Permainos gąsdina
Šalies Prezidentės Seimui pateiktos svarstyti Švietimo įstatymo pataisos dėl švietimo įstaigų vadovų atrankos, skyrimo, vertinimo bei darbo terminų privertė sunerimti pačius įstaigų vadovus.
Kai kuriems atrodo neteisinga, kad, paaukojus daug metų vienai mokyklai, iš užimamo posto tektų pasitraukti be svarių motyvų.
Jei seimūnai nuspręs riboti direktorių kadencijų skaičių, nuo kitų metų liepos 1 d. bus atleisti tie vadovai, kurie vienoje įstaigoje išdirbo 10 ir daugiau metų.
Klaipėdos miesto švietimo įstaigų direktoriai teigė nesantys nusiteikę prieš kadencijas, tačiau visas naujoves vertina itin atsargiai.
Esą įstatymas negali veikti atgaline tvarka.
"Priimame iššūkius ir esame pasiruošę keistis, tačiau griežtai nesutinkame su teikiamo projekto aiškinamajame rašte išdėstytais faktais. Pavyzdžiui, su tuo, jog būtų ieškoma dirbtinų galimybių atleisti mokyklų vadovus", – kalbėjo Klaipėdos M.Mažvydo progimnazijos direktorius Vytautas Dumčius.
Nėra vadovų rezervo
Lietuvos, taip pat ir Klaipėdos pedagogai, pritardami Prezidentės iniciatyvai, seimūnams pateikė savo siūlymus.
Jų nuomone, priimant pataisas, svarbu realiai įvertinti esamą situaciją, taip išvengiant neigiamų pasekmių švietimo sistemoje.
Esą šiuo metu nėra paruošto mokyklų vadovų, kurie užimtų dabartinių vietas, rezervo. O norinčiųjų pretenduoti skaičius – mažėja.
Klaipėdos H.Zudermano gimnazijos direktorė ir Klaipėdos miesto mokyklų vadovų asociacijos pirmininkė Jolita Andrijauskienė apgailestavo, jog, prieš pateikiant pataisas, nebuvo pasitarta su pačiais pedagogais.
"Pasisakome už neskubotus, labai apgalvotus sprendimus ir tik parengus atitinkamus poįstatyminius aktus. Tačiau tokia diskusija turėjo įvykti dar prieš teikiant švietimo įstatymo pataisas", – teigė ji.
Esą Lietuvoje prastėjantys mokinių rezultatai nesusiję vien tik su mokyklų direktorių darbu ir kaltinti vadovus dėl vaikų prastėjančių pasiekimų – nekorektiška.
Problemų yra daug
"Mūsų švietimo sistemoje yra daugiau spręstinų problemų nei vadovų kadencijų klausimas. Pavyzdžiui, mokytojų stoka, jų kompetencijos trūkumas, kokybiškas paruošimas, finansavimas ir kitos. Problema yra pati švietimo sistema. Ir tos švietimo sistemos pertvarką, niekam valstybėje neturint aiškios tos pertvarkos vizijos, pradėjus nuo vadovų kaitos, problemų neišspręsime. O gal tik dar labiau pagilinsime", – svarstė J.Andrijauskienė.
Pažymima, kad daugelyje pasaulio šalių švietimo įstaigų vadovai dirba pagal neterminuotas darbo sutartis. Priešingu atveju yra sudaromos galimybės sutartis atnaujinti.
Šiuo metu iš 33 Klaipėdoje veikiančių mokyklų esti trys pensinio amžiaus vadovai, 10-ies metų vadovavimo mokyklai stažo neturi 9 vadovai. 50 darželiuose ir darželiuose-mokyklose – 15 pensinio amžiaus vadovų.
Naujausi komentarai