininkų gražiomis vizijomis gaivinti Klaipėdos senamiestį ir traukti čia miestiečius ir turistus. Turbūt nė viename kitame Europos mieste tokie sprendimai nebūtų priimti", – į ateitį realiai žvelgė N.Mogučaja-Vaineikienė.

Teiks savo siūlymą

Klaipėdos verslininkų senamiesčio sąjungos pirmininkės pavaduotoja viešajam maitinimui Zita Lukoševičienė piktinosi, jog valdžia, nuspręsdama neleisti eismo Biržos tiltu, net nesivargino pasitarti su senamiestyje dirbančiais verslininkais.

"Lengvieji automobiliai Biržos tilto tikrai nesugriautų. Jam kenkia miesto autobusai ir maršrutiniai taksi, kurie sveria daug daugiau. Jau ir taip tas senamiestis "nudrožtas", o dabar norima jį visiškai pribaigti. Mums tikrai nesuprantama, kaip negalima rasti kompromiso", – stebėjosi Z.Lukoševičienė.

Senamiesčio verslininkai šią savaitę miesto valdžiai teiks savo siūlymą, kaip organizuoti eismą mieste, kai bus uždarytas Pilies tiltas.

Jie siūlo, jog iš šiaurinės miesto dalies lengviesiems automobiliams būtų leista važiuoti Biržos tiltu ir Tiltų gatve iki Turgaus gatvės, o sankryžoje sukti tik į dešinę. Išvažiuojant iš senamiesčio taip pat būtų galima sukti tik į dešinę, kad nereikėtų važiuoti Biržos tiltu ir taip jis būtų saugomas nuo didelio automobilių srauto.
 

Sapnuoja košmarus

"Verslininkų siūlymas dar yra nepavėluotas, nes Klaipėdos savivaldybės direktorė dar nepasirašė įsakymo dėl eismo organizavimo schemos, kai bus uždarytas Pilies tiltas. Galiu pasakyti, kad verslininkų siūlymas yra svarstytinas", – pabrėžė Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Tačiau jis akcentavo, jog reikia paisyti daugumos interesų. Esą per dieną viešuoju transportu Biržos tiltu ir Tiltų gatve pervežama apie 80 tūkst. žmonių.

Lengvaisiais automobiliais važiuoja daug mažiau žmonių, todėl pirmenybė važiuoti Biržos tiltu ir Tiltų gatve ir teikiama viešajam transportui.

A.Šulcas prisipažino, kad jau sapnuoja košmarus, jog ant Biržos tilto susidaro autobusų ir automobilių spūstis, jis neatlaiko apkrovų ir sugriūva.

"Baisu apie tai ir pagalvoti. Turime suprasti, kad laukia tikrai sunkus laikas ir jį reikia solidariai išgyventi. Man keista, kad žmonės į senamiestį veržiasi automobiliais. Jo gatvelės juk pritaikytos arkliams ir pėstiesiems. Kodėl negalima palikti mašinos kitapus Danės ir pėstute nueiti į senamiestį? Juk dabar atsiras ir daug mėlynųjų zonų, kur automobilių stovėjimas bus ypač pigus", – priminė A.Šulcas.
 

Uždarys kovo 15-ąją

Anksčiau planuota, jog Pilies tiltas remontui turi būti uždarytas nuo kovo 1-osios, tačiau eismas juo dar kurį laiką bus leidžiamas.

"Viskas priklausys nuo to, kaip Miesto ūkio departamentas spės parengti miestą Pilies tilto uždarymui: gatvėse perbraižyti juostas, pastatyti informacinius ženklus. Ir mes, ir rangovai norėjome Pilies tiltą uždaryti nuo kovo 10-osios, tačiau nebus spėta pasiruošti. Todėl reali uždarymo data – kovo 15-oji", – teigė Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros įgyvendinimo poskyrio vyriausioji specialistė Irena Linkauskienė.

L.Dūda patvirtino, jog miestas iki kovo 15-osios tikrai bus parengtas Pilies tilto uždarymui.

"Tačiau ta diena yra šeštadienis, tad gal tikslingiau būtų Pilies tiltą uždaryti nuo kovo 17-osios, pirmadienio", – teigė L.Dūda.

Planuojama, kad Pilies tiltas bus uždarytas 10 mėnesių, tačiau nėra jokių garantijų, kad nepatogumai tiek ir tęsis.

"Viskas priklausys nuo finansavimo. Jei bus pinigų, rangovai padarys tai, ką reikia, ir tiltas vėl bus atidarytas po 10 mėnesių. Tačiau jei finansavimas strigs, aišku, vėluosis ir darbai bei tilto atidarymo data", – reziumavo I.Linkauskienė.

Pilies tilto ir jo prieigų rekonstrukcija kainuos apie 11 mln. litų. Kol kas visa reikalinga suma miesto biudžete nėra suplanuota.

Informacija ir faktai

Miesto valdžia parengė mėlynųjų zonų schemą. Tokiose zonose, kurios numatytos senamiesčio prieigose, uostamiesčio centre palikti automobilį 4 valandoms kainuos 2 litus, o visai dienai – 6 litus. Mėlynųjų zonų schema galios, kol bus uždarytas Pilies tiltas.

Naujos mėlynosios zonos:

Teritorija tarp Šiaurinio rago, Uosto direkcijos teritorijos rytinės ribos, Sankryžos ir Naujosios Uosto g.;
Klaipėdos piliavietės teritorija;
Aikštelė J.Janonio g. 21;
Aikštelė prieš J.Janonio g. 19, tarp S.Dariaus ir S.Girėno bei J.Janonio g.;
Aikštelė Sportininkų g. 3;
Aikštelė Herkaus Manto g. 43;
Bangų g. 3;
Aikštelė tarp S.Nėries g. ir autobusų stoties;
Danės g. ruožas nuo Laivų skg. iki Mokyklos g.;
Gluosnių g.;
Gluosnių skg.;
Aikštelė tarp Tilžės g. 15 ir 19;
Aikštelė Rumpiškės g. 2;
Aikštelė prie sklypo Taikos pr. 5;
Žiedų skg.;
Aikštelė prie sklypo Galinio Pylimo g. 16;
Sinagogų g. ruožas nuo Galinio Pylimo g. iki sklypų Taikos pr. 4A ir 6.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra