Pereiti į pagrindinį turinį

Šiemet buvo ir sunkių laivų avarijų

2021-12-25 10:00

Gruodžio viduryje įvykęs dviejų laivų susidūrimas Baltijos jūroje prie Švedijos krantų lyg ir leistų daryti prielaidą, kad padaugėjo laivų avarijų.

Nelaimė: tanklaivyje "Samus Swan" šiemet žuvo jūrininkas iš Lietuvos.
Nelaimė: tanklaivyje "Samus Swan" šiemet žuvo jūrininkas iš Lietuvos. / "Fleetmon" nuotr.

Nesandari laivo sistema

Lietuvos vandenyse arba laivuose, kur nukentėjo jūrininkai iš Lietuvos, incidentų nebuvo daug.

Pirmoji avarija įvyko šiemet sausio 25 d., kai Klaipėdos uoste prie 65A krantinės nuskendo Lietuvos vidaus vandenų žemkasė "Sunland". Nepaisant to, kad šio įvykio metu žmonės nenukentėjo, pats incidentas laikomas sunkiu, nes laivas nuskendo.

Incidentas: žemkasė "Sunland" nuskendo uoste prie krantinės. KVJUD nuotr.

Po kurio laiko buvo priimtas sprendimas neatlikti saugos tyrimo. Paskelbta tik informacija apie įvykį informaciniame biuletenyje, kad kitiems būtų pavyzdys, kas buvo padaryta blogai.

Paaiškėjo, kad budėti prie laivo buvo paskirtas mechanikas. Jis sausio 24-ąją apžiūrėjo laivą, užvedė pagalbinį variklį ir, nieko įtartino nepastebėjęs, apie 14 val. išėjo namo. Kitos dienos rytą laivas rastas nuskendęs prie krantinės, iš vandens matėsi tik kyšančios jo antenos.

Įdomu tai, kad prieš 1,5 mėnesio laivą buvo tikrinę Lietuvos transporto saugos administracijos inspektoriai. Jie jokių trūkumų nenustatė.

Paaiškėjo, kad laivas nuskendo dėl nesandarios gaisro gesinimo vandeniu sistemos. Ant siurblio vamzdžio jungties su gofruota gumine žarna buvo surūdiję ne iki galo įsukti varžtai. Jie negalėjo sandariai uždaryti sistemos. Prieš tai smarkiai šalo, ledas praplėtė nesandarią vietą. Prasidėjus atlydžiui vanduo sunkėsi į laivą. Šis nepastebėtas pamažu grimzdo į dugną. Tai įprasta laivų skendimo schema, kai būna nevisai tvarkingos kingstonų sistemos.

Nesusikalbėjimo rezultatas

Kol kas nebaigtas tyrimas laive "Samus Swan", kur žuvo jūrininkas iš Lietuvos.

Kitas 2021 m. įvykis buvo gegužės 29 d., kai iš kuro pildymo laivo "Grumant" į jūrų keltą "Finlandia Seaways" buvo pilami degalai. Atliekant kuro užpildymo žarnų prapūtimą iš laivo "Finlandia Seaways" ant jo denio, o po to ir į uosto akvatoriją išsiliejo jūrinis mazutas.

Incidento priežastimi buvo pripažintas nesusikalbėjimas tarp "Grumant" ir "Finlandia Seaways" laivų įgulų narių. Kuro užpildymo metu "Grumant" laivo įgulos narys su "Finlandia Seaways" kalbėjosi rusų kalba. Šios kalbos nesuprato laivo "Finlandia Seaways" mechanikas.

Vykdant prapūtimą jūrinis mazutas išsiliejo per alsuoklį, kuris nebuvo uždarytas. Laivo "Finlandia Seaways" mechanikas po incidento aiškino, kad jis su "Grumant" laivo įgulos nariu bendravo per savo komandos narį, kuris suprato rusiškai. Šis išgirdęs rusiškai jam versdavo į anglų kalbą. Tai užtrukdavo ilgiau nei įprasta. Kai prasidėjo prapūtimas, jis dar nebuvo pasirengęs, nespėjo uždaryti alsuoklio angos.

Tarša: iš laivo "Finlandia Seaways" į uosto akvatoriją nutekėjo jūrinio mazuto. Incidento tyrėjų nuotr.

Susilietė trys laivai

Skaudi nelaimė šiemet rugsėjo 11 d. įvyko Viduržemio jūroje laive "Samus Swan". Šiam laivui plaukiant jūroje mašinų skyriuje kilo gaisras. Įgula gaisrą užgesino, o laivas nuvilktas į uostą Sicilijoje.

Gaisro metu žuvo du laivo įgulos nariai. Vienas iš jų buvo Lietuvos pilietis. Kadangi laivas plaukė su Maltos vėliava, incidentą tiria Maltos saugos tyrimų biuras. Šiame tyrime dalyvauja ir Lietuvos laivų avarijų ir incidentų tyrimo tarnyba.

Dėl šios avarijos, kuri kvalifikuojama kaip labai sunki, nes žuvo žmonės, tyrimas nėra baigtas. Įprasta, kad tokių incidentų tyrimai, kur dalyvauja net kelių šalių tyrėjai, gali tęstis metus ir ilgiau.

Nebaigtas tirti ir šiemet spalio 1 d. Klaipėdos uoste užregistruotas incidentas. Panamoje registruotas laivas "CL Tomo" su locmanu uosto kanalu plaukė link uosto vartų. Praplaukdamas jis užkabino prie uosto 4-osios krantinės stovėjusį laivą "Melinda", registruotą Maršalų salose, ir prie 3-iosios krantinės stovėjusį laivą "PS Houston", registruotą Maltoje.

Avarijos metu žmonės nenukentėjo, aplinka neužteršta, tačiau visi trys laivai buvo apgadinti. Nuo spalio 28 d. atliekamas šio incidento saugos tyrimas. Kol kas jis nebaigtas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų