Pereiti į pagrindinį turinį

Smiltynės keltuose – uosto rinkliava

2021-10-17 15:00

Klaipėdos uoste numatoma rinkliavų korekcija – bus įvedama nauja tonažo rinkliava, kurios iki šiol nebuvo.

Naujovė: uosto rinkliavą planuojama imti ir iš keltų ratinio transporto.
Naujovė: uosto rinkliavą planuojama imti ir iš keltų ratinio transporto. / Vidmanto Matučio nuotr.

Svarsto kelis pakeitimus

Uosto rinkliavos keičiamos itin retai. Baiminamasi, kad jos itin konkurencingoje tarptautinėje transporto rinkoje nesumažintų pasitikėjimo vieno ar kito uosto logistikos grandine. Šiuo metu pateikti svarstyti septyni galimi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavų pakeitimai. Jie turėtų būti patvirtinti Vyriausybėje ir įsigaliotų nuo 2022 m. sausio 1 d.

Teigiama, kad atlikus pakeitimus rinkliavų metinis lygis iš esmės nesikeistų. Analizė modeliuojant naujus įkainius atlikta pagal 2020 m. rinkliavų ir laivų įplaukimo lygį.

Nauja rinkliava keltuose

Esminis pakeitimas, kuris palies nemažai žmonių, susijęs su siūlymu įvesti tonažo rinkliavą ratinėms transporto priemonėms, kai jos gabenamos vidaus vandens kelių keltais uosto akvatorijoje pagal grafiką. Kitaip tariant, papildomai būtų imama rinkliava už kiekvieną per uosto akvatoriją į Smiltynę ar iš jos perkeltą transporto priemonę.

Rinkliava už kėlimą į abi puses numatyta nuo 2,52 euro automobiliams iki 3,5 tonos, 5,7 euro nuo 3,5 iki 12 tonų ir 8,1 euro automobiliams virš 12 tonų.

Tokia nuostata priimama todėl, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veikla ir investicijos yra susijusios su keleivių ir transporto priemonių susisiekimo su Kuršių nerija užtikrinimu. Šiai veiklai naudojama uosto infrastruktūra, todėl manoma, kad būtinos papildomos pajamos iš uosto rinkliavų.

Pavyzdys gali būti ir tai, kad Uosto direkcijos lėšomis tvarkomos tiek Senosios perkėlos krantinės Smiltynėje, tiek Naujosios perkėlos abiejose pusėse.

Direktyvų sukeltas pokytis

Dalis pakeitimų susiję su ES direktyva, kuri apima laivų atliekų pristatymą.

Dėl to nuspręsta mažinti laivų sanitarinės rinkliavos dydį. Ji priartinama prie realių atliekų priėmimo iš laivų kainų.

Anksčiau buvęs sanitarinės rinkliavos skirtumas, sumažinus jos dydį, niekur nedings. Jis bus pridėtas prie krantinės rinkliavos.

Panašiai keičiama ir akvatorijos rinkliava. Ją numatoma apskaičiuoti pagal realias sąnaudas, o iki šiol buvęs didesnis skirtumas pridedamas prie laivo rinkliavos. Šis pakeitimas leistų laivų savininkams aiškiau suvokti, kokio dydžio Klaipėdos uoste yra locmanų paslaugos.

Prie laivų rinkliavos pridedama ir navigacinė rinkliava. Tokios rinkliavos pavadinimas naikinamas. Taip Klaipėdos uoste siekiama mažinti rinkliavų rūšių skaičių.

Laivams suvienodins sezoną

Pokyčiai vyktų ir dėl prekybinių laivų tonažo rinkliavos.

Iki šiol skaičiuojant tonažo mokestį laivams iki 100 m ilgio ir ilgesniems nei 100 m buvo naudojama skirtinga laivų krovininės vaterlinijos nustatymo sistema.

Ilgesniems nei 100 m laivams skaičiuojant rinkliavas visus metus naudota vasaros dedveito (DWT) sistema, o trumpesniems būdavo skaidoma į vasaros ir žiemos. Tai daryti leido Tarptautinė konvencija dėl laivų krovininės vaterlinijos, kuri numatė, kad Baltijos jūroje iki Skageno iškyšulio Skagerako sąsiauryje trumpesniems laivams yra žiemos sezoninis rajonas.

Laivų agentai skundėsi, kad vasaros ir žiemos DWT taikymas mažesniems laivams kelia nepatogumų.

Mažų laivų kapitonai ne visada žinojo ir agentams pateikdavo laivų sezoninius dedveitus.

Nuspręsta, kad tvirtinant naujas rinkliavas Klaipėdos uoste visiems laivams bus taikomas tas pats vasaros sezono dedveitas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų