Pereiti į pagrindinį turinį

Pirkėjų mažiau – kainos tos pačios

2009-02-18 09:00
Pirkėjų mažiau – kainos tos pačios
Pirkėjų mažiau – kainos tos pačios / Roko Medonio nuotr. Taupo: prekybininkai pastebi, kad žmonės atsisako kai kurių daržovių, mėsos, pieno produktų.

Nors prekybininkai pripažįsta, kad klientų perkamoji galia pastaruoju metu gerokai sumenko, mažinti būtiniausių maisto produktų kainų jie neskuba.

Vilioja akcijomis

Prasidėjus ekonominei krizei, mažiau išlaidauti gyventojai ėmė ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje šalių. Kone visose ES šalyse per pastaruosius kelis mėnesius maisto produktai atpigo nuo 5 iki 20 proc. Tačiau Lietuvoje kai kurie jų ne tik kad neatpigo, bet dar ir pabrango.

Nors prekybos tinklų atstovai pripažįsta, kad vartojimo mažėjimas juntamas gana stipriai, kol kas atpiginami tik tam tikri maisto produktai.

Prekybos tinklo "Iki" atstovas spaudai Tomas Vaišvila patikino, kad pastaruoju metu klientus bandoma pritraukti įvairiomis akcijomis.

"Pastebėjome, kad daugelis pirkėjų ėmė laukti akcijų ir maistą perka jų metu. To anksčiau tikrai nebūdavo. Todėl siekdami išlaikyti bent jau esamų klientų srautus, šiemet stengsimės jų organizuoti kuo daugiau. Žinoma, akcijas skelbiame ne bet kokiems produktams, o patiems reikalingiausiems ir perkamiausiems", – kalbėjo jis.

Kainas pakoregavo PVM

T.Vaišvila pabrėžė, jog teigti, kad maisto produktai nepinga, negalima. Pasak jo, kai kurie jų pastaruoju metu atpigo gana žymiai – neseniai pieno produktų kainos sumažėjo nuo 5 iki 20 proc., pigesni kai kurie duonos, mėsos gaminiai.

Nors, pasak T.Vaišvilos, nuo šių metų sausio buvo panaikintos pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos mėsos, paukštienos, žuvies bei įvairiems ekologiškiems maisto produktams, jie taip pat nepabrango tiek, kiek turėjo būti pabranginti.

"Šių produktų mokesčių našta gerokai išaugo, tačiau mes stengėmės jų nepabranginti tiek, kiek išaugo PVM, todėl ir tai galima vadinti savotišku kainų mažėjimu" , – paaiškino T.Vaišvila.

Pašnekovas priminė, kad iki sausio 1-osios išvardyti produktai buvo apmokestinti 5 proc. PVM tarifu, tačiau naujajai valdžiai panaikinus lengvatą, šis mokestis nuo sausio šoktelėjo iki 19 proc.

Atsisako kai kurių produktų

Nors, anot prekybininkų, pastaruoju metu pastebimai mažėja ne tik nebūtiniausių bei buitinių prekių pardavimas, akivaizdu, ir tai, kad žmonės gerokai taupyti ėmė ir maisto produktų sąskaita.

Prekybos tinklo "Maxima LT" atstovė spaudai Renata Saulytė pabrėžė, kad klientai vis rečiau perka ir daugelį ne pačių būtiniausių maisto produktų – sūrelių, desertų, jogurtų, daržovių, pusfabrikačių, marinuotų kepsnių, mišrainių.

"Pastebime, kad pirkėjai, nors ir atkreipia dėmesį į produkto kokybę, vis dėlto dažniausiai jų pasirinkimą apsprendžia galutinė produkto kaina, kitaip tariant, žmogus renkasi pigiausius gaminius", – pastebėjo R.Saulytė.

Jos, teigimu, šių metų sausį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, gyventojų perkamoji galia sumažėjo aštuoniais procentais. Manoma, kad artimiausiu metu žmonės pirks dar mažiau.

R.Saulytės teigimu, didėja įtampa ir tarp skirtingo tinklo parduotuvių, todėl kiekviena jų, siekdama pritraukti kuo daugiau pirkėjų, skelbia įvairias akcijas bei mažina produktų kainas. Tikėtina, kad jei vartojimas ir toliau mažės, tiek prekybininkai, tiek patys gamintojai bus priversti mažinti kainas. Tačiau kada tai pajus ir pirkėjai, prognozuoti nesiryžtama.

"Nors akcijas rengdavome nuolat, dabar esame priversti dar labiau pasukti galvas, kokių produktų žmonėms labiausiai reikia, ir pasiūlyti pigiau. Žinoma, akcijos vyksta mūsų pelno sąskaita, tačiau kitos išeities, esant tokiam kainų karui tarp prekybos tinklų, nėra. Taip pat daug ką lemia ir vartojimo mažėjimas. Jei jis smuks ir toliau, turėsime ieškoti dar daugiau būdų, kaip pritraukti pirkėjus", – įsitikinusi atstovė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų