Pereiti į pagrindinį turinį

Senjorams – pigesnės kelionės autobusais

2017-01-26 12:17

Nuo vasario nuolaidos dviejų rūšių miesto autobusų bilietams bus taikomos ir pensinio amžiaus žmonės iki 70 metų. Iki šiol jiems nebuvo numatyta jokių lengvatų.

Siūlė daugiau nuolaidų

Pensinio amžiaus žmonės iki 70 metų su 50 proc. nuolaida galės įsigyti pusės metų ir metinius vardinius bilietus. Pirmasis be lengvatos kioskuose kainuoja 144, o antrasis 270 eurų.

Mažiau už juos reikėtų mokėti, perkant internetu ar viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ būstinėje.

Skaičiuojama, kad miesto savivaldybei ši lengvata atsieis 79 tūkst. eurų.

Dar šį klausimą svarstant miesto komitetuose, kai kurie tarybos nariai atkreipė dėmesį, kad pensininkai gali nesinaudoti šių rūšių bilietais.

Kažin, ar žmonės naudosis.

„Jei žmogus važiuoja tik kelis kartus per mėnesį, kodėl jis turi pirkti metinį ar pusmečio terminuotą bilietą. Kažin, ar žmonės naudosis“, – svarstė tarybos narys Saulius Liekis.

Miesto tarybos posėdžio metu taip pat buvo keltas klausimas, kodėl lengvatos minėtos amžiaus grupės žmonėms nėra suteikiamos mėnesiniams ar kartiniams bilietais.

„Pats sprendimas geras, tačiau kodėl negalima padaryti visko normaliai. Suteikti nuolaidas ir mėnesiniams, kartiniams bilietams“, – tvirtino tarybos narys Arūnas Barbšys.

Reikėtų daugiau lėšų

Tarybos narė Nina Puteikienė siūlė sekti Šiaulių pavyzdžiu ir leisti senjorams nuo 70 metų miesto autobusais važinėti nemokamai.

Klausimą pristatęs Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda tvirtino, kad nuolaidos siūlomos pagal biudžeto dydį.

Lengvata bus kompensuojama lėšų surinktų už automobilių stovėjimo miesto centre. Pernai jos surinkta 1,3 mln. eurų – 91 tūkst. eurų daugiau nei prieš metus.

Jei nuolaidų atsiras daug, prireiktų didinti rinkliavą už automobilių stovėjimą miesto centre.

L.Dūda nurodė, kad 50 proc. lengvatą suteikus mėnesiniams bilietams, reikėtų papildomai tris kartus daugiau lėšų – 270 tūkst. eurų, lyginant su kompensacija pusmetiniams ir metiniams bilietams.

Mėnesinis vardinis bilietas 25,50–27 eurų, priklausomai nuo vietos, kur perkama. Greičiausiai pensinio amžiaus žmonės iki 70 metų vietoje jų geriau rinksis pusmetinius, nors ir reikės pataupyti.

Grįš po metų

Iki 50 proc. nuolaida miesto autobusų bilietams buvo suteikiama asmenims nuo 70 metų, o 80 proc. – nuo 80 metų. Pensinio amžiaus žmonėms iki 70 metų jokių lengvatų nebuvo.

Išanalizuoti galimybes teikti lengvatas minėtos amžiaus grupės žmonėms, kuri yra socialiai jautri, inicijavo miesto meras Vytautas Grubliauskas.

L.Dūda atkreipė dėmesį, kad, surinkus didesnį biudžetą, bus galima grįžti prie lengvatų pensinio amžiaus žmonėms iki 70 metų.

„Jei bus daugiau lėšų, galėsime taikyti ir didesnes nuolaidas bilietams. Viskas priklausys nuo miesto tarybos“, – pabrėžė direktorius.

Tarybos narė Vaida Žvikienė džiaugėsi, kad nuo šiol visi pensininkai gaus lengvatą miesto autobusų bilietams, kad ir dviejų rūšių.

„Po metų reikėtų grįžti prie šio klausimo, įvertinti rezultatus. Tada būtų galima svarstyti ir lengvatas mėnesiniams bei kartiniams bilietams. Pradžią turime“, – tvirtino V.Žvikienė.

Nuolaidos autobusų terminuotiems vardiniams metiniams ir pusmetiniams bilietams pensinio amžiaus žmonėms iki 70 metų įsigalios nuo vasario 1 d.

Bendradarbiaus su Neringa

Miesto taryba ketvirtadienį pritarė ir bendradarbiavimo sutarties viešojo transporto srityje pasirašymui su Neringa. Manoma, kad tai kurortui padės efektyviau planuoti maršrutus. Pastarieji įsilies į uostamiesčio viešojo transporto sistemą.

Tokią pačią bendradarbiavimo sutartį Klaipėdos miesto savivaldybė yra pasirašiusi su rajono savivaldybe.

Į priemiestį klaipėdiečiai gali važiuoti, naudodami tą pačią elektroninio bilieto kortelę. Skiriasi tik bilietų kainos. Priemiestyje galioja ne miesto, o antros zonos bilietai.

Pasirašius bendradarbiavimo sutartį, viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ padėtų Neringai planuoti naujus maršrutus, koreguoti esamus, rengtų tvarkaraščius, organizuotų vežėjo konkursus. Dėl to uostamiesčio savivaldybė finansinių nuostolių nepatirtų.

Bendradarbiavimas su Neringa – dar vienas žingsnis iki bendros regioninės viešojo transporto sistemos vizijos įgyvendinimo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų