Pereiti į pagrindinį turinį

Prabangūs baldai klaipėdiečiams apkarto

2012-02-17 05:00
Prabangūs baldai klaipėdiečiams apkarto
Prabangūs baldai klaipėdiečiams apkarto / Shutterstock nuotr.

Kas trečią dieną skundas – maždaug tokiu dažnumu klaipėdiečiai varsto atitinkamų institucijų duris dėl nekokybiškų baldų. Daugiausia problemų jie patiria su minkštais baldais, kurie pirma laiko išsisėdi, suplyšta ar išsitampo jų gobelenas. Nesvarbu kiek – kelis ar keliolika tūkstančių litų – suploję žmonės pirkiniu ne visada patenkinti.

Netenkino baldų kokybė

Pagal katalogą brangius itališkus baldus užsisakiusi klaipėdietė Adelė Daugėlienė pateko į nepavydėtiną situaciją. Sofą ir du fotelius įmonėje „Dusėtai“ lapkričio viduryje užsisakiusi ir 4 tūkst. litų avansą sumokėjusi moteris prašmatnius baldus, kainuojančius 15 tūkst. litų, gavo gruodžio pabaigoje.

„Apžiūrėjau baldus ir nepriėmiau. Netenkino kokybė. Gobelenas buvo panašus į mano užsakytąjį, bet medinė dalis, neva iš riešutmedžio, akivaizdžiai buvo nekokybiška. Raižiniai buvo visai ne tokie, o medienos sujungimo vietose žiojėjo tarpai. Pasakiau, kad vežtųsi atgal“, – pasakojo A.Daugėlienė.

Anot moters, prieš daugiau nei dešimt metų ji taip pat buvo įsigijusi itališkus, tik odinius baldus. Medinė jų dalis taip pat buvo iš riešutmedžio.

„Senųjų ir naujai atvežtų baldų mediena labai skiriasi. Atrodo, lyg būtų visai kiti baldai nei kataloge. Pagaminti kur nors Kaune, o ne Italijoje“, – piktinosi klaipėdietė.

Negrąžina sumokėto avanso

A.Daugėlienė prisiminė, kad baldų pirkimo sutartyje buvo punktas, teigiantis, jog pirkėjas, nepatenkintas baldų kokybe, apie tai turėtų pranešti pirkimo dieną. Moteris tvirtino, jog taip ir padarė.

„Įmonė, iš kurios užsakiau baldus, pareiškė, kad negrąžins avanso. Negana to, bendrovė man grasino ir teismais, jei neimsiu baldų. Aiškino, kad už 15 tūkst. litų jiems nepavyks parduoti baldų, o žalą išsireikalaus iš manęs“, – dėstė moteris.

Klaipėdietei susidarė įspūdis, kad pirkėjas per prievartą turi imti prekę, nors ir netenkina kokybė.

„Suprantu, kad pardavėjas nėra atsakingas už gamintojo broką. Tačiau dėl to nekaltas ir pirkėjas. Tegul pardavėjas kreipiasi į gamintojus ar siunčia šiems baldus atgal. Pirkėjas neprivalo pirkti baldų, kai netenkina jų kokybė“, – įsitikinusi A.Daugėlienė.

Odinė sofa nusilupo

Itališkais baldais nusivylė ir klaipėdietis Anatolijus Savinas, gyvenantis Laukininkų gatvėje. Jis pasakojo, kad odinę sofą įsigijo per tą pačią įmonę kaip ir A.Daugėlienė, tik prieš dvejus metus.

Anot vyro, būtent tokiam laikui baldams buvo suteikta garantija. Už itališką sofą vyras mokėjo 3 tūkst. litų. Dar apie 200 litų kainavo pristatymas.

„Pasibaigė garantinis laikotarpis ir pradėjo trūkinėti, luptis odos dažai. Vaizdas baisus. Odinis baldas turi ilgai tarnauti. Mes neturime vaikų, neauginame gyvūnų, kurie galėtų sudraskyti sofą“, – teigė klaipėdietis.

A.Savinas dėl sofos pirmiausia kreipėsi į pardavėjus, klausė, kodėl taip nutiko. Vyras tvirtino, kad jam buvo paaiškinta, jog baldas netinkamai prižiūrėtas.

„Paprašiau, kad duotų instrukciją, kaip teisingai reikia tai daryti. Pardavėjas paaiškino, jog tokios informacijos iš italų negauna ir Lietuvos pirkėjams nepateikia“, – pasakojo klaipėdietis.

Pasiūlė dažų ir dingo

A.Savinas kreipėsi ir į Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyrių. Čia jis sužinojo, kad pagalbos nesulauks, nes yra pasibaigęs prekės garantinis laikas.

„Apie sofos pakeitimą pardavėjas net į kalbas nėjo. Siūlė įsigyti kitą už savikainą. Gal įmanoma atlikti sofos ekspertizę, kuri parodytų, kodėl ji taip greitai susidėvėjo?“ – klausė vyras.

Klaipėdietis skundą dėl sofos parašė ir gamintojams Italijoje. Jis sulaukė atsakymo. Gamintojas atsiprašė, bet pareiškė, kad tai ne jo problema. Aiškino, kad baldai buvo ne taip naudojami. Siūlė atsiųsti dažų.

„Laiške buvo nurodytas tik įmonės pavadinimas. Kas parašė atsakymą – neprisistatė. Paprašiau, kad atsiųstų dažų, bet gamintojas dingo kaip į vandenį. Buvau nurodęs ir savo telefono numerį, bet skambučio taip ir nesulaukiau“, – nusivylimo neslėpė A.Savinas.

Nori susitarti geranoriškai

Įmonei, iš kurios klaipėdiečiai pirko baldus, atstovaujantis advokatas Aurelijus Gruodis tvirtino, jog A.Daugėlienės situacija jam žinoma.

„Moteris užsisakė baldus, o kai jie buvo atvežti, persigalvojo ir nebenorėjo pirkti. Pareiškė, kad ji buvo užsisakiusi kitokius. Ne maisto produktų inspekcija patikros metu nustatė, kad baldai pagaminti Italijoje, tokie, kokius užsakė moteris“, – tvirtino teisininkas.

Anot advokato, buvo rastas smulkus trūkumas – ne iki galo nušlifuota vieta prie sujungimo. Bendrovė pasiruošusi trūkumą ištaisyti arba suteikti pirkėjai nedidelę nuolaidą.

„Pirkėja iš pradžių norėjo visiškai neimti baldų. Yra parašyta pretenzija. Norime susitarti geranoriškai. Konfliktai niekam nenaudingi. Galime pašalinti trūkumą arba suteikti nuolaidą. Viskas priklausys nuo pirkėjos. Bet jei ši iš principo nenori pirkti baldų, vargu ar pavyks susitarti“, – svarstė advokatas.

Parduoti bus sudėtinga

A.Gruodis pastebėjo, kad moteris iš karto pareiškė, jog atvežti buvo ne tie baldai, o ne skundėsi jų kokybe. Dėl to, anot jo, galima spręsti, kad moteris persigalvojo dėl jų pirkimo.

„Būna atvejų, kai pardavėja įvelia klaidą į užsakymo dokumentus, bet šiuokart viskas buvo gerai“, – teigė teisininkas.

Pasak advokato, baldai, kuriuos užsisakė moteris, paprastai gaminami tik odiniai. Tačiau klaipėdietė išsirinko gobeleną, pardavėjas susisiekė su gamintoju, šie sutiko pagaminti ne odinius.

„Rasti kitą žmogų, kuriam patiktų šis gobelenas, ir parduoti baldus bus sunku. Ilgai laikyti jų įmonė negali. Norėdama parduoti, turės mažinti kainą, patirs nuostolių. Italams už baldus juk sumokėta“, – aiškino advokatas. Anot teisininko, baldų kaina nereikia stebėtis – jie gaminti Italijoje, o ne Lietuvoje.

Pasak A.Gruodžio, iš Italijos baldai atkeliauja per ilgesnį laiką. Dažnai atsitinka taip, kad žmonės persigalvoja, randa pigesnių variantų ir nebenori užsakytų baldų bei bando ieškoti, kaip to išvengti.

Pirkti iš katalogo rizikinga

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė tvirtino, jog patikros metu buvo nustatyta, kad A.Daugėlienė gavo tokius baldus, kokius užsakė. Defektai nustatyti tik mediniuose sujungimuose. Jie neatitinka standartų.

„Siūlome pardavėjui ir pirkėjai susitarti geranoriškai. Jei taip neįvyks, moteris galės kreiptis į teismą“, – sakė vedėja.

R.Bučinskienė teigė, kad prekyba pagal katalogą yra galima. Dėl jos gautas pirmas nusiskundimas.

„Užsisakyti pagal katalogą rizikinga. Nuotraukose viskas gali atrodyti vienaip, o realybėje – kitaip“, – įspėjo vedėja.

Faktai

Praėjusiais metais į Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyrių kreipėsi 1441 žmogus. Dėl baldų – 86 vartotojai. Jie su pardavėju, konsultuojant inspekcijos darbuotojams, problemas išsprendė taikiai.

13 skundų dėl baldų buvo pateikti raštu. Šiems vartotojams nepavyko problemos išspręsti taikiai. Visi tie skundai buvo pagrįsti ir pardavėjai turėjo tenkinti vartotojų valią.

Daugiausia skundų inspekcija sulaukė dėl minkštų baldų kokybės. Vartotojai skundėsi, kad šie įsisėdėjo, įplyšo per siūles, išsitampė gobelenas ar oda, nusilupo pastarosios danga.

Neskuba ištaisyti broko

Įvairius baldus pirkę klaipėdiečiai pastebėjo, kad, net nesibaigus garantiniam laikotarpiui, skirtingi pardavėjai ir gamintojai nenori taisyti broko.

Moteris įsigijo miegamojo baldus: lovą, spinteles ir spintą. Po kiek laiko buvo pastebėtas lovos brokas. Buvo įskilusi jos plokštė. Garantinis laikas dar nebuvo pasibaigęs. Dėl broko kreiptasi į pardavėją, surašytas aktas. Žadėta per 2-3 savaites pakeisti plokštę. Tačiau klaipėdiečiai taip ir nesulaukė skambučio, o lovos brokas buvo pašalintas tik po ilgų pirkėjų pastangų rasti teisybę.

Sofą su broku nusipirkęs vyras kelis mėnesius vargo, kol ji buvo suremontuota, nors garantija dar nebuvo pasibaigusi.

Į sudėtingesnę situaciją buvo pakliuvusi dar viena klaipėdietė. Moteris nusipirko sofą. Kitą dieną baldui nukrito šonas. Ji apie tai pranešė pardavėjui. Šis vis žadėjo atvažiuoti suremontuoti, bet taip ir neatvyko. Po mėnesio paskambinusi moteris sužinojo, kad įmonė, iš kurios pirko sofą, bankrutavo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų