Slipas Atmatos upėje
Šilutės rajono savivaldybė paskelbė, kad Uostadvaryje įrengs 4,3 m pločio ir 21 m ilgio mažųjų laivų nuleidimo ir iškėlimo slipą. Tam bus naudojamos ir savivaldybės, ir Aplinkos tvarkymo paramos fondo lėšos.
Prie slipo numatoma įrengti ir privažiavimo kelią su automobilių stovėjimo aikštele.
Naujas laivų nuleidimo ir iškėlimo slipas bus įrengtas prie Atmatos upės.
Prieš kurį laiką Uostadvaryje prie Atmatos upės buvo numatoma pastatyti ir šiuolaikinį Nemuno deltos ir Kuršių marių apžvalgos bokštą. Geri norai kol kas įstrigo, nes bokšto statybos sąmata smarkiai išaugo.
Uostadvaris tampa viena iš patrauklesnių ir atraktyvių Šilutės rajono vietų. Jame yra uostelis, švyturys, kuriuos tvarko ir prižiūri Vidaus vandens kelių direkcija. Uostadvaryje veikia ir polderių vandens kėlimo stotis, kuri paversta savotišku šios srities muziejumi.
Į Preilą vešis laivus
Su mažųjų laivų eksploatacija susijusį objektą žadama įrengti ir Kuršių nerijoje.
Šiuo metu paskelbtas konkursas parengti laivų priekabų saugojimo aikštelės projektą Preiloje.
990 kv. metrų plote netoli Kuršių marių turėtų būti įrengta beveik 700 kv. metrų priekabų saugojimo aikštelė. Joje preliminariai tilptų iki 15 automobilių su priekabomis
Aikštelėje planuojama įrengti ir 1–2 elektromobilių įkrovimo vietas.
Tokios, palyginti nedidelės aikštelės įrengimo filosofija paprasta – pritraukti kuo daugiau lankytojų į Preilą. Siekiama, kad žmonės su pervežamais nedideliais laiveliais atvykę į Preilą galėtų nusileisti laivus ir plaukioti.
Tikimasi, kad taip jie ilgesniam laikui pasiliktų ir pačioje Preiloje.
Atsinaujina: sieną su Rusija Kuršių mariose žymės nauji plūdurai. VSAT nuotr.
Autobuso kol kas nebus
Liūdnokas laivybos sezonas šiais metais gali būti Klaipėdoje.
Savivaldybei šiemet greičiausiai nepavyks paleisti planuoto ir žadėto vandens autobuso Dangės upe, nors tam buvo rengtasi.
Dar vasarį Klaipėdos miesto savivaldybė skelbė konkursą dėl pėsčiųjų takų ir aikštelių įrengimo prie Dangės upės. Aikšteles planuota įrengti tose vietose, kur ateityje planuojama statyti pantonines prieplaukas.
Savivaldybei šiemet greičiausiai nepavyks paleisti planuoto ir žadėto vandens autobuso Dangės upe, nors tam buvo rengtasi.
Iš viso numatyta įrengti 5 takus prie Liepų gatvės tilto, Dangės vingio, Žolynų kvartalo, Botanikos sodo ir Tauralaukio tilto. Tose vietose bus įrengtos ir 6 kv. metrų pločio aikštelės.
Ties Liepų gatvės tiltu, Dangės vingiu, Žolynų kvartalu, Botanikos sodu ir Tauralaukio tiltu numatytos įrengti ir nuo 13 iki 20 m ilgio ir 1,5 m aukščio Dangės upės atraminės sienutės.
Visi šie darbai susiję su idėja Dangės upėje paleisti plaukioti vandens autobusą. Aikštelės prie Liepų gatvės tilto, Dangės vingio, Žolynų kvartalo, Botanikos sodo ir Tauralaukio tilto ir būtų tos vietos, kur keleivius galėtų priimti ir išleisti vandens autobusai.
Panašu, kad šių metų sezoną vandens autobuso greičiausiai dar nebus, nes jam nėra kur plaukti. Viena iš priežasčių, kad vasarą planuojama iš esmės atnaujinti prie Dangės upės esantį Klaipėdos universiteto botanikos sodą. Jis buvo numatytas kaip viena iš atraktyvių vietų, kur Dangės upės vandens autobusas sezono metu galėtų plukdyti žmones.
Pažymės sieną Kuršių mariose
Tai, kad laivybos sezonas jau visai čia pat, liudija ir tas faktas, kad Valstybės sienos apsaugos tarnyba Kuršių mariose rengiasi valstybės sienos su Rusija žymėjimui.
Iš viso planuojama pastatyti 11 naujų sienos žymėjimo plūdurų. Pagal schemą valstybės sieną Kuršių mariose žymi 31 plūduras. Tai gali reikšti, kad likę plūdurai buvo jau naudoti ankstesniais metais.
Šiemet planuojama pastatyti visiškai naujus cilindro formos plūdurus, pagamintus iš nerūdijančio plieno ar galvanizuoto metalo ir ultravioletiniams spinduliams atsparaus polietileno.
Ant kiekvieno plūduro išdėstomos ir specialios metalinės plokštelės. Jos skirtos tam, kad laivai galėtų fiksuoti plūdurus. Plokštelės yra tarsi laivų radarų atsakikliai.
Iki 130 kilogramų svorio plūdurams laikyti turės būti pagaminti ir specialūs inkarai.
Kuršių mariose bus įrengti raudonos spalvos plūdurai. Tokia spalva pasirinkta ne todėl, kad jie žymės vandens sieną su Rusija, o todėl, kad reikalavimus dėl ryškiausiai matomos raudonos spalvos yra pateikusi Tarptautinė švyturių organizacija (IALA - International Association Lighthouse Authorities).
Naujausi komentarai