Pereiti į pagrindinį turinį

Savo teisių ginti neskuba

2009-07-27 23:59

Vartotojai savo teises ginti gali įsigiję nekokybišką prekę ar paslaugą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Tačiau nedaug žmonių šia galimybe pasinaudoja.

Vilniuje veikiantis Europos vartotojų centras (EVC), kuris yra atsakingas už lietuvių vartotojų teisių gynimą Europos Sąjungoje, pernai gavo 122 skundus, kurių pagrindinės priežastys – oro keleivių teisių pažeidimai, prasta prekių ir paslaugų kokybė.

Dauguma skundų buvo iš vartotojų paslaugas ir prekes įsigijusių Latvijoje. Jie sudarė 24 proc. visų nusiskundimų. Nepatenkintų prekėmis ir paslaugomis Didžiojoje Britanijoje buvo 8 proc, Lenkijoje ir Airijoje po 7 proc. besiskundusiųjų.

Iš esamos situacijos matyti, kad dauguma Klaipėdos bei apskritai visos Lietuvos vartotojų nežino, kaip ir kur kreiptis nusipirkus nekokybišką prekę ar paslaugą. „Ne visi žino, jog, pirkdami bet kurioje Europos Sąjungos šalyje, jie turi tas pačias pagrindines vartotojų teises. Taigi, jei žmogus turi problemų dėl atostogų metu užsienyje įsigytos prekės, jis gali reikalauti ją nemokamai suremontuoti ar pakeisti. Jeigu tai neįmanoma, vartotojas turi teisę reikalauti sumažinti kainą ar net grąžinti pinigus", – sakė Mykolas Okulič-Kazarinas, Europos Sąjungos vartotojų informavimo kampanijos „Žinok savo teises ir laimėk“ ekspertas.

Susidūręs su nekokybiška preke ar paslauga, vartotojas turėtų kreiptis į tos šalies, kurioje atostogaujama, EVC arba centro Vilniuje darbuotojus.

Europos vartotojų centras veikia 29 Europos valstybėse, įskaitant ir Norvegiją bei Islandiją. Centrų tinklo statistika rodo, kad pastaraisiais metais problematiškiausios sritys Europos Sąjungoje yra transportas, poilsis bei kultūra. Šiose rinkose įvyksta daugiau nei pusė visų vartotojų teisių pažeidimų. Ne vienas skundas parašytas ir dėl finansinių bei draudimo, viešbučių bei restoranų teikiamų paslaugų.

Europos Sąjungos inicijuota vartotojų informavimo kampanija „Žinok savo teises ir laimėk“ prasidėjo balandžio 6 dieną Vilniuje ir tęsis iki 2010 metų vasario. Panašios akcijos įgyvendinamos naujosiose Europos Sąjungos valstybėse narėse nuo 2005 metų. Šiais metais analogiški projektai vykdomi ir visose trijose Baltijos šalyse: Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje. Kampanijos tikslas – informuoti Lietuvos vartotojus apie jų teises savo šalyje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse. Pagrindinės akcijos Lietuvoje temos yra vartotojų teisės perkant internetu, imant vartojimo kreditą ar įsigyjant organizuotą turistinę kelionę.


Skatinamoji kampanija

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų