Pereiti į pagrindinį turinį

Sporto klubas „Impuls“ neveikė, bet klientai turi mokėti?

2020-06-18 02:00

Sporto klubo abonementus prieš pat karantiną įsigiję trys klaipėdiečiai nustėro, kai pamėgino nutraukti sutartį su šiuo klubu. Klubas paslaugų klientams neteikė tris mėnesius, tačiau gyventojų buvo paprašyta sumokėti sumą, prilygstančią trijų mėnesių įmokoms. Tik tuomet esą paslaugų sutartis galės būti nutraukta.

Ginčas: abonementus įsigiję klaipėdiečiai karantino metu paslaugų negavo, tačiau panorus nutraukti sutartį su sporto klubu, verslininkai paprašė dar sumokėti. Ginčas: abonementus įsigiję klaipėdiečiai karantino metu paslaugų negavo, tačiau panorus nutraukti sutartį su sporto klubu, verslininkai paprašė dar sumokėti.

Tampė nervus

Uostamiesčio gyventojai visą mėnesį susirašinėjo su sporto klubu "Impuls", rašė raštus į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, nes pasijautė it būtų spaudžiami verslininkų mokėti už paslaugas, kurių negavo.

"Su šiuo klubu sutartis pasirašyta vasario 14-ąją, tad mano narystė šiame kube įsigaliojo tik kovo 14-ąją, kai jau galiojo karantinas. Du mano kaimynai, kurių vardu taip pat buvo įgytas abonementas, jau priklauso rizikos grupei, jie yra vyresnio amžiaus. Aš pats taip pat nusprendžiau nerizikuoti ir atsisakyti klubo paslaugų, mano kaimynai – taip pat. Tačiau paaiškėjo, kad nutraukti sutartį nėra taip paprasta, mums tai kainavo nemažai nervų", – pasakojo klaipėdietis, nepanoręs viešinti savo pavardės.

Pirmiausia klientai pamėgino kreiptis į sporto klubą ir pasiaiškinti situaciją.

"Telefonu šiai įstaigai paskambinti yra sudėtinga, atsiliepiantis atsakiklis nurodo kreiptis rūpimais klausimais elektroniniu paštu. Nuvykus į klubą, jo darbuotojos taip pat nieko dorai negalėjo paaiškinti. Taip ir jautėmės, lyg mus siuntinėtų pirmyn atgal", – pasakojo klientas.

Žmogus surašė prašymą dėl sutarties nutraukimo, tačiau nieko nepešė.

Eurai: karantino laikotarpiu sporto klubai privalėjo stabdyti veiklą. Tačiau vos tik salės atvėrė duris, Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiekė nepatenkintų klientų skundai dėl piniginių reikalų. (Vytauto Liaudanskio nuotr.)

"Klubas veiklos nevykdė nuo kovo 13-osios. Pats klubas skelbė, jog klientų narystė yra stabdoma. Tai reiškia, jog mokestis nėra skaičiuojamas. Tačiau paprašius nutraukti sutartį, klubo atstovė tikino, jog privalau susimokėti už klubo paslaugas nuo kovo 13 d. iki gegužės 22 d. Tai reiškia, kad turiu mokėti pinigus už tai, ko negavau. Sporto klubas neveikė, paslaugų neteikė, mano nuomone, gal tai tiesiog mėginimas pasisavinti pinigus?" – apie situaciją kalbėjo klaipėdietis.

Kreditavo sąskaitas?

Iš klaipėdiečio klubas paprašė 90 eurų. Vieno mėnesio šio klubo paslaugos kainuoja apie 30 eurų.

Iš klientui siųsto klubo "Impuls" direktorės Eglės Vaupšaitės paaiškinimo matyti, jog pats klubas pripažįsta stabdęs klientų narystę, tačiau vis tiek kažkodėl reikalauja sumokėti už visą karantino laikotarpį – "karantino metu sustabdytos narystės laikotarpis taip pat skaičiuojasi", – pažymi sporto klubo direktorė.

Šiuo metu VVTAT nagrinėja daugiau nei 30 tokio pobūdžio vartotojų skundų.

Direktorės klientui pateiktame atsakyme ne tik yra klaidų, bet ir dėstomi argumentai kelia nuostabą.

E.Vaupšaitė įtikinėja klaipėdietį, jog klubas neveikė ne dėl paties klubo kaltės. Įmonės vadovė klientą mėgina įtikinti, jog už tai, kad jis nesinaudojo klubo paslaugomis, jo sąskaitos buvo kredituotos.

"Nors ir nesinaudojote paslaugomis, sutartis yra terminuota ir nuolaida buvo teikiama bet kokiu atveju, nes fiksuotos įmokos dydis nekito. Klientai, kurie nenutraukė sutarčių, nepatyrė jokių nuostolių. Karantino metu mokėti nereikėjo, narystė buvo pratęsta proporcingai, kovo mėnesio sąskaitos buvo kredituotos ", – rašė E.Vaupšaitė.

"Tai gal aš dar skolingas esu, jei mano sąskaitas klubas esą kredituoja?" – nustebęs klausė klaipėdietis.

Klubo "Impuls" vadovė klientui pareiškė, jog jam teks sumokėti už nuolaidą.

"Jeigu norite nutraukti narystę, suteiktos nuolaidos suma skaičiuojasi. (…) Jūsų konkrečiu atveju, norint nutraukti sutartį nuo birželio 1 d., Jums reikia sumokėti suteiktos nuolaidos sumą – 90,32 euro. (…) Todėl jeigu norite nutraukti sutartį, atvykite į sveikatingumo klubą, susimokėkite pateiktą suteiktos nuolaidos sumą ir nutrauksite sutartį", – rašė klubo vadovė.

Atomazga – po žurnalistų laiško

Klaipėdiečiai net sulaukė klubo administracijos skambučių. Telefonu klientai buvo raginami kuo greičiau susimokėti, buvo nurodyta kuo greičiau atvykti į klubą.

"Nuvažiavome į klubą ir pačios direktorės klausėme, už ką mes verčiami mokėti? Tuomet jau ji tikino, jog nebūtina to daryti. Mes niekur neradome sutartyje nuostatos, jog nutraukiant sutartį reikės susimokėti trijų mėnesių įmokų dydžio sumą, pavadintą nuolaidomis. Nėra ir negali būti tokių sąlygų", – stebėjosi klaipėdiečiai.

Kol klaipėdiečių skundą nagrinėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kuri tokio pobūdžio ginčus gali spręsti net tris mėnesius, gyventojai savo abejones išdėstė dienraščiui "Klaipėda".

Po žurnalistų kreipimosi į sporto klubo direktorę E.Vaupšaitę komentaro publikacijai, trys klaipėdiečiai iš karto sulaukė sporto klubo atstovų skambučio.

"Jau aiškinama, jog mums nereikia mokėti. Tai kaip čia išeina: pirma skambina, primygtinai reikalauja, net išsikviečia į klubą, o staiga jau nebereikia mokėti? Spėju, jog tokiu būdu mėginama prispausti ne vieną klaipėdietį, kad tik šis susimokėtų už sutarties nutraukimą. Labai nemalonu, tai yra nesąžininga ir su geru verslo vardu nesiejama", – nuomonę išsakė gyventojas, nusprendęs daugiau nebeturėti reikalų su šiuo klubu.

Įsivėlė klaida?

Sporto klubo "Impuls" Rinkodaros vadovė Donata Visockaitė-Laurinčikienė dienraščiui "Klaipėda" siųstame atsakyme į klausimus patikino, jog esą įsivėlė klaida, o gyventojai mėnesį buvo veltui trikdomi, nes jiems už nieką jau nebereikia mokėti.

"Vyriausybei paskelbus apie karantino įsigaliojimą šalyje, visos klientų sutartys buvo automatiškai sustabdytos. Klubų neveikimo laikotarpis klientams tikrai nieko nekainavo, o visi, kurie buvo sumokėję už paslaugas iš anksto, gavo tokios pačios vertės nemokamą laikotarpį po klubų atidarymo. Visi klientai taip pat turi galimybę vienašališkai stabdyti ar nutraukti savo sutartis informavę iš anksto, remiantis sutarties sąlygomis", – tikino D.Visockaitė-Laurinčikienė.

Įstaigos atstovė aiškino, jog dėl redakcijai savo istoriją papasakojusio klaipėdiečio skundo neverta jaudintis, nes esą įsivėlė klaida.

"Sistemoje buvo įsivėlusi klaida ir šiam klientui norint nutraukti sutartį, kurią jis pirko akcijos metu ir įsipareigojo sportuoti minimaliai metus (tik tuo atveju galioja akcijos sąlygos), automatiškai priskaičiuotas netesybų mokestis ir už tą laikotarpį, kuomet šalyje buvo paskelbtas karantinas. Pastebėjus klaidą, su klientu iš karto buvo viskas išspręsta ir abi pusės liko patenkintos, kaip, beje, ir su kitais keliais klientais, kurių situacija buvo panaši. Noriu patikinti, kad tikrai neprašome klientų mokėti už tai, ko jie negavo, ir visus ginčus stengiamės išspręsti klientų naudai", – aiškino D. Visockaitė-Laurinčikienė.


Komentaras

Natalija Jarmulkovič

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja

Informuojame, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastaruoju metu sulaukia nemažai vartotojų skundų dėl vienašališko sporto klubų sutarčių pratęsimo ir vartotojų keliamo reikalavimo nutraukti paslaugų teikimo sutartis. Šiuo metu VVTAT nagrinėja daugiau nei 30 tokio pobūdžio vartotojų skundų.

Pažymime, kad kiekvienu konkrečiu atveju svarbu įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų sąlygų yra susitarta tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo, ar sutartyje nėra aptartos nenugalimos jėgos aplinkybės, ar šalių nenumatytos aplinkybės, ar nėra aptarta sąlygų dėl paslaugų teikimo dėl nuo paslaugų teikėjo nepriklausančių aplinkybių ir pan. Jei minėtos aplinkybės sutartyje neaptartos, ir paslaugų teikėjas buvo sustabdęs veiklą bei neteikė paslaugų pagal sudarytą sutartį, vartotojas turi teisę nemokėti sutartyje sutarto mokesčio už tą laikotarpį, kuriuo negalėjo naudotis paslaugomis – t. y. nebuvo teikiamos paslaugos pagal sutartį.

Papildomai informuojame, kad paslaugų teikėjas gali vartotojui siūlyti pratęsti abonemento sutartį dėl sporto klubo paslaugų teikimo tiek, kiek, paskelbus karantiną Lietuvoje, negalėjo teikti paslaugų, tačiau kiekvienu atveju toks pasiūlymas turi būti individualiai aptartas su vartotoju. Jei vartotojas nesutinka su sutarties pratęsimu ir jam nėra aktualu gauti paslaugas pratęsus sutartį, vartotojas gali atsisakyti sutarties pratęsimo ir prašyti nutraukti sutartį pasibaigus sutartyje numatytam galiojimo terminui.

Jei vartotojas pageidauja nutraukti sutartį nesulaukęs sutartyje numatyto paslaugų teikimo termino pabaigos, vartotojas turėtų vadovautis sutartyje numatytomis sąlygomis. Jei sutartyje yra numatytos nuolaidos, kurios turi būti sumokamos atsisakius sutarties nepasibaigus paslaugų teikimo terminui, vartotojas turėtų sumokėti šias nuolaidas, tačiau kiekvienu atveju būtų individualiai vertinama, ar vartotojui buvo suteikta galimybė faktiškai pasinaudoti paslaugomis ir ar už šias paslaugas buvo suteiktos faktinės nuolaidos. Kilus ginčui, kiekvienu individualiu atveju paslaugos teikėjas turėtų įrodyti minėtas aplinkybes.

Vartotojui ir paslaugų teikėjui nepavykus rasti bendro sprendimo, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, vartotojas pirmiausia turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją raštiška pretenzija ir išdėstyti savo keliamą reikalavimą.

Paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojui negavus paslaugos teikėjo atsakymo arba gavus atsakymą, kuris vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka.

Atkreipiame dėmesį, kad kiekviena ginčo situacija yra vertinama individualiai bei nešališkai, remiantis ginčo šalių pateiktais objektyviais įrodymais bei kitomis ginčui svarbiomis aplinkybėmis. Įvertinus minėtas aplinkybes, priimamas VVTAT sprendimas tenkinti vartotojo reikalavimą, iš dalies tenkinti vartotojo reikalavimą ar atmesti vartotojo prašymą. Sprendimas yra privalomas vykdyti ginčo šalims, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme, prašydama nagrinėti ginčą iš esmės. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti vykdomas priverstinai Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų