Klaipėdos savivaldybės administracijos pertvarka, kurią įgyvendinus tikimasi sutaupyti, kur kas labiau panaši į siekį sukurti daugiau patogesnių darbo vietų. Jau numatyta įkurti 15 naujų vedėjų pareigybių.
Naikins Sveikatos skyrių
Specialiai sudarytos darbo grupės parengta nauja savivaldybės administracijos struktūra vakar pristatyta miesto tarybos kolegijoje.
Ši struktūra buvo kuriama todėl, kad esą savivaldybės darbuotojų skaičių reikia sumažinti 10 proc., nes tiek kitais metais mažės darbo užmokesčio fondas. Todėl naujoje struktūroje numatyta panaikinti kelis dabar veikiančius skyrius ir taip atleisti nereikalingus darbuotojus.
Bus panaikintas Sveikatos apsaugos skyrius, tačiau paliktas savivaldybės gydytojo ir visuomenės sveikatos specialisto etatas. Nuspręsta naikinti ir gyvenamosios vietos deklaravimo tarnybą, o išsaugoti tik du gyvenamosios vietos deklaravimo specialistų etatus.
Ketinama panaikinti ir Viešųjų ryšių poskyrį ir palikti tik vieną specialistą, kuris žiniasklaidai bei visuomenei teiktų naujienas apie savivaldybę.
Viešosios tvarkos, Aplinkos kokybės skyriai bei Transporto tarnyba taps Aplinkos skyriaus poskyriais. Toks pat likimas laukia ir Kapinių priežiūros tarnybos, kuri taps Miesto tvarkymo skyriaus poskyriu.
Skaičiuojama, kad, patvirtinus naują administracijos struktūrą, bus panaikintos 26 pareigybės.
Paklausta, kiek pinigų pavyks sutaupyti, kai bus pradėta dirbti pagal naują struktūrą, Personalo skyriaus vedėja Danutė Valuckienė teigė, jog ekonomija kol kas dar skaičiuojama.
Meras Rimantas Taraškevičius buvo šiek tiek tikslesnis. Jo teigimu, patvirtinus naują struktūrą, atleidus 26 darbuotojus per mėnesį pavyks sutaupyti apie 75 tūkst. litų.
Kurs du departamentus
Tačiau nelabai panašu, kad nauja savivaldybės administracijos struktūra miesto biudžetui bus naudinga, nes sukuriama daugiau tokių pareigų, kurias užimantiems darbuotojams turėtų būti padidinti atlyginimai.
Šiuo metu savivaldybėje yra keturi departamentai, kurių direktoriai kuruoja įvairių skyrių veiklą. Numatyta departamentų skaičių didinti iki šešių. Išliks Miesto ūkio ir Urbanistinės plėtros departamentai, o Socialinis bei Ekonomikos ir strategijos departamentai bus išskaidyti į keturis: Socialinių reikalų, Ugdymo ir kultūros, Investicijų ir ekonomikos, Finansų ir apskaitos.
Sukuriant du naujus departamentus, prireiks ir dviejų naujų direktorių.
Savivaldybės kuluaruose jau kalbama, kad naujojo Socialinių reikalų departamento direktorės kėdė jau atiduota Audrai Daujotienei, kuri šiuo metu dirba mero patarėja. Finansų ir apskaitos departamento direktore turėtų tapti dabartinė Finansų skyriaus vedėja Aldona Špučienė, tad skyriui reikės ieškoti naujo vadovo.
Departamento direktoriaus alga, neatskaičius mokesčių, antrąjį šių metų ketvirtį buvo – 5 tūkst. 700 litų per mėnesį.
Naujoje savivaldybės administracijos struktūroje numatyta įkurti 15 naujų poskyrių, priklausysiančių įvairiems skyriams. Suprantama, kad poskyris privalo turėti vedėją, todėl penkiolika savivaldybės darbuotojų bus paaukštinti arba ieškoma naujų žmonių. Poskyrio vedėjai uždirba kur kas daugiau nei specialistai. Valstybės tarnautojas, kuris dirba poskyrio vedėju uostamiesčio savivaldybėje, antrąjį šių metų ketvirtį per mėnesį vidutiniškai uždirbo 3 tūkst. 183 litus, o vyriausiasis specialistas – 2 tūkst. 731 litą neatskaičius mokesčių.
Jei poskyrio vedėjas dirba pagal darbo sutartį, jo mėnesio uždarbis siekia 1 tūkst. 920 litų, o vyriausiojo specialisto – 1 tūkst. 599 litus.
Atiteks saviems žmonėms
Kolegijos posėdyje tarybos narė Alina Velykienė, kalbėdama apie naują savivaldybės administracijos struktūrą, žodžių į vatą nevyniojo. Jos teigimu, ši struktūra kuriama tik tam, kad būtų galima įsteigti patogių darbo vietų ir jas atiduoti reikiamiems žmonėms.
„Nesuprantu, kodėl naikinami tie skyriai, kurių darbas žmonėms yra reikalingiausias. Pavyzdžiui, Gyvenamosios vietos deklaravimo tarnyba. Iš jos atleidžiami du specialistai, bet mes sugebame sukurti du papildomus departamentų direktorių etatus“, – palyginimus teikė A.Velykienė.
D.Valuckienės teigimu, nauja struktūra sukurta taip, jog visi skyrių ir departamentų darbuotojai dirbtų kuo efektyviau. „Pavyzdžiui, Viešosios tvarkos, Aplinkos kokybės skyriai, Transporto tarnyba – visi jie dirba mieste. Todėl būna taip, kad Viešosios tvarkos skyriaus žmogus važiuoja prie pastato pažiūrėti šiukšlių, Aplinkos kokybės skyriaus darbuotojas važiuoja atskirai suskaičiuoti medžių. Kai tie skyriai taps poskyriais ir priklausys vienam skyriui, darbo efektyvumas bus didesnis, nes nudirbti tų darbų galės važiuoti vienas žmogus“, – aiškino D.Valuckienė.
Paklausta, kodėl reikia įkurti net 15 naujų poskyrių, o sykiu įdarbinti tiek pat naujų vedėjų, D.Valuckienė aiškino, kad toks sprendimas tikrai nereiškia, jog pareigose paaukštintiems darbuotojams reikės mokėti didesnius atlyginimus.
„Tuose skyriuose, kuriuose bus įkurti poskyriai, nebeliks skyrių vedėjų pavaduotojų. Jie galės tapti poskyrių vedėjais. Skyriaus vedėjų pavaduotojų pareigybė nebuvo efektyvi“, – teigė Personalo skyriaus vedėja.
Sukūrė ne "chebra"
Meras R.Taraškevičius taip pat dievagojosi, jog nauja struktūra nereiškia, kad bus sukurta patogesnių ir geriau apmokamų darbo vietų.
„Tie du departamentų direktoriai didesnių algų, nei gauna dabar, tikrai gali nesitikėti. Koeficientai, pagal kuriuos apskaičiuojami atlyginimai, jiems tikrai nebus didinami. Tą patį galiu pasakyti ir apie poskyrių vedėjus. Prognozuojama, kad kitų metų savivaldybės biudžetas bus 20 mln. litų mažesnis nei šiųmetis. Todėl apie didesnius atlyginimus net negalime kalbėti, jie gali būti tik mažinami“, – tikino R.Taraškevičius.
Jis teigė žinąs, kodėl kai kurie politikai nepritaria šiai naujai struktūrai, joje mato tik minusus ir neva kuriamas prestižiškesnes darbo vietas.
„Žinovų, kaip reikia tvarkyti administracijos struktūrą, atsirado todėl, kad administracijos darbuotojai, kuriems gresia pareigų pažeminimas, ieško gynėjų“, – savo versiją apie kritiką turėjo uostamiesčio vadovas.
Jo teigimu, kuriant naują struktūrą buvo atsižvelgta ir į atlikto audito pateiktas rekomendacijas, kaip efektyvinti administracijos darbą. Departamentų esą reikėjo daugiau todėl, kad dabartiniai yra labai griozdiški.
„Departamentų direktoriai taps tikrais direktoriais, nes bus aiškios jų kuruojamos sritys, finansai. Nauja struktūra kurta labai rimtai. Čia ne taip, kad susėdo "chebra" ir sugalvojo naujų darbo vietų prisikurti“, – tvirtino R.Taraškevičius.
Jis teigė, jog nuomonių įvairovei ir diskusijoms dėl šios reformos yra pasirengęs, nes yra įsitikinęs jos tikslingumu.
Sprendimo projektas miesto tarybai dėl naujos savivaldybės administracijos struktūros turėtų būti pateiktas lapkritį. Jei jam bus pritarta, darbuotojai pagal naują struktūrą pradės dirbti nuo balandžio 1 dienos.
Naujausi komentarai