Pereiti į pagrindinį turinį

Rengiamasi gilinti Šventosios uostą

2023-06-03 02:00

Šventosios uoste prasidės darbai, kuriais siekiama jį paversti nedideliems laiveliams ir jachtoms įplaukti vieta.

Prisiminimas: prieš 12 metų išgilinta Šventosios uosto įplauka buvo sukėlusi daug vilčių, bet jūra jas greitai palaidojo užnešdama smėliu.
Prisiminimas: prieš 12 metų išgilinta Šventosios uosto įplauka buvo sukėlusi daug vilčių, bet jūra jas greitai palaidojo užnešdama smėliu. / V. Matučio nuotr.

Sieks palaikyti gylį

Šiomis dienomis paskelbtas dokumentų rengimo konkursas dėl grunto kasimo ir šalinimo Šventosios jūrų uoste. Iš tiesų tai dar nereiškia, kad Šventosios jūrų uosto direkcija jau rengiasi gilinti uosto laivybos kanalą. Kol kas tik bus atliekami tyrimai, kaip tas kanalas ateityje galėtų būti gilinamas.

Planuojama, kad Šventosios jūrų uosto laivakelis arba įplaukos kanalas turėtų būti išgilintas ir būtų palaikomas ne mažesnis nei 2,5 metrų gylis.

Būtų parengtas gana išsamus Šventosios jūrų uosto gilinimo dokumentų paketas su grunto cheminių ir biologinių savybių tyrimais, kad būtų gautas atsakymas, ar gruntą bus galima pilti į jūrą.

Nori užtikrinti funkcionavimą

Daugiau kaip prieš dešimt metų Šventosios uostas jau buvo išgilintas. Tačiau oficialiai laikoma, kad uostas veikė tik dešimt dienų – tiek užtruko, kol vėjas užnešė išgilintą laivybos kanalą.

Dabar užsakydama Šventosios uosto kanalo gilinimo ir valymo analizę, Šventosios jūrų uosto direkcija norėtų užsitikrinti, kad kanalas funkcionuotų bent 12 mėnesių.

Tada išgilinus Šventosios uosto įplaukos kanalą iškastas gruntas buvo supiltas ant jūros kranto prie pat kanalo. Tai iš dalies ir tapo priežastimi, kodėl kanalas itin greitai buvo užneštas. Tuometinė Eugenijaus Gentvilo vadovaujama Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija turėjo pretenzijų rangovams, kad gruntą prie kranto jie supylę nesuderinę su užsakovu.

Dabar užsakydama Šventosios uosto kanalo gilinimo ir valymo analizę, Šventosios jūrų uosto direkcija norėtų užsitikrinti, kad kanalas funkcionuotų bent 12 mėnesių.

Todėl atskirai planuojama analizuoti apsaugą nuo jūros nešmenų, atlikti pakrantės ties Šventosios uostu hidrodinaminį modeliavimą.

Iš esmės ketinama išanalizuoti, kokią įtaką natūraliam Šventosios uosto laivybos kanalo pravalymui gali turėti Šventosios upės tėkmė.

Situacija: Šventosios uosto atstatymo planuose jis matomas su molu. „Jūros“ archyvo nuotr.

Ieškos ir sunkiųjų metalų

Neabejotina, kad 12 metų senumo istorija lemia ir tai, kad dabartinė Šventosios jūrų uosto direkcija gilinimui rengiasi itin nuosekliai – su grunto tyrimais, jo šalinimo sąlygų vertinimu ir panašiai.

Rengiantis Šventosios uosto laivybos kanalo gilinimui planuojama įvairiose vietose paimti ir nusiųsti į laboratoriją ištirti 12 mėginių.

Bus analizuojama, ar būsimojo Šventosios uosto laivakelio grunte nėra sunkiųjų metalų ir medžiagų, pavyzdžiui, kadmio, chromo, vario, švino, gyvsidabrio, nikelio, naftos produktų ar kitų cheminių teršalų.

Tikimybė, kad jų ten būtų, nėra didelė, nes Šventosios uoste nebuvo nei laivų statyklų, nei didelių laivų. Daugelį metų į uostą įplaukdavo tik plokščiadugniai žvejų laiveliai su pakabinamais varikliais.

Šventosios uosto grunte bus ieškoma ir parazitų – koliforminių bakterijų, salmonelių ar helmintų kiaušinėlių ir lervų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų