Rugsėjo 30-ąją Klaipėdos miesto savivaldybė oficialiai planuoja atidaryti rekonstruotą Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžą. Ji buvo pastatyta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšomis.
Sumokėjo pinigus
„Nežinau kodėl daromi pareiškimai, kad dėl šios sankryžos statybos Uosto direkcija nė piršto nepajudino. Taip nėra. Surinkome skaičius, kurie įrodo tikrąją padėtį“, - aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Sankryža įrengta už Europos sąjungos ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšas. Projekto rangovo parinkimo ir projekto administravimo darbus atliko Klaipėdos miesto savivaldybė.
„Į Klaipėdos miesto savivaldybės sąskaitą Uosto direkcija pervedė 1,97 mln. eurų. Iš viso buvo numatyta 2,12 mln. eurų. Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos techninio projekto rengimas kainavo apie 88 tūkst. eurų. Šio projekto rengimą taip pat finansavo Uosto direkcija“, - patikslino A.Vaitkus.
Iškeldins pastatus
Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos išvystymas pareikalaus ir daugiau investicijų. Numatoma nugriauti keletą greta sankryžos esančių pastatų – darželį, moksleivių saviraiškos centrą ir pastatą, esantį Nemuno g. 93A.
Jiems išpirkti Uosto direkcija preliminariai turėtų skirti daugiau kaip 1,8 mln. eurų.
„Sunkaus transporto sankryžą su vaikų darželiu yra nesuderinami dalykai. Tą problemą teko spręsti, nes to pareikalavo Klaipėdos visuomenės sveikatos centras“, - pripažino A.Vaitkus.
Iškėlus darželį, moksleivių saviraiškos centrą ir Nemuno g. 93A pastatą su jau esama teritorija susidarys maždaug penkių hektarų laisva teritorija. Uosto direkcija dar nėra iki galo apsisprendusi, kas joje bus, nes į dalį ploto pretendavo valstybės tarnybos, norinčios įrengti pasienio ir muitų kontrolės postą.
A.Vaitkus mano, kad atsilaisvinusią teritoriją uosto reikmėms turėtų naudoti kuri nors krovos kompanija. Kas tą teritoriją naudos būtų nustatoma konkurso būdu. Į tą teritoriją galėtų pretenduoti tiek šalia esančios „Klaipėdos Smeltė“, tiek „Centrinis Klaipėdos terminalas“.
Mokėjo už projektus
Uosto direkcija jaučiasi esantis vienas iš iniciatorių aktyviai veikęs, kad Baltijos prospekto ir Minijos sankryža būtų pastatyta, o tuo pačiu pradėtas tvarkyti Klaipėdos miesto centrinis išvažiavimas.
Dar 2008 metų pradžioje buvo pasirašytas susitarimas tarp Uosto direkcijos, Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos miesto savivaldybės ir Lietuvos geležinkelių dėl Baltijos prospekto sankryžų su Minijos gatve, Taikos prospektu ir Šilutės plentu rekonstravimo techninių projektų parengimo. Juos turėjo parengti Uosto direkcija ir perduoti Klaipėdos miesto savivaldybei.
Pagal Uosto direkcijos sutartį su bendrove „Tiltų ekspertų centras“ tokie projektai buvo parengti ir perduoti Klaipėdos miesto savivaldybei. Parengti šiuos projektus Uosto direkcijai kartu su INTERREG III B (Techniniai pasiūlymai) ir TENT-T fondo (Techniniai projektai) kainavo 1,291 mln. eurų. Konkrečiai Baltijos prospekto ir Minijos gatvės rekonstravimo projektas Klaipėdos savivaldybei buvo perduotas 2012 metų pabaigoje. Sutartis dėl šios sankryžos rekonstravimo tarp Uosto direkcijos ir Klaipėdos miesto savivaldybės buvo pasirašyta 2014 metų gegužės 5 d.
Naujausi komentarai