Susidėvėjusios ir neprižiūrimos laiptinių durys, nereguliuojamas šildymas, milžiniškos sąskaitos ir kitos problemos skatina Klaipėdos daugiabučių namų bendrijų prižiūrimų namų gyventojus atsigręžti į profesionalus. Bendrijų pirmininkai dėl namo priežiūros nebesusikalba su gyventojais, tad klaipėdiečiai vis dažniau kreipiasi į administravimo paslaugas teikiančias bendroves.
Kantrybės taurė – perpildyta
Bendrijai „Ražuva“ priklausančių dviejų uostamiesčio daugiabučių gyventojai prarado viltį, jog atsakingi asmenys pakrutins bent pirštą, kad būtų pagerinta namų būklė. Gyventojai skundžiasi, jog šiuo metu vaizdas toks kraupus, kad net gėda kviestis svečius. O ką jau kalbėti apie kitas įsisenėjusias bėdas, dėl kurių kenčia piniginė ir kyla nepatogumų buityje.
„Už lango spaudžia smarkus šaltukas, o mūsų laiptinės durys būna nuolat atidarytos. Kai apie tai pranešėme bendrijos pirmininkei, ši atšovė, jog tai – ne jos rūpestis. Bet tada kieno tai problema? Juk už šilumos nuostolius moka ne tik tie, šalia kurių butų švilpia vėjai, bet ir visi namo gyventojai“, – dėl neūkiško požiūrio piktinosi bendrijai priklausančio Varpų g. 29 namo gyventojas, panoręs likti anonimu.
Apmaudo dėl prastos daugiabučio priežiūros neslėpė ir kito bendrijos namo – Varpų g. 17 – gyventoja. Moteris skundėsi, jog bendrijos pirmininkė nesugeba organizuoti būtiniausių daugiabučio remonto darbų.
„Prašėme organizuoti stogo remontą, nes lyjant lietui vanduo į butus veržiasi upeliais, tačiau pirmininkė atkirto, jog nėra pinigų. Prašėme, kad nors gyventojų susirinkimą surengtų, tačiau ir čia pirmininkė buvo kurčia“, – skundėsi Varpų g. 17 gyventoja.
Ataskaitos – po devyniais užraktais
Gyventojus piktina ne tik aplaidus bendrijos vadovų požiūris į būtiniausius daugiabučio priežiūros darbus, bet ir nenoras pateikti ataskaitas už tai, kur buvo panaudoti iš žmonių surinkti pinigai. Teigiama, kad bendrijos buhalterei jau 6 metus nepristatomos ataskaitos už panaudotas lėšas. Be to, ignoruojami namo gyventojų iniciatyva organizuojami susirinkimai. Todėl žmones kamuoja įvairūs įtarimai.
„Žolė nepjauta, netvarka – baisi, o gauname sąskaitas už remonto darbus. Darbų niekas nedetalizuoja, o kas padaryta – nematyti“, – nusivylimo neslėpė gyventojai.
Sugrįžo iš kur išėję
Ieškodami išeities iš susidariusios aklavietės gyventojai nusprendė sugrįžti į daugiabučių priežiūros paslaugas teikiančią bendrovę „Žardės būstas“. Ši įmonė minėtus namus administravo ir iki įsikuriant bendrijai. Šios bendrovės paslaugas užsisakiusių gyventojų laukė staigmena – „Žardės būsto“ namo administravimo mokestis pasirodė mažesnis nei bendrijos „Ražuva“.
„Žinome šių gyventojų bėdas, todėl jau artimiausiu metu bendrijos „Ražuva“ daugiabučiuose ketiname pakeisti įėjimų duris, laiptinės langus. Taip sumažinsime šilumos nuostolius ir sąskaitas už šilumą. Kadangi bendrijos sąskaita areštuota, darbus siūlysime atlikti išsimokėtinai ir gyventojams pageidaujant suteiksime paskolą. Mūsų tikslas – kad namuose būtų užtikrinta tvarka, todėl, jei gyventojai pritars, atliksime įvairius kitus daugiabučio remonto darbus“, – teigė bendrovės „Žardės būstas“ direktorė Birutė Jevdokimenko.
Profesionalais pasitiki labiau
Varpų g. 17 namo istorija – ne vienintelis pavyzdys, kai bendrijos daugiabučių priežiūrą patiki profesionalams. Klaipėdoje administravimo paslaugų prireikė ir bendrijai „Alksnynė-13“, prižiūrinčiai 37 butų daugiabutį. Tiesa, nors šios bendrijos administruojamas daugiabutis yra pavyzdingas, tačiau namo atstovai nusprendė rūpesčius dėl techninės daugiabučio priežiūros patikėti didelei įmonei.
„Kad ir kaip gerai namo priežiūra rūpintųsi įgaliotas asmuo, administravimo paslaugas geriau patikėti rimtai įmonei. Juk įvykus avarijai norisi žinoti, kad ji bus operatyviai lokalizuota. Be to, patikėjus eksploatavimo paslaugas įmonei, patiems nebereikia sukti galvos ir ieškoti, kas prižiūrės šildymo ir kitas namo sistemas, atliks techninio pobūdžio darbus“, – sakė namo gyventoja Jonė Kondratienė.
Bendrovės „Žardės būstas“ direktorė B.Jevdokimenko teigė vertinanti tokį gyventojų pasitikėjimą ir pažadėjo dėti visas pastangas, kad namo rūpesčiai neslėgtų žmonių pečių.
„Turime visą reikalingą infrastruktūrą, todėl galime operatyviai reaguoti ir, reikalui esant, skubiai šalinti gedimus. O patyrę mūsų įmonės specialistai visada pasiruošę patarti, atsakyti į kilusius klausimus ir organizuoti remonto darbus“, – užtikrino B.Jevdokimenko.
Bendrovės „Mano būstas“ pastatų priežiūros vadybininko Edgaro Vyganto teigimu, prižiūrėti tenka ir naujos statybos namus. Vienas pavyzdžių – daugiabutis Vytauto g. 157 Palangoje.
„Šiam daugiabučiui teikiame visą paslaugų paketą – nuo administravimo, aplinkos tvarkymo iki valymo. Kadangi namas naujas, tai ir priežiūros reikia kiek kitokios nei senos statybos namams. Pavyzdžiui, prižiūrėdami teritorijas tveriame tvoras, organizuojame eismo ir automobilių statymo sistemas“, – kalbėjo E.Vygantas.
Diegia efektyvius sprendimus
Daugiabučius namus administruojančių bendrovių atstovai pasakojo, kad jų įmonėse diegiamas naujas gyventojų aptarnavimo standartas. Jau netolimoje ateityje specialiuose interneto portaluose gyventojai galės gauti visą su jų namu susijusią informaciją. Savo ruožtu operatyviai dirbantis skambučių centras neleidžia „pasimesti“ gyventojų pranešimams, nes visa informacija kaupiama duomenų bazėse. Be to, administratorių finansinės galimybės leidžia gyventojams taikyti lanksčiausias išsimokėjimo už atliktus darbus sąlygas.
„Mūsų tikslas – tapti geriausia įmone namų priežiūros srityje ir tikimės, kad darbo efektyvumą didinantys sprendimai leis greičiau ir efektyviau spręsti gyventojų problemas. Bendrijoms teikiame naujo standarto paslaugų paketą – nuo administravimo iki techninės priežiūros, valymo“, – akcentavo bendrovės „Mano būstas“ Klaipėdos regiono vadovas Mindaugas Genys.
Naujausi komentarai