Planas, panašu, buvo kuklus
Šiais metais į pradines klases mieste išžygiavo 7 792 pradinukai. Planuojant dotacijų Pradinuko bilietui poreikį reikėjo įvertinti, kiek mokinių juo naudosis. Dalį į mokyklą asmeniniu transportu atveža tėvai, dalis gyvena netoliese ir klasę pasiekia pėsčiomis. Atsižvelgėme ir į Vilniaus patirtį: pirmaisiais metais ten panašiu
Pradinuko bilietu naudojosi tik 16 proc. mažųjų moksleivių. Realiai ir šiek tiek optimistiškai – kaip mums atrodė – miesto biudžeto planuotojams teikėme prognozę, jog šiais mokslo metais naujuoju bilietu naudosis 25 proc. pradinukų. Tačiau pirmieji bilietų įsigijimo skaičiai rodo, kad greičiausiai planavome per kukliai.
Pirmoji pirkimų banga – aukšta
Pastarosiomis savaitėmis plūstelėjo aukšta Pradinuko bilieto pirkimo banga. Šiandien jau esame pardavę 1 448 bilietus iš 1 948 planuotų. Tai reiškia, jog su naujuoju bilietu jau dabar važinėja 18,58 proc. mažųjų miesto moksleivių – didesnis nuošimtis nei Vilniuje per visus pirmuosius jų galiojimo metus.
Kiekvieną dieną tas skaičius pasipildo. Mūsų Klientų aptarnavimo centre S.Daukanto g. 13A (darbo laikas pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8 iki 19 val., penktadieniais – nuo 8 iki 18 val.) dažniau matome anksčiau retai besilankiusius pirkėjus: trisdešimtmečius, perkančius lengvatinį bilietą. Iki metų pabaigos planuojame šiuos bilietus pradėti platinti ir kituose platinimo taškuose.
Pirkti prasminga ir vėliau
Manome, kad Pradinuko bilietai – tegu ir mažiau – bus perkami iki kitų metų ankstyvo pavasario ir planuotas skaičius bus viršytas. Mat dalis tėvelių savo vaikams jau anksčiau buvo nupirkę metinį ar pusmetinį bilietą ir jų galiojimo laikas dar nėra pasibaigęs. Kita dalis tėvelių galbūt dar abejoja dėl savo vaiko brandos ir Pradinuko bilietą apsispręs pirkti jau įsibėgėjus mokslo metams.
Pradinuko bilietas yra pigesnis nei trys mėnesio darbo dienų bilietai su 80 proc. nuolaida, kuriais naudojasi moksleiviai. Tad pradinukų tėveliai sutaupys pirkdami jį net vasarį pavasario mėnesiams.
Į autobusą – jau mokytas
Neabejojame, kad tėveliai, pirkdami Pradinuko bilietą, ne tik įvertina savo mažylio brandą, tačiau jį ir apmoko, kaip naudotis viešuoju transportu: kaip lipti, žymėti bilietą, salone užimti saugią vietą. Tokį apmokymą geriausia atlikti kartu važiuojant, žodžiu, vaikui pakomentuojant veiksmus ir paaiškinant jų prasmę. Naudos duoda ir stresinių situacijų pamodeliavimas – ką daryti namie pamiršus bilietą, pravažiavus reikiamą išlipimo stotelę ir panašiai. Taip apmokytas pradinukas nuo pirmų dienų susiformuos tinkamus saugios ir patogios kelionės įgūdžius.
Vilniaus patirtis
Prieš įdiegiant pas mus Pradinuko bilietą, Klaipėdoje atidžiai stebėta Vilniaus patirtis. Sostinėje su tuo bilietu mažieji važinėja jau penktus metus. Per tą laiką didėjo tiek bendras pradinukų skaičius, tiek ir tokiu bilietu besinaudojančiųjų dalis. Vilniuje Pradinuko bilietų 2015-aisiais nupirkta 3 430, pernai – jau 13 814. Tad sostinės patirtis rodo, jog toks bilietas populiarus ir reikalingas tėveliams.
Klaipėdos tėveliai – išmanesni
Vilniuje, bent kol kas, kur kas didesnė nei Klaipėdoje pradinukų dalis naudojasi specializuotu savo bilietu: Vilniuje apie pusę, Klaipėdoje – tik 18,58 proc. Pas mus dabar dar tik pirmosios šios naujovės dienos, taigi apibendrinimų apie bilieto poreikį ir Klaipėdos tėvelių pasitikėjimą savo mažyliais dar negalime daryti. Tačiau jau galime atsargiai spėti, kad mūsų tėveliai guviau gaudosi technologijose. Vilniuje tik 12 proc. Pradinuko bilietų nuperkami internetu, o Klaipėdoje – net 45 proc.
Antras po Senjoro bilieto
Pradinuko bilietas – tai jau antras specialus klaipėdietiškas lengvatinis bilietas. Pirmasis buvo Senjoro bilietas. Nuo 2017-ųjų asmenys, išėję į pensiją, mieste gali naudotis visų dienų pusės metų ar metų terminuotuoju bilietu su 50 proc. nuolaida. Šios Senjoro bilietų rūšys kasmet populiarėja.
Pirmaisiais metais buvo 900 unikalių jų naudotojų, pernai – jau 1 100, šiemet laukiame apie 1 200. Tokių bilietų naudotojai – pensininkai iki 70 metų. Pradinukų ir Senjoro lengvatiniai bilietai miesto biudžetui kasmet papildomai kainuos apie pusę milijono eurų.
Rajone – jokių lengvatinių naujovių
Klaipėdos mieste ir rajone veikia vieninga viešojo transporto sistema. Tačiau rajono maršrutuose bilietai (iškyrus pavienius maršrutus, prie kurių finansavimo atskirais susitarimais prisideda rajono biudžetas) jau yra antrosios tarifinės zonos, brangesni.
Nei Pradinuko, nei Senjoro bilietas antrosios tarifinės zonos maršrutuose negalioja. Taip yra todėl, kad miestas neprivalo dotuoti rajono keleivių, o rajono valdžia sprendimo dotuoti nepriima.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ l.e.d.p. Andrius Samuilovas
![Straipsnis užsakytas](/themes/custom/dienalt-custom-theme/build/assets/images/dmn-pr-kd.png)
Naujausi komentarai